آیا میدانستید؟سبک زندگیسلامتویتامین ها

فواید نور خورشید برای سلامتی چیست؟

فواید نور خورشید برای سلامتی چیست؟ قرار گرفتن در معرض نور خورشید از عوارضی مانند خطر سکته مغزی ، بیماری های خودایمنی جلوگیری میکندو در عین حال باعث تقویت ویتامین ها می شود. مصرف D که برای سلامت مطلوب استخوان ضروری است. همچنین باعث ترشح هورمون در مغز شما می شود. هورمون سروتونین به تقویت روحیه و جلوگیری از اختلال فصلی کمک می کند ، در حالی که ملاتونین چرخه خواب و بیداری بدن را تنظیم می کند.

فواید نور خورشید برای سلامتی چیست؟

خورشید در وجود ما حیاتی است. این ستاره منفرد و به طور خاص ، انرژی که به عنوان نور خورشید دریافت می کنیم بر ریتم ، آب و هوا و فصول روزانه ما تأثیر می گذارد. همچنین از نور خورشید گیاهان برای تولید غذا استفاده می کنند ، نه فقط برای خودشان بلکه برای کل زنجیره غذایی. بنابراین قرار گرفتن در معرض مستقیم این انرژی حیات بخش چه مزایایی می تواند داشته باشد؟

ویتامین D و فواید چندگانه آن

نیاز بدن به ویتامین D ، “ویتامین آفتاب” ، معمولاً با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تأمین می شود. اهمیت این ویتامین اولین بار در جریان انقلاب صنعتی در شمال اروپا پذیرفته شد. کودکانی که در شهرهایی زندگی می کنند که نور خورشید نمی تواند از طریق جو آلوده نفوذ کند ،رشد آنها عقب مانده و تغییر شکل اسکلت را نشان می دهد. مطالعات بعدی فواید گسترده این ویتامین شگفت انگیز را نشان داد – این ماده برای رفاه عمومی و به ویژه برای سلامت مطلوب استخوان و قدرت عضلات مورد نیاز است. همچنین به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی ، فشار خون بالا ، سرطان ، مولتیپل اسکلروزیس ، دیابت نوع 1 ، آرتریت روماتوئید ، افسردگی و بسیاری از بیماری ها کمک می کند.

نور خورشید و خواب: چرخه های بیدار

ملاتونین ، هورمونی که در طول شب در بدن تولید می شود ، چرخه های خواب و بیداری بدن را کنترل می کند. این هورمون همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و ضمن مقابله با نقص ایمنی و آسیب پوستی ناشی از UVR به بیماری های عفونی ، التهاب و سرطان کمک می کند. تولید این هورمون به شدت با قرار گرفتن در معرض نوری در معرض نور خورشید صبح ارتباط دارد و با فصول مختلف متفاوت است.

آفتاب و شادی

به عنوان آهنگ های شاد بی شماری که در آفتاب وجود دارد ، نور خورشید اغلب در فرهنگ عامه با شادی همراه است. به نظر می رسد علم نیز از این ارتباط پشتیبانی می کند. تولید هورمون سروتونین ، مسئول سلامتی و شادی عمومی ، تحت تأثیر نور خورشید است. این انتقال دهنده عصبی در عملکردهایی مانند تعادل خلقی ، رفتار اجتماعی ، اشتها ، هضم غذا ، خواب ، حافظه و میل جنسی نقش مهمی دارد. مطالعات نشان می دهد که میزان سروتونین ارتباط مستقیمی با مدت زمان تابش نور خورشید دارد و در فصول مختلف متفاوت است. آنها همچنین عامل مهمی در اختلال عاطفی فصلی هستند.

سایر اثرات مثبت نور خورشید

مجموعه ای از تحقیقات در حال رشد نشان می دهد که نور خورشید می تواند به طور مستقل بر سایر عملکردهای فیزیولوژیکی تأثیر بگذارد.

نور خورشید به جلوگیری از بیماری های خود ایمنی کمک می کند ، خطر ملانوم را کاهش می دهد و باعث بهبودی بیماری های پوستی مانند پسوریازیس می شود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به تولید اکسید نیتریک کمک می کند ، که باعث کاهش فشار خون و در نتیجه خطر بیماری های قلبی عروقی و سکته می شود.

نور خورشید بر رفتار ژن های ما تأثیر می گذارد و پاسخ های التهابی آنها را کاهش می دهد. التهاب مزمن با بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان در ارتباط است.

خیلی زیاد یا خیلی کم: ایجاد تعادل درست

در دوره های اخیر ، اثرات سو نور خورشید ، بخصوص در رابطه با سرطان پوست و پیری ، مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اثرات مثبت بیشمار نور خورشید ، آیا ممکن است مزایای آن بیشتر از خطرات باشد؟ به نظر می رسد بسیاری از دانشمندان چنین تصور می کنند. محققان در مقاله تحقیقات خود ذکر کرده اند ، “آفتاب داروی خوبی است.” یک مطالعه سوئدی حتی نشان داد اجتناب از آفتاب به اندازه سیگار کشیدن در همه دلایل مرگ و میر خطرناک است.

قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در معرض نور خورشید ، می تواند خطرات سلامتی را افزایش دهد بدون اینکه مزایای آن را افزایش دهد. برای به حداقل رساندن این خطرات ، از آفتاب سوختگی و قرار گرفتن بیش از حد در معرض UVR خودداری کنید. همچنین باید مصرف آنتی اکسیدان را افزایش دهید و مصرف چربی را محدود کنید. عواملی مانند رنگ پوست ، مدت زمان قرار گرفتن در معرض و موقعیت جغرافیایی نیز در اینجا نقش دارند. محافظت در برابر آفتاب زمانی توصیه می شود که شاخص UV بیش از 3 باشد. پیش بینی های شاخص UV برای هر مکان در ایالات متحده را می توان از طریق وب سایت SunWise آژانس حفاظت از محیط زیست به دست آورد.

به صفحه اینستاگرام و آپارت ما بپیوندید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا