سلامتنکته های زیباییویتامین ها

فواید ویتامین E برای مو: با کمی قدرت آنتی اکسیدان از موهای خود محافظت کنید

فواید ویتامین E برای مو: با کمی قدرت آنتی اکسیدان از موهای خود محافظت کنید. آنتی اکسیدان ویتامین E می تواند از داخل و خارج از موهای شما محافظت کند. گنجاندن غذاهای غنی از ویتامین E مانند جوانه گندم یا دانه ها و مغزها در رژیم غذایی می تواند به محافظت در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک کرده و گردش خون در پوست سر را تقویت کند. ویتامین E ، هنگامی که در ماساژ درمانی سر استفاده شود ، می تواند به محافظت از کوتیکول شما در برابر آسیب آفتاب کمک کند.

فواید ویتامین E برای مو: با کمی قدرت آنتی اکسیدان از موهای خود محافظت کنید

شما احتمالاً متوجه ویتامین E موجود در محصولات آرایشی مانند محصولات مراقبت از پوست و مرطوب کننده ها شده اید. اما آیا شما از خوب بودن ویتامین E برای لباسهای خود استفاده می کنید؟ خواه با آلوپسی یا صدمه به آفتاب موهای خود دست و پنجه نرم کنید و یا فقط به دنبال راهی برای حفظ سلامت موهای براق هستید ، این ویتامین می تواند به شما کمک کند.

1. ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی است

بدن شما هر روز از قرار گرفتن در معرض سموم و از طریق رادیکال های آزاد که به عنوان محصول جانبی تجزیه کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی برای تولید انرژی تولید می شود ، دچار استرس می شود. ویتامین E به عنوان خاصیت آنتی اکسیدانی شناخته شده است که می تواند در مقابله با این مسئله کمک کند. علاوه بر این که پیامدهای بیشتری برای سلامتی شما دارد ، از جمله کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا سرطان ، مصرف کافی ویتامین E همچنین روند پیری را کنترل می کند ، که از همه چیز از پوست تا موهای شما تأثیر می گذارد.

2. با محافظت از کوتیکول با آسیب های خورشید مقابله می کند

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند. این شامل آسیب ناشی از اشعه ماورا بنفش شدید در برابر آفتاب است که می تواند باعث خشکی ، شکنندگی و تغییر رنگ موهای شما شود. همچنین ممکن است موهای وز و موهای شکاف دار یا حتی کم پشتی ایجاد کند. این به دلیل تخریب پروتئین مو و همچنین رنگدانه مو در حضور این اشعه ماورا بنفش است. اگر می توانید از کوتیکول ها در برابر آسیب محافظت کنید ، باید بتوانید قدرت و نشاط موهای خود را حفظ کنید. و این همان جایی است که استفاده از ویتامین E می تواند بسیار ارزشمند باشد. می توانید از آن در درمان های موضعی مانند ماسک های مو استفاده کنید ، موهای خود را با این روغن محافظ مرطوب کرده و حالت دهید ، یا برای محافظت از درون از موها استفاده کنید.

10 خاصیت صابون کاستیل که شما نمی دانید
بخوانید

3. در صورت ابتلا به آلوپسی به بهبود رشد مو کمک می کند

اگر از آلوپسی یا ریزش مو رنج می برید ، ویتامین E می تواند به طور قابل توجهی به بهبود رشد مو کمک کند. در یک مطالعه ، افراد مورد آزمایش 100 میلی گرم توکوترینوس مخلوط (آنتی اکسیدان های ویتامین E) به صورت کپسول به عنوان مکمل روزانه مصرف کردند. آنها در پایان یک دوره مطالعه 8 ماهه و رشد 34.5 درصدی رشد مو علائم خود را بهبود بخشیدند. محققان دلیل این امر را کاهش استرس اکسیداتیو و پراکسیداسیون لیپید در پوست سر می دانند. این دو عامل در ریزش موی آلوپسی در مو نقش دارند و محافظت از آنتی اکسیدان ویتامین E ممکن است به مقابله با آنها کمک کند.

یک نکته احتیاط در اینجا. چنین دوزهای بالایی از مکمل های ویتامین E به دلیل خطر عوارض جانبی ناشی از مصرف بیش از حد ، همیشه باید تحت هدایت پزشک مصرف شود. دریافت رژیم غذایی از غذاهای غنی از ویتامین E ، یک روش طبیعی برای افزایش مصرف است. مزایای آن را تجربه خواهید کرد اگرچه در مقیاس کوچکتر.

4. از سفیدی زودرس مو جلوگیری می کند

ویتامین های خاصی در پیری و سفیدی مو نقش اصلی دارند. ویتامین E یکی از آنها به همراه ویتامین C است. این ویتامین ها بخشی از سیستم دفاعی طبیعی بدن در برابر عواملی هستند که باعث پیری و سفیدی مو و همچنین کاهش تولید مو با افزایش سن می شوند. این بدان معناست که مصرف آنها در مقادیر توصیه شده به دلیل قرار گرفتن در معرض آلاینده ها و سموم ، می تواند آسیب ها و پیری را تسریع کند. به ویتامین E به عنوان یک محافظ مغذی برای موهای خود فکر کنید!

5. گردش خون در پوست سر شما را تقویت می کند تا به رشد مو کمک کند

شناخته شده است که ویتامین E با جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) به بهبود گردش خون کمک می کند. کلسترول LDL با آرامش ضعیف رگهای خونی شما همراه است ، که به نوبه خود به معنای اختلال در جریان خون در قسمت های مختلف بدن است. با مصرف ویتامین E اگر میزان کلسترول بالاتر از حد نرمال (هایپرکلسترولمی) دارید یا سیگاری هستید ، می توانید توانایی رگ های آرامش عروق خود را همانطور که باید ، بازیابید و گردش خون را تقویت کنید. این بهبود گردش خون به معنای گردش خوب در پوست سر نیز خواهد بود. با تأمین بهتر مواد مغذی و خون ، شما به موهای خود نتیجه خوبی می دهید تا رشد خوبی داشته باشند.

علائم و نشانه های کمبود ویتامین E
بخوانید

6. Frizzy Split به پایان می رسد

هنگامی که به عنوان یک درمان موضعی استفاده می شود ، ویتامین E می تواند به شما کمک کند موخوره را بریده و حتی با شکاف انتهایی مقابله کنید. پیشنهادات حکایتی برای استفاده از آن شامل مخلوط کردن ساده مقادیر مساوی ویتامین E از کپسول ها با روغن نارگیل و زیتون است. این را بر روی موهای خود استفاده کنید و روی انتهای آن تمرکز کنید. بگذارید چند ساعت داخل بماند و سپس بشویید. این روند را هفته ای سه بار تکرار کنید و باید تغییراتی را مشاهده کنید ، با انتهای شکاف کمتر و موهای نرم و براق تر.

7. به عنوان یک ماده موضعی برای ماساژ مو و ماسک های مو کار می کند

یک داروی مراقبت از مو بر اساس ویتامین E را به عنوان بخشی از برنامه معمول مراقبت از مو خود قرار دهید. می توانید به سادگی یک کپسول ویتامین E به یک روغن حامل مانند روغن نارگیل یا زیتون اضافه کنید. روغن را گرم کرده و به آرامی با حرکات دورانی در پوست سر خود ماساژ دهید تا به تقویت گردش خون در ناحیه کمک کند. قبل از شستن آرام با شامپوی ملایم ، این کار را حدود نیم ساعت بگذارید. شما می توانید این درمان را چند بار در هفته به طور منظم یا تا زمانی که موهای خود به سلامت خود برگردند ، انجام دهید.

آووکادو که منبع طبیعی ویتامین E است ، استفاده از آن به عنوان یک درمان موضعی نیز عالی است. یک فنجان میوه پوره شده حدود 4.53 میلی گرم ویتامین E در آن دارد. کافی است این ماده را با چند قاشق غذاخوری روغن نارگیل و زیتون مخلوط کنید و مانند ماسک روی موها بمالید. قبل از شستشو به مدت نیم ساعت در آنجا را ترک کنید. این را هفته ای یک بار امتحان کنید.

مصرف روزانه به 22.4 IU یا (15 میلی گرم) محدود می شود

دوزهای ویتامین E در صورت تجویز برای اهداف درمانی یا پیشگیری از بیماری ، می تواند از 50 IU تا 1000 IU متفاوت باشد. گفته می شود ، دریافت ویتامین E خود از منابع غذایی در مقابل مکمل ها به دلیل خطر اثرات سو سکته مغزی خونریزی دهنده در اثر مصرف بیش از حد ، ایمن تر است. نقطه شیرین برای مصرف متوسط برای یک بزرگسال سالم طبیعی باید در محدوده میزان توصیه شده روزانه 15 میلی گرم یا 22.4 واحد بین المللی باشد ، چه از منابع غذایی و چه از مکمل ها.

8 چیزی که بر مغز ما تأثیر میگذارد
بخوانید

منابع غذایی ویتامین E را امتحان کنید

در اینجا چند ماده غذایی وجود دارد که می توانید بیشتر بخورید تا دوز روزانه ویتامین E خود را به طور طبیعی دریافت کنید. این به شما کمک می کند هرگونه استفاده موضعی از محصولات مبتنی بر ویتامین E یا داروهای طبیعی که روی موها استفاده می کنید ، موهای شما را از داخل ترمیم می کند.

  • جوانه گندم (30 گرم یا ¼ فنجان): 5 میلی گرم
  • بادام (¼ فنجان): 9 تا 10 میلی گرم
  • دانه های آفتابگردان (¼ فنجان): 8 تا 13 میلی گرم
  • فندق (¼ فنجان): 5 میلی گرم
  • اسفناج ، پخته شده (½ فنجان): 2 تا 4 میلی گرم
  • سس گوجه فرنگی ، کنسرو شده (½ فنجان): 2 میلی گرم
  • تخم مرغ (2 بزرگ): 2 تا 3 میلی گرم
  • مارماهی ، پخته شده (75 گرم یا 2 اونس): 4 میلی گرم
  • ساردین (75 گرم): 2 میلی گرم
  • ماهی تن (سفید) (75 گرم): 2 میلی گرم
  • روغن نباتی ، جوانه گندم (5 میلی لیتر یا 1 قاشق چایخوری): 7 میلی گرم
  • روغن نباتی از آفتابگردان / گلرنگ (5 میلی لیتر یا 1 قاشق چایخوری): 2 میلی گرم

چه کسی باید از ویتامین E اجتناب کند

به طور کلی مصرف ویتامین E بی خطر تلقی می شود. با این حال ، با استفاده از موارد زیر باید از مصرف مکمل های ویتامین جلوگیری شود:

  • هر کسی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کند
  • هرکسی که قصد دارد در آینده نزدیک تحت عمل جراحی قرار گیرد
  • هر کسی که نیاز به درمان با ویتامین A دارد
  • هر فرد مبتلا به رتینیت پیگمنتوزا (یک بیماری چشم)

مصرف طبیعی رژیم غذایی در مقادیر کم باید خوب باشد. اگر قصد مصرف مکمل ویتامین E را دارید همیشه با پزشک مشورت کنید.

اگر می خواهید از آن به صورت موضعی استفاده کنید ، قبل از استفاده از آن روی همه موها ، ابتدا آن را روی یک تکه پوست آزمایش کنید. اگر باعث خارش پوست شما می شود یا به هر طریقی واکنش نشان می دهد ، از آن استفاده نکنید – ممکن است نسبت به آن واکنش آلرژیک داشته باشید.

به صفحه اینستگرام و آپارت ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا