سلامتورزش و سلامت

مزایای استفاده از حرکت پلانک (Plank)

مزایای استفاده از حرکت پلانک (Plank).پلانک (Plank) یک تمرین عالی برای تقویت نه تنها عضلات شکمی ، بلکه سایر قسمت های بدن نیز هستند. دلیلش این است که آنها همزمان عضلات مختلفی کار می کنند.

مزایای استفاده از حرکت پلانک (Plank)

انجام حرکت پلانک (Plank)  ، علیرغم اینکه این یک تمرین ساده است ، فواید زیادی دارد که هم شکم و هم پشت شما را تقویت می کنند. در ادامه بخوانید تا بسیاری از مزایای بیشمار حرکت پلانک (Plank) را یاد بگیرید.

چگونه حرکت پلانک (Plank) را انجام دهیم

مزایای استفاده از حرکت پلانک (Plank)

کار ساده ای است – تنها چیزی که شما نیاز دارید فضای کافی برای کشش است. وزن بدن شما همان نیرویی است که این حرکت را مؤثر می کند.

  • با قرار دادن آرنج و ساعد خود روی زمین شروع کنید. مطمئن شوید که آرنج های خود را با شانه های خود تنظیم کنید. در ضمن ، ساعد و مچ دست شما باید با آرنج شما هماهنگ باشد. بازوهای شما باید همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود یک خط مستقیم تشکیل دهند.
  • در مرحله بعد ، انگشتان پا را از پشت خود بر روی زمین قرار دهید و بدن خود را به سمت بالا فشار دهید. باید پشت خود را صاف و هماهنگ با پاها نگه دارید. چانه خود را نزدیک گردن قرار دهید ، اما چانه یا گردن خود را صاف نکنید.
  • این وضعیت در مدت زمان مطلوب نگه دارید (20-30 ثانیه توصیه می شود).
اثرات رطوبت و پیامدهای سلامتی
بخوانید

در این حالت عضلات شکمی ، باسن و ران شما کار می شود. پس از اتمام ، حدود یک دقیقه استراحت کنید و سه تا پنج بار تکرار کنید.

مزایای استفاده از حرکت پلانک (Plank)

1. این عضلات اصلی شما را تقویت می کند.

حرکت پلانک (Plank) به تنهایی شکم صاف به شما نمی دهند. با این حال ، هنگامی که با یک رژیم غذایی متعادل و تمرینات قلبی همراه باشید ، می توانید به نتایج شگفت انگیز برسید.

برای افرادی که از مشکلات دیسک نخاعی رنج می برند یا کمردرد مداوم است ، پلانک (Plank) از دسته های معمولی ایمن تر هستند زیرا نیازی به انعطاف پذیری یا حرکت نخاعی ندارند.

2- خطر آسیب دیدگی شما را کاهش می دهد.

پلانک (Plank) نه تنها عضلات شکم ، بلکه عضلات پشت ، پاها و بازو را نیز کار می کنند. به این ترتیب ، این یک تمرین کامل بدن است.

علاوه بر این ، داشتن عضلات قوی شکم می تواند به شما در جلوگیری از گردن درد  و شانه به دلیل وضعیت بد بدن کمک کند.

3. به بهبود متابولیسم شما کمک می کند.

از آنجا که پلانک (Plank) یک تمرین ساده و کم تحرک هستند ، اما برای افرادی که در خانه کار می کنند ، عالی است.

کیفیت خواب خود را با این عادت های سالم هنگام خواب بهبود دهید
بخوانید

فقط انجام چند دقیقه حرکت پلانک (Plank) در روز می تواند متابولیسم شما را سرعت ببخشد.

4- به بهبود وضعیت بدن کمک می کند.

پلانک (Plank) تمام بدن شما را ، از لگن تا شانه ها ، کار می اندازد. وقتی این ماهیچه ها – که شامل اسپینای نعوظ ، رمبوئیدها  است – قوی هستند ، شما به طور طبیعی خود را با حالت عقب تر و حالت بهتری تحمل خواهید کرد.

وضعیت خوب به تسهیل بهتر تنفس و عملکرد سیستم عصبی کمک می کند.

مزایای استفاده از حرکت پلانک (Plank)

5- هماهنگی را بهبود می بخشد.

با انجام همزمان چندین عضله ، شما به بدن خود می آموزید که به جای یک مجموعه از اجزای فردی به عنوان یک واحد عمل کند.

به طور کلی ، تخته ها در هر نوع ورزش دیگری نیز به شما کمک می کنند. ماهیچه هایی که توسط حرکت پلانک (Plank) تقویت می شوند ، در دویدن ، شنا ، پیاده روی و غیره به شما کمک می کنند.

6. به بهبود انعطاف پذیری و روحیه کلی شما کمک می کند.

انعطاف پذیری فقط نتیجه کشش نیست. علاوه بر این ، با انجام تمرینات خاصی مانند پلانک (Plank) نیز می توان آن را بهبود بخشید. پلانک (Plank) به گسترش و کشش تمام عضلات کمر و پاها کمک می کند.

فواید ریشه ، برگ و گل قاصدک برای سلامتی
بخوانید

در همین حال ، در حالی که اکثر تمرینات به بهبود روحیه شما کمک می کنند ، پلانک (Plank) به دلیل حفظ یک موقعیت برای مدت طولانی ، به تقویت و کشش عضلات کمک می کنند. این آزاد شدن تنش باعث آرامش عضلات شما می شود و به از بین بردن استرس کمک می کند.

به طور کلی ، این تمرین ساده به بهبود وضعیت بدنی کلی شما کمک می کند و چندین مزیت دیگر برای شما به ارمغان می آورد. شروع به انجام حرکت پلانک (Plank) کنید و مزایا را برای خود تجربه خواهید کرد!

منبع: steptohealth

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا