ویتامین های دوران بارداری و نکاتی برای بهره مندی بیشتر از آنها. ویتامین های قبل از تولد برای رشد سالم جنین ضروری است. ویتامین های A ، B ، C ، D و E باید در این مرحله استفاده شوند ، اسید فولیک ، آهن و کلسیم نیز لازم است.

در حالی که می توانید این موارد را از طریق مکمل های مصنوعی و فروشگاهی تهیه کنید ، منبع طبیعی دوران بارداری نیز وجود دارد. دوران بارداری مواد طبیعی با کیفیت خوب می تواند از موادی مانند برگ تمشک ، روغن زیتون ، خار شیر ، زنجبیل و غیره حاصل شود. روغن کبد ماهی ، پروبیوتیک ها و چای های بارداری نیز از منابع محبوب دوران بارداری هستند.

ویتامین های دوران بارداری و نکاتی برای بهره مندی بیشتر از آنها

آیا شمااولین بچه خود را به دنیا می آورید؟ شما احتمالاً در مورد ویتامین های قبل از زایمان گیج شده اید یا نمی دانید آنها برای چه چیزی هستند و چگونه به کودک و شما کمک می کنند. ویتامین ها و مواد معدنی قبل از تولد ، سنگ بنای هر بارداری سالم است (البته همراه با یک رژیم غذایی مغذی ، استراحت کافی و ورزش).

در طول این 9 ماه ، بدن شما کارهای فوق بشری زیادی انجام می دهد تا مطمئن شود کودک شما با ایمنی و سلامت در درون شما رشد می کند.آنها نه تنها رشد مناسب جنین را تضمین می کنند و نقایص مادرزادی را از خود دور نگه می دارند ، بلکه به شما کمک می کنند با تغییرات زیادی که بارداری در بدن شما ایجاد می کند کنار بیایید.

اما چرا مکمل های دوران بارداری مصرف شود؟  تفاوت اصلی در اینجا این است که دوران بارداری حاوی ویتامین ها و مواد معدنی به میزان توصیه شده برای بارداری است ، در حالی که مولتی ویتامین های منظم معمولاً متناسب با نیازهای زنان غیر باردار هستند.

لیست ویتامین های قبل از تولد

مصرف ویتامین های قبل از تولد فواید زیادی دارد. مهمترین ویتامین های بارداری ویتامین A ، ویتامین B کمپلکس ، ویتامین C (از بیماری بارلو جلوگیری می کند) ، ویتامین D ، ویتامین E (برای درمان توکسمی بارداری ، عقب ماندگی رشد داخل رحمی و زردی نوزاد) و ویتامین K (محافظ) علیه خونریزی نوزادی).

بیشتر این موارد را می توانید در یک رژیم غذایی سالم دریافت کنید. اما برخی ویتامین ها و مواد معدنی نیاز به مکمل دارند.

در دوران بارداری ، نیازهای روزانه زن به برخی مواد مغذی مانند اسید فولیک ، کلسیم و آهن افزایش می یابد. با این حال ، ممکن است در برخی از مواد مغذی بیش از حد مصرف شود ، که می تواند اثرات سوئی بر شما و کودک در حال رشد داشته باشد. به همین دلیل مهم است که در مورد ویتامین ها و مکمل های قبل از تولد آگاهی کافی داشته باشید.

بنابراین در اینجا راهنمای ساختگی برای ویتامین ها و مکمل های بارداری وجود دارد.

1. اسید فولیک

  • مصرف روزانه توصیه شده: 400 میلی گرم

یکی از مهمترین ویتامین های گروه B ، اسید فولیک چیزی است که همه زنان در سنین باروری باید مصرف کنند. بنابراین حتی قبل از اینکه یک مورد کوچک را برنامه ریزی کنید ، حداقل یک ماه قبل اسید فولیک یا فولات (شکل دیگری از ویتامین) را استفاده کنید. روزانه حدود 0.4 میلی گرم یا 400 میکروگرم از این ویتامین قبل از تولد برای جلوگیری از نقص مادرزادی شایع و جدی که خیلی زود در بارداری رخ می دهد مثل اسپینا بیفیدا و آنانسفالی مورد نیاز است. مدتها قبل از اینکه حتی از بارداری خود مطلع شوید ، کمبود اسیدفولیک می تواند کودک شما را در معرض خطر این نقایص لوله عصبی قرار دهد.

13 ماده غذایی غنی از ویتامین B2 یا ریبوفلاوین
بخوانید

برخی از افراد ممکن است در پردازش فولات مشکل داشته باشند. MTHFR (متیل تتراهیدروفولات ردوکتاز) آنزیمی است که در نحوه پردازش فولات در بدن نقش دارد. اگر این آنزیم به طور مطلوبی برای شما کار نمی کند ، شروع با مکمل اسید فولیک سه ماه قبل می تواند به شما کمک کند.

این احتمال وجود دارد که بیشتر مولتی ویتامین ها برای خانمها از قبل حاوی دوز ویتامین توصیه شده قبل از تولد از اسید فولیک باشد زیرا برای ساخت سلولهای جدید در بدن مورد نیاز است.

2. آهن

  • مصرف روزانه توصیه شده: 20-30 میلی گرم

آهن یکی از مهمترین مکملهای دوران بارداری است که باید در کنار شما باشد. یک زن باید با ذخیره آهن 300 میلی گرم یا بیشتر وارد بارداری شود تا نیازهای کودک را به طور کامل برآورده کند.

با این حال ، مقادیر قابل جذب حتی از یک رژیم غذایی مطلوب ، نمی توانند نیاز آهن در بارداری بعدی را برآورده کنند. کاهش جذب آهن در سه ماهه اول با افزایش تدریجی جذب در تمام مدت باقیمانده بارداری همراه است ، به همین دلیل است که مکمل های آهن باید بعد از سه ماهه اول اضافه شوند.

طبق گفته مقامات بهداشتی آلمان ، زنان باردار و شیرده هر روز به 20 تا 30 میلی گرم آهن نیاز دارند. به خصوص برای گیاهخواران تهیه این مقدار از رژیم غذایی خود دشوار است بنابراین داشتن یک مکمل قبل از تولد از اهمیت بیشتری برخوردار است. با این حال ، مقدار زیاد آن ممکن است باعث یبوست ، حالت تهوع ، اسهال و استفراغ شود. بهتر است مکمل های آهن را به همراه غذا مصرف کنید زیرا اگر با معده خالی مصرف شود می تواند به مخاط معده آسیب برساند.

3. کلسیم

  • مصرف روزانه توصیه شده: 1000 میلی گرم

خوب حدس بزن چی؟ اگر کلسیم کمی دارید ، کودک فقط می خواهد آن را از استخوان های شما بردارد تا نیازهای آن را برآورده کند. بنابراین لازم است یک منبع کافی و ثابت از کلسیم وجود داشته باشد ، به خصوص در سه ماهه دوم و سوم که جنین مشغول استخوان سازی است.

طبق یک مطالعه ، زنان در سنین باروری در ایالات متحده آمریکا مقدار کافی کلسیم مصرف نمی کنند. زنانی که به طور مزمن کمتر از 500 میلی گرم در روز مصرف می کنند ممکن است در معرض خطر افزایش از دست دادن استخوان در دوران بارداری باشند. اگر بارداری را با مقدار توصیه شده روزانه 1000 میلی گرم کلسیم آغاز می کنید ، ممکن است نیازی به کلسیم اضافی نباشد. با این حال ، اکثر خانمها ممکن است به مقادیر اضافی برای تأمین نیازهای استخوانی مادر و جنین نیاز داشته باشند. مصرف مکمل کلسیم در دوران بارداری همچنین خطر پوکی استخوان در زنان ، به ویژه پس از یائسگی را کاهش می دهد.

تأثیر نوشیدن در چند هفته اول بارداری
بخوانید

و این فقط استخوانهای مورد نیاز کلسیم نیست. مطالعات نشان می دهد که بین دریافت کلسیم و فشار خون ناشی از بارداری (PIH) رابطه معکوس وجود دارد. تخمین زده شده است که 5 درصد از کل بارداری ها و 11 درصد از بارداری های اول را پیچیده می کند ، که اغلب منجر به زایمان زودرس می شود. مصرف کم کلسیم در دوران بارداری می تواند باعث ایجاد تغییرات فیزیولوژیکی در بدن شود و منجر به ایجاد PIH و پره اکلامپسی شود. با این حال ، کلسیم بیش از حد ممکن است منجر به مسمومیت کلسیم در بدن شود ، در نتیجه مشکلات کلیوی مانند سنگ کلیه ایجاد می شود.

4. ویتامین D

  • مصرف روزانه توصیه شده: 1000-2000 IU

ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است. تا زمانی که قسمت عمده ای از روز خود را در زیر نور آفتاب سپری نکنید ، به مکمل قبل از تولد ویتامین D نیز نیاز خواهید داشت. بسیاری از مکمل های کلسیم برای مادران آینده از قبل حاوی ویتامین D هستند. اگر قبل از تولد شما ویتامین D ندارد ، مطمئن شوید که مکمل را با قرص کلسیم خود استفاده می کنید. هنگامی که تقاضای بدن برای کلسیم افزایش می یابد ، این ترکیب از سه ماهه دوم به بعد توصیه می شود.

ویتامین D3 از حیوانات (شکل کلکالسیفرول) قابل جذب ترین و مورد استفاده قرار می گیرد ، اما اگر گیاهخوار هستید ، باید ارگوکلسیفرول (ویتامین D2) و سایر ویتامین های طبیعی قبل از تولد را انتخاب کنید. تعداد کمی از بهترین ویتامین های قبل از تولد که توسط انجمن بارداری آمریکا توصیه شده است ، Nordic Naturals Vitamin D3 و Nordic Naturals Prenatal DHA با ویتامین D3 اضافه شده است.

در زنان باردار سالم می توان روزانه 1000-2000 واحد در سه ماهه دوم و سوم ، دقیقاً از هفته 12 بارداری به بعد ، اضافه کرد. این کار به راحتی و بدون ایجاد خطر مسمومیت با ویتامین D یا تهدیدی برای جنین انجام می شود.

5. ویتامین A

  • مصرف روزانه توصیه شده: 2800-3000 میکروگرم

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، در نتیجه کمبود این ویتامین مهم قبل از تولد ، حدود 9/8 میلیون زن باردار دچار خشکی چشم (خشکی چشم ، شب کوری) می شوند. بارداری و شیردهی به ویتامین A اضافی برای رشد جنین و حفظ بافت و حمایت از متابولیسم مادر نیاز دارد. کمبود همچنین می تواند باعث افزایش عوارض و مرگ و میر مادر و نوزاد ، افزایش خطر کم خونی و رشد و رشد آهسته نوزاد شود.

این ویتامین محلول در چربی در بدن ذخیره می شود و مقدار زیادی از آن می تواند سمی باشد ، به خصوص در دوران بارداری. این می تواند منجر به بدشکلی چشم ، جمجمه ، ریه ها و قلب در جنین شود. از پزشک خود بخواهید رژیم شما را بررسی کند و بفهمد آیا اصلاً به این ویتامین قبل از تولد نیاز دارید یا خیر.

دوران بارداری طبیعی چیست؟

در حالی که ویتامین ها و مواد معدنی قبل از تولد جاهای خالی را پر می کنند که ممکن است توسط رژیم غذایی شما برطرف نشود ، بیشتر آنها به طور مصنوعی استخراج می شوند. بسیاری از مادرانی که به فکر بارداری هستند ترجیح می دهند مسیر طبیعی را طی کنند و سعی کنند نیازهای تغذیه ای خود را از طریق غذا یا حاملگی طبیعی تأمین کنند. دوران بارداری طبیعی با کیفیت خوب ، مواد مغذی حاصل از مواد طبیعی مانند برگ تمشک ، روغن زیتون ، خار شیر ، زنجبیل و غیره را در خود جای داده است.

21 فواید بادام برای سلامتی ، مو و پوست
بخوانید

روغن کبد ماهی از جمله قبل از تولد طبیعی است که ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A و D. را تأمین می کند. طبق یک مطالعه ، مصرف مادر روغن کبد ماهی ماهی در اوایل بارداری با وزن بالاتر در مادر همراه بود. این بدان معنی است که خطر ابتلا به بیماری های بعدی در زندگی کمتر است.

همچنین گفته می شود پروبیوتیک هایی مانند ماست و سالاد کیمچی برای خانم های باردار و شیرده مفید است. مطالعات نشان می دهد که آنها احتمالاً می توانند نوزاد را در برابر بیماریهای آتوپیک ایمن سازند.

چای های بارداری نیز در بین مجموعه های au naturel محبوب می شوند ، زیرا اعتقاد بر این است که فواید زیادی دارند. آنها اغلب حاوی برگ تمشک قرمز هستند که می توان در دوران بارداری با خیال راحت مصرف کرد. مطالعات نشان می دهد که آنها می توانند طول زایمان را کاهش دهند و حتی احتمال پارگی مصنوعی غشاها (AROM) ، کمک به زایمان و زایمان سزارین را کاهش دهند.

نکاتی برای استفاده بیشتر از ویتامین های دوران بارداری

مصرف ویتامین های خوب قبل از تولد فقط در مورد مصرف قرص نیست. این نکات قبل از زایمان به شما کمک می کند از مکمل های دوران بارداری خود نهایت استفاده را ببرید تا در طول بارداری سالم بمانید و در عین حال بهترین موارد را برای کودک خود تضمین کنید.

  • هنگام استفاده از ویتامین های قبل از تولد ، از مکمل های دیگر ویتامین و مواد معدنی استفاده نکنید.
  • بسیاری از داروها وجود دارند که می توانند با ویتامین های قبل از تولد یا مکمل های قبل از تولد تداخل داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که پزشک در مورد تمام داروهایی که استفاده می کنید اطلاع دارد.
  • از مصرف همزمان چندین مکمل مختلف خودداری کنید ، مگر اینکه چنین توصیه شده باشد. به یک مولتی ویتامین که انواع مختلفی از مواد مغذی مورد نیاز را در یک دوز استفاده کنید. بیشتر زنان باردار سالم نیازی به سفارشی سازی ندارند.
  • ویتامین قبل از تولد را فراموش نکنید. اگر فراموش کردید ، منتظر آن بمانید و یک دوز منظم مصرف کنید. مصرف مکمل های اضافی قبل از زایمان برای جبران دوز فراموش شده ایده خوبی نیست.
  • بیشتر دوران بارداری بهتر است همراه با غذا ، ترجیحاً با برخی از چربی های سالم مصرف شود.
  • از نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه ، چای و سودا اجتناب کنید ، زیرا آنها مانع توانایی بدن برای جذب برخی مواد مغذی مانند کلسیم می شوند. اگر حتماً آنها را دارید ، مطمئن شوید که دو ساعت قبل از مصرف دوران بارداری ، فاصله خود را حفظ کرده اید.

 

به صفحه اینستاگرام و آپارت ما بپیوندید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید با بهترین مطالب و استوری های جالب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما استفاده می کند. با مرور این وب سایت ، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.