خواص میوه ها و گیاهاندانه هاسلامت

10 مزیت شگفت انگیز تخمه آفتابگردان

10 مزیت شگفت انگیز تخمه آفتابگردان . دانه های آفتابگردان مغذی برای قلب و مو شما مفید هستند.آنها همچنین می توانند خواب ، خلقی و باروری مردان را بهبود بخشند.

آنها خطر بیماری پارکینسون را کاهش می دهند ، به مدیریت وزن کمک می کنند و خطر نقص هنگام تولد را کاهش می دهند.روغن آفتابگردان می تواند پوست را مرطوب کرده و عفونتهای قارچی ناخن را از بین ببرد.

10 مزیت شگفت انگیز تخمه آفتابگردان

دانه های آفتابگردان یک میان وعده عالی درست می کنند. اما آیا می دانید که آنها دارای چه مواد مغذی هستند؟

این دانه های خوشمزه منبع چربی های سالم ، ویتامین E ، ویتامین های گروه B ، روی ، فسفر ، پتاسیم ، آهن ، کلسیم و پروتئین هستند. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه این دانه مغذی می تواند به سلامتی ما کمک کند. تخمه آفتابگردان می تواند:

1. قلب خود را سالم نگه دارید

آیا می دانید بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده برای زنان و مردان است؟دانه های آفتابگردان دارای مواد مغذی هستند که می توانند به سلامت قلب شما کمک کنند – از این گذشته ، آنها منبع چربی های خوب و فیتواسترول های مفید هستند.در حالی که چربی های ترانس و چربی اشباع شده می توانند برای قلب شما بد باشند ، چربی های اشباع نشده و غیر اشباع نشده می توانند به شما کمک کنند. آنها می توانند به کاهش کلسترول کمک کرده و قند خون را کنترل کنند.

فیتواسترول ها همچنین به کاهش کلسترول شناخته شده اند. با هم ، این چربی ها و فیتواسترول های سالم موجود در دانه های آفتابگردان می توانند سلامت قلب را بهبود بخشند. بنابراین ، پیش بروید و بر روی دانه های آفتابگردان میل کنید تا قلب شما سالم بماند!

2. بهبود روحیه

پروتئین ها از اسیدهای آمینه تشکیل شده اند و پروتئین موجود در دانه های آفتابگردان حاوی یک اسید مهم موسوم به تریپتوفان است که می تواند به بهبود خلق و خوی شما کمک کند.

بدن شما از این اسید آمینه برای ساخت سروتونین ، انتقال دهنده عصبی که در تنظیم خلقی نقش دارد استفاده می کند. مطالعات نشان داده اند که تریپتوفان می تواند به بهبود علائم خلقی در زنان مبتلا به سندرم قبل از قاعدگی و همچنین به افراد مبتلا به افسردگی کمک کند.

اما بخاطر داشته باشید که برای بهبود جذب آن در مغز ، باید دانه آفتابگردان را به همراه غذایی که دارای کربوهیدرات زیاد است بخورید. این بدان دلیل است که اسیدهای آمینه دیگر برای انتقال به مغز می توانند از تریپتوفان خارج شوند.

با این وجود کربوهیدرات ها می توانند این اسیدهای آمینه را منحرف کرده و به افزایش سطح تریپتوفان در مغز کمک کنند. بنابراین بر روی دانه های آفتابگردان با یک تکه میوه یا سیب زمینی پخته شده میان وعده میل کنید تا از فواید تریپتوفان لذت ببرید.

عسل و دارچین: درمان طبیعی بسیاری از بیماری ها
بخوانید

دانه های آفتابگردان همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، یکی دیگر از اجزای مهم برای عملکرد صحیح مغز است و به نظر می رسد برای کمک به افراد مبتلا به افسردگی است.

3. خطر کمتر بیماری پارکینسون

تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E است ، ماده مغذی که برای سلامتی شما بسیار مهم است. هنگامی که نیاز روزانه به یک فرد 15 میلی گرم باشد ، می توانید 8/4 میلی گرم ویتامین E را از ¼ فنجان دانه آفتابگردان بوداده بو داده دریافت کنید.

ویتامین E به نوبه خود می تواند به محافظت در برابر بیماری پارکینسون کمک کند ، یک اختلال حرکتی است که انجام کارهای ساده مانند راه رفتن ، صحبت کردن ، بلع غذا و صحبت کردن را دشوار می کند.

طبق تحقیقات ، ویتامین E در رژیم غذایی می تواند اثر محافظت نورونی داشته باشد ، در نتیجه خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهد.

4- بهبود باروری نر

دانه های آفتابگردان حاوی روی ، ماده معدنی است که برای باروری مردان مهم است. در حقیقت طبق تحقیقات انجام شده ، مصرف روی می تواند تعداد اسپرم ، کیفیت و تحرک اسپرم را در مردان نابارور بهبود بخشد.

حدود 100 گرم تخمه آفتابگردان می تواند 5 میلی گرم روی به شما بدهد. بنابراین این دانه های سرشار از مواد مغذی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

5. ترویج خواب

در کنار عواملی مانند استرس و محیط خواب شما ، رژیم غذایی همچنین تعیین می کند خواب خوب در شب داشته باشید یا خیر. تریپتوفان ، اسید آمینه ای که در سنتز سروتونین نقش دارد ، برای تقویت خواب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به این دلیل است که بدن شما شبانه سروتونین را به ملاتونین ، هورمونی که خواب را تنظیم می کند ، تبدیل می کند. اکنون 20 گرم تخمه آفتابگردان حاوی 50 میلی گرم تریپتوفان است ، اما به یاد داشته باشید که برای داشتن یک خواب آرام ، دانه آفتابگردان را با برخی از کربوهیدرات ها ترکیب کنید.

6. به جلوگیری از نقص هنگام تولد کمک کنید

دانه های آفتابگردان منبع غنی از فولات هستند. این ویتامین B توسط بدن ما برای تقسیم سلولی و ساخت مواد ژنتیکی مورد نیاز است. و از اهمیت حیاتی در دوران بارداری برخوردار است.

مقادیر کم این ویتامین خطر نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا در کودک شما را افزایش می دهد و شانس تولد نوزاد کم وزن یا تولد زودرس را افزایش می دهد.حدود 1 اونس تخمه آفتابگردان می تواند 101 میکروگرم فولات به شما بدهد.

اگر بخاطر داشته باشید ، توصیه می شود علاوه بر فولات موجود در منابع غذایی ، اگر قصد دارید بچه دار شوید ، 400 میکروگرم فولات از مکمل ها یا غذاهای غنی شده نیز دریافت کنید.اگر قصد کودکی دارید ، در مورد نیازهای فولات خود با پزشک خود صحبت کنید.

درد بیش از حد عضلات هنگام ورزش
بخوانید

ممکن است شما نیاز به شروع مقادیر فولات قبل از برداشتن داشته باشید زیرا کمبود این ویتامین می تواند در ابتدای بارداری تأثیر داشته باشد.

7. به مدیریت وزن کمک کنید

تریپتوفان ، در دانه های آفتابگردان ، به تنظیم اشتها کمک می کند و هنگامی که از این اسید آمینه سرخ می شویم ، کربوهیدرات ها را میل نمی کنیم. دانه های آفتابگردان همچنین حاوی اسید کلروژنیک هستند و برخی از شواهد نشان می دهد که این ماده می تواند در القای کاهش وزن مفید باشد.

تعویض دانه آفتابگردان برای چربی های ناسالم و از جمله آنها به عنوان بخشی از رژیم غذایی کلی با کاهش کالری می تواند در مدیریت وزن شما مفید باشد. اما بخاطر داشته باشید که دانه های آفتابگردان یک ماده غذایی چرب و کالری هستند – 100 گرم آن 584 کیلوکالری انرژی به شما می دهد.

بنابراین ، شما باید مقدار کالری کالری مصرفی خود را برای کاهش وزن تنظیم کنید.

8. از موهای خود بهره مند شوید

100 گرم تخمه آفتابگردان دارای 66 میکروگرم بیوتین ، ویتامین B است که برای متابولیزه کردن چربی ها ، کربوهیدرات ها و پروتئین لازم است.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بیوتین می تواند به بهبود وضعیت موهای شما ، که از پروتئین ساخته شده است ، کمک کند. در حقیقت ، مطالعات بر روی حیوانات حتی نشان داده اند که مکمل رژیم غذایی سگ ها با دانه های آفتابگردان باعث بهبود وضعیت کت موی آنها می شود.

بنابراین دانه های آفتابگردان خوشمزه را در رژیم غذایی خود بگنجانید و موهای خود را بهتر کنید! 30 میکروگرم بیوتین در روز برای بزرگسالان کافی تلقی می شود.

9. پوست را مرطوب کنید

روغن دانه نیز می تواند شما را خوب کند. آیا می دانید روغن دانه آفتابگردان می تواند پوست شما را از خشک شدن دور نگه دارد؟ روغن آفتابگردان با ایجاد یک مانع محافظ بر روی پوست شما ، هیدراتاسیون را بهبود می بخشد و از فرار رطوبت جلوگیری می کند.

یک مطالعه که با مقایسه کاربرد موضعی روغن آفتابگردان و روغن زیتون مقایسه کرد ، نشان داد که طی یک دوره چهار هفته ، روغن زیتون باعث کاهش یکپارچگی بیرونی ترین لایه پوست شده و منجر به قرمزی ملایم پوست می شود در حالی که روغن آفتابگردان باعث حفظ تمامیت پوست می شود. و هیدراتاسیون بهبود یافته است.

بنابراین اگر به دنبال یک مرطوب کننده طبیعی موثر هستید ، بیشتر از قفسه آشپزخانه خود نگاه نکنید.

10- عفونتهای ناخن قارچی را درمان کنید

درمان عفونتهای قارچی ناخن بسیار دشوار است و همچنین عادت دارند پس از خلاص شدن از شر آنها دوباره برگردند. اما روغن آفتابگردان مدتی حباب شده است ، ممکن است سلاح مخفی شما در برابر این عفونت های زننده باشد.

(ویروس کرونا) Coronaviruses
بخوانید

طبق یک مطالعه ، 5/90 درصد افرادی که به مدت سه ماه روغن آفتابگردان ازون شده دو بار در روز استفاده کرده اند از عفونت قارچی ناخن خود درمان شدند. همچنین تنها 2.8٪ افرادی که از این روش درمانی استفاده کرده اند در طول سال پس از درمان عود کردند.

بنابراین اگر به دنبال داروی مؤثر برای عفونت قارچی ناخن هستید ، روغن آفتابگردان می تواند آن باشد!

مصرف تخمه آفتابگردان

دانه های آفتابگردان را می توان خام یا پخته کرد. می توانید آنها را روی غلات یا سالاد خود بپاشید و آنها را درون نان و کیک بپزید.

در اینجا چند روش جالب برای گنجاندن این دانه ها در رژیم غذایی شما آمده است:

مقداری کره پخش کنید: مقداری کره تخمه آفتابگردان خوشمزه امروز امتحان کنید! در واقع ، اگر به بادام زمینی حساسیت دارید ، جایگزین خوبی برای کره بادام زمینی می کنند.

کره تخمه آفتابگردان را می توان در خانه تهیه کرد. دانه های آفتابگردان را نان تست کنید و آن را از طریق یک پردازنده مواد غذایی اجرا کنید. هنگامی که دانه ها هنوز پودر و خشک هستند ، اگر می خواهید یک قوام کمی نازک تر استفاده کنید ، می توانید کمی روغن نارگیل اضافه کنید.

مراحل پردازش را ادامه دهید تا دانه ها صاف شوند. مرحله پردازش می تواند بین 8 تا 15 دقیقه طول بکشد. برای تقویت طعم ، همچنین می توانید نمک ، شکر زمینی ، پودر دارچین یا وانیل را در حین پردازش اضافه کنید.

ترکیب کنید: همچنین می توانید تخمه آفتابگردان را با سایر دانه ها و آجیل ها ترکیب کنید تا یک میان وعده خوشمزه و سالم تهیه کنید. به عنوان مثال ، ترکیب دانه های آفتابگردان با دانه های کدو تنبل ، که دارای تریپتوفان نیز زیاد هستند ، می تواند یک میان وعده قدرتمند تقویت کننده ایجاد کند.

اسموتی درست کنید: دانه آفتابگردان را به اسموتی معمولی خود اضافه کنید تا قدرت آن افزایش یابد. به عنوان مثال یک اسموتی موز خوشمزه را امتحان کنید.

به سادگی یک موز یخ زده رسیده ، یک فنجان سویا یا شیر بادام و یک قاشق غذاخوری هر یک از دانه های آفتابگردان و کدو تنبل را که یک شب در آب خیس کرده اند ، فرآوری کنید. یک قاشق چای خوری عسل و یک نقطه از عصاره وانیل اضافه کنید تا این شیرینی را معطر کنید ،حالا وقت آن است که اسموتی خودتان را امتحان کنید!

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا