بارداریسلامتمادر و فرزند

7 داروی طبیعی برای مبارزه با افسردگی در دوران بارداری

7 داروی طبیعی برای مبارزه با افسردگی در دوران بارداری . بارداری هم در زندگی هر زن هم یک زمان جالب و هم ترسناک است – اما این برای کسی که دارای افسردگی قبل از تولد است ، بیشتر مشهود است.

تعدادی از داروهای خانگی و مراحل طبیعی می توانند به کاهش افسردگی در دوران بارداری کمک کنند. گفتگوی درمانی می تواند به تسکین علائم افسردگی قبل از تولد کمک کند.

جلوگیری از غذاهای التهابی و مصرف غذاهای سرشار از آهن و روی برای مبارزه با افسردگی بسیار مهم است. همچنین باید از نظر جسمی فعال باشید و خواب کافی بدست آورید.

افسردگی قبل از تولد یک وضعیت بسیار واقعی است که زنان در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. تلاش برای از بین بردن هر روز افسردگی می تواند بسیار بد باشد. خوشبختانه ، برخی از داروهای طبیعی و جایگزین های دارویی وجود دارد که ممکن است به بهبود وضعیت ذهنی شما در طی این زمان خاص در زندگی شما کمک کند.

افسردگی پری ناتال: مبارزات بارداری که هیچ کس در مورد آن صحبت نمی کند

آگاهی نسبت به سلامت روان و افسردگی طی چند دهه گذشته بویژه در مورد افسردگی پس از زایمان توجه یافته است. با این وجود ، به زنانی که در دوران بارداری دست و پنجه نرم می کنند ، توجه بسیار کمی وجود دارد – آن نه ماه از تغییرات بدنی و تحرکات عاطفی که مربوط به نوسانات شدید هورمونی است.

برای برخی ، این می تواند مانند اضطراب بی پایان ، ناامیدی و عذاب احساس شود. علائم افسردگی پایدار است (بیش از دو هفته) و شامل غم و اندوه است. تمرکز و خوابیدن مشکل دارید. تغییر در اشتها، احساس گناه ، بی فایده یا اضطراب. و حتی افکار خودکشی نیز شامل این علائم است.

12 مزایای سلامتی زیره که باید بدانید
بخوانید

اکثر خانمها هنگام تولد کودک متوجه این احساس افسردگی می شوند. با این حال ، یک سوم زنانی که با افسردگی قبل از تولد مقابله می کنند ، دچار افسردگی پس از زایمان نیز می شوند.

به همین دلیل مهم است که این احساسات را نادیده نگیریم. پشتیبانی ذهنی و عاطفی مورد نیاز خود را بدست آورید و برخی از درمان های طبیعی و روش های درمانی توصیه شده در زیر را امتحان کنید.

1. تغییر الگوهای تفکر با درمان شناختی رفتاری

جلسات مشاوره و درمان می تواند در درمان افسردگی بسیار مفید است و یک جایگزین مطمئن برای دارو برای زنان باردار است. درمان شناختی رفتاری (CBT) شامل بحث و گفتگو با یک درمانگر برای کمک به شناسایی الگوهای تفکر تحریف شده است.

این می تواند با تمرکز روی حل مسئله به شما در سازگاری و تغییر تفکر و رفتار کمک کند. اگر افسردگی شما خفیف است ، درمانی مانند CBT می تواند به تنهایی عملکرد خوبی داشته باشد. برای اشکال شدیدتر افسردگی ، روانپزشک شما ممکن است داروهای ضد افسردگی مناسب برای زنان باردار نیز تجویز کند.

2. گروه های حامی همسالان

کنگره متخصصان زنان و زایمان در آمریكا می گوید ، حدود 14 تا 23 درصد از كل زنان دارای یك یا چند علامت افسردگی در دوران بارداری هستند. گروه های حامی همسالان شامل زنان باردار دیگری هستند كه از افسردگی قبل از تولد رنج می برند. فقط حتماً به گروهی بروید که دارای یک مشاور یا کارمند آموزش دیده باشد که روند کار را تسهیل و واسطه می کند.

3. مقدار زیادی از غذاهای سرشار از آهن ، روی و ویتامین C را دریافت کنید

با داشتن یک کودک در شکم ، اطمینان از داشتن رژیم غذایی مقادیر کافی از تمام مواد مغذی مورد نیاز شما و کودک شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خطرات زایمان واژینال بعد از سزارین
بخوانید

کمبود آهن و روی به ویژه در برخی از زنان با افسردگی همراه بوده است. ویتامین C ، نه تنها به دلیل فواید متعدد آن ، بلکه به عنوان یک کمک برای جذب آهن بسیار مهم است. در اینجا برخی از غذاهای عالی که باید سعی کنید در وعده های غذایی خود بگنجانید ، آورده شده است:

  • غذاهای غنی از ویتامین C: مرکبات ، سیب زمینی شیرین ، انواع توت ها ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، گل کلم و سیب زمینی.
  • غذاهای سرشار از آهن: میوه خشک شده مانند آلو و کشمش ، لوبیا خشک ، تخم مرغ ، جگر ، گوشت قرمز بدون چربی ، مرغ ، صدف ، ماهی تن ، ماهی سالمون و غلات کامل.8.
  • غذاهای غنی از روی: گوشت گوسفند ، گوشت گاو ، گوشت خوک ، مرغ ، غلات کامل ، حبوبات ، آجیل و مخمر.

4- روش نور درمانی روشن را امتحان کنید

این درمان ملایم برای افسردگی به اندازه کافی خفیف است که در حین بارداری امتحان کنید. نور درمانی روشنایی از یک جعبه نوری استفاده می کند که نور را با شدت بالا برای شبیه سازی نور خورشید تولید می کند.

این ممکن است بتواند علائمی مانند خستگی ، خلق و خوی کم ، مشکلات خواب و ترک اجتماعی را بهبود بخشد. به خاطر داشته باشید که آزمایشات و تحقیقات کمی در مورد این نوع درمان انجام شده است ، بنابراین قبل از امتحان با پزشک خود مشورت کنید.

5- برای ورزش و استراحت وقت بگذارید

البته ، حاملگی می تواند به اندازه ذهن شما عوارض خود را به همراه داشته باشد. خواب و استراحت کافی باعث می شود احساس خستگی کمتری داشته باشید. یک روال و زمان خواب را تنظیم کنید و مهم نیست که چه چیزی باشد. همچنین باید سعی کنید روزانه در یک تمرین روزمره قرار بگیرید. چنین فعالیت های بدنی می تواند به بهبود خلق و خو کمک کند و احساسات مثبت را در افرادی که مقابله با افسردگی دارند ایجاد کند.

5 اثر جانبی بذر کتان که ممکن است از آن آگاهی نداشته باشید
بخوانید

یوگا یک ورزش عالی است – می تواند ضمن اینکه یک تمرین خوب و ملایم به بدن شما می دهد ، استرس روحی را کاهش می دهد. مطمئن باشید این کار را فقط با یک پزشک متخصص انجام می دهید تا برای بارداری شما را راهنمایی کند.

6. از غذاهای التهابی خودداری کنید

بسیاری از احساسات شما نیز از آنچه می خورید ناشی می شود. التهاب ممکن است در افسردگی نقش داشته باشد .با جلوگیری از غذاهای التهابی مانند کربوهیدراتهای فرآوری شده ، قندهای تصفیه شده ، کافئین و محصولات حاوی مواد افزودنی مصنوعی ، ذهن خود و بدن را در معرض هشدار قرار دهید.

7. مقدار زیادی پروبیوتیک از ماست و غذاهای تخمیر شده دریافت کنید

سلامتی روده شما ممکن است در سلامت ذهن شما نقش اساسی داشته باشد. محققان دریافته اند که پروبیوتیک ها ، که سلامت روده و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد ، همچنین ممکن است ارتباط مستقیمی با سلامت روانی و عاطفی داشته باشند .

این به این معنی است که شما با خوشحالی می توانید از ماست یا اسموتی های میوه تازه ساخته شده با ماست غنی از پروبیوتیک لذت ببرید یا غذاهای تخمیر شده مانند کیمچی داشته باشید. و سوسیس حتی آن ماده اصلی بارداری معروف ، ترشی ، می تواند کمک کند. فقط مطمئن شوید که این یک ترشی خانگی است که در نمک و آب تخمیر شده است – و به راحتی روی آن ها بروید!

منبع: curejoy

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا