آجیل و خشکبارخواص میوه ها و گیاهانسلامت

8 مزایای شگفت انگیز پسته

8 مزایای شگفت انگیز پسته. پسته فواید درمانی زیادی دارد از جمله آنها از بروز سرطان جلوگیری کرده و پیشرفت آن را متوقف می کنند. ماهیت ضد التهابی و درمان التهاب و مبارزه با ED کمک می کند.

یکی دیگر از فواید پسته این است که با کاهش فشار خون ، مدیریت دیابت و کاهش کلسترول ، قلب شما را سالم نگه می دارد. همچنین باعث تقویت سلامت استخوان و چشم می شوند.

به شما گفته شده است که آجیل ها یک منبع تغذیه ای هستند و خوردن هر روز تعداد انگشت شماری از آنها می تواند دیگر به پیش دکتر نروید.

پسته به دلیل طعم خوشمزه و فراموش نشدنی شناخته شده است. آنها به آسانی یافت میشوند و همچنین از مواد معدنی و مغذی نیز تهیه شده اند.

در اینجا 8 مورد از فواید پسته برای بدن شما آورده شده است.

1. از سرطان جلوگیری می کند

پسته سرشار از نوعی ویتامین E به نام گاما توکوفرول است. نشان داده شده است که این ویتامین خطر ابتلا به سرطان ، به ویژه پروستات و ریه ها را کاهش می دهد.

پسته همچنین دارای رسوراترول است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که تصور می شود از بروز سرطان جلوگیری می کند.

2. التهاب را درمان می کند

التهاب مزمن می تواند مسئول چندین بیماری مانند ورم مفاصل ، سندرم روده تحریک پذیر ، کولیت اولسراتیو و حتی آسم باشد.برخی آنتی اکسیدان ها مانند فلاونوئیدها و فنل های موجود در پوست و هسته پسته های بو داده از نظر طبیعت ضد التهاب هستند و از آنها برای درمان التهاب استفاده می شود.

17 مزیت سلامتی گردو با توجه به تحقیقات
بخوانید

3. فشار خون بالا را در بیماران دیابتی نوع II کاهش می دهد

آجیل با فیبر بالا مانند پسته برای رژیم غذایی ضد دیابت توصیه می شود. آنها نه تنها به مدیریت دیابت كمك می كنند ، بلكه استرس و فشارهایی را كه بر روی قلب افراد مبتلا به دیابت نوع II وارد می شود ، كاهش می دهند.

در یک مطالعه ، 2 وعده پسته در روز باعث کاهش فشار کار روی قلب ، کاهش فشار خون و واکنش بدن به استرس شد.

جالب است بدانید كه پسته باعث كاهش اندازه گیری آزمایشگاه فشار خون نمی شود ، اما اندازه گیری فشار خون در “دنیای واقعی” یا سرپایی را کاهش می دهد كه هنگام حركت یا راه رفتن و انجام سایر فعالیت های روزمره دیده می شود.

4- کلسترول را کاهش می دهد

سطح “کلسترول سالم” پسته می تواند سطح “کلسترول بد” یا LDL-C را کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

پسته همچنین از نظر فیبر سرشار از مواد مغذی است که به دلیل تنظیم سطح کلسترول در قلب شما شناخته شده است.در حقیقت ، محققان به این نتیجه رسیده اند که 3 اونس پسته می تواند مقدار کلسترول کل در خون را 4.4 درصد و سطح «کلسترول بد» را 11.6 درصد کاهش دهد.

آیا نوشیدن نوشیدنی های انرژی زا در دوران بارداری بی خطر است؟
بخوانید

5- عملکرد نعوظ را درمان می کند

اگر با ED مشکل دارید ، پسته می تواند کمک کننده باشد. مطالعات نشان داده اند که یک رژیم غذایی سرشار از پسته می تواند جریان خون به آلت تناسلی را بهبود بخشد و ED را درمان کند.

شرکت کنندگان که 100 گرم پسته به مدت 3 هفته خوردند ، پیشرفت هایی (بدون عوارض جانبی) در دستیابی به نعوظ نشان دادند.

6. استخوان ها را سالم نگه می دارد

فواید آجیل پسته برای استخوانها نیز هست. آنها به طور شگفت آور کلسیم ، پتاسیم و منیزیم زیاد دارند. حتی مقداری ویتامین K وجود دارد که برای سلامتی استخوان بسیار مهم است. این مواد مغذی استخوان ها را تقویت کرده و از بیماری های مرتبط با استخوان جلوگیری می کنند.

7. سلامت چشم را ارتقا می بخشد

کاروتنوئیدها معمولاً با میوه ها و سبزیجات پرتقال همراه هستند. اما پسته نیز از این مزایا برخوردار است! آنها با دو کاروتنوئید به نام های لوتئین و زاکسانتین وجود دارند.

در حقیقت ، پسته از بالاترین سطح کاروتنوئیدها نسبت به هر مهره دیگر برخوردار است. خاصیت آنتی اکسیدانی لوتئین و زاكزانتین قدرتمند است.آنها از بافت چشم در برابر نوری یا آسیب در برابر آفتاب محافظت می کنند. این یک عامل مهم در جلوگیری از انحطاط ماکولا وابسته به سن است.

ترک سیگار: نحوه رسیدن به هر مرحله
بخوانید

8- به کاهش وزن کمک می کند

اگر به دنبال کاهش وزن هستید ، خوب است که هر روز مشتی از پسته ها را همراه با سایر آجیل ها میل کنید. فیبر موجود در پسته به شما کمک می کند تا مدت طولانی سلامت باشید و بعدا احتمال پرخوری در مورد غذاهای ناسالم را کم می کنید.

مطالعات نشان می دهد که افرادی که پسته مصرف می کنند ، بر خلاف افرادی که سایر تنقلات با کربوهیدرات متوسط و چربی متوسط مصرف می کنند ، از کاهش شاخص توده بدنی (BMI) برخوردار هستند.

نکات ایمنی

اگر به آجیل درخت حساسیت دارید ، پسته نخورید. ممکن است این علائم مانند کهیر ، سرفه ، عطسه ، بثورات و ورم صورت ایجاد شود.می تواند به سرعت به یک واکنش شدیدتر به نام آنافیلاکسی تبدیل شود. برای ایمن بودن ، همیشه بسته بندی مواد غذایی را دو برابر کنید.

بنابراین ، ادامه دهید و پسته بخورید و راه خود را برای سلامتی بهتر باز کنید. اما به یاد داشته باشید که چیزی بیشتر از تعداد انگشت شماری نخورید!

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا