آیا تخم های چیا به کاهش وزن کمک می کنند؟ اگرچه دانه های چیا سطح قند خون را ثابت نگه می دارند ، سلامت قلب را بهبود می بخشند ، هوس ها را کاهش می دهند ، سطح کلسترول و تری گلیسیرید را پایین می آورند و فشار خون را کنترل می کنند ، اما تأثیر آنها در کاهش وزن هنوز از نظر پزشکی تأیید نشده است.

آنها عاری از کربوهیدرات هستند و حاوی فیبر و پروتئین هستند که باعث می شود احساس سیری طولانی تر شود.

آیا تخمهای چیا به کاهش وزن کمک می کنند؟

دانه های چیا دانه هایی از Salvia hispanica ، یک گیاه بیابانی خانواده نعنا هستند. یکی از دلایل این عقیده این است که تخم های چیا می توانند به کسانی که با کاهش وزن دست می یابند برای رسیدن به اهداف خود کمک کنند.

در مغازه های غذاهای بهداشتی و همچنین سوپر مارکت ها در سرتاسر کشور ، از جمله دانه های چیا در رژیم غذایی شما نه تنها در محافل تناسب اندام بلکه در بین آمریکایی های معمولی نیز تبدیل به یک گیاه لاغری شده است.

خوبی دانه چیا

به صورت خام – هم به صورت کامل و هم به صورت خاکی – در شیر ، آب ، اسموتی ، پودینگ یا به محصولات پخته شده ، و فرنی ها ، دانه های چیا ماده ای هستند که بافت را به مواد غذایی اضافه می کنند.گفته می شود که دانه های چیا منبع غنی اسیدهای چرب امگا 3 ، پروتئین ، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند.

افزایش وزن و 8 اثر جانبی پسته
بخوانید

مطابق با بانک اطلاعات ملی مواد مغذی USDA ، یک اونس یا 2 قاشق غذاخوری (28 گرم) دانه چیا خشک دارای 138 کالری است.این اندازه به شما 9.8 گرم فیبر غذایی (حدود یک سوم از نیاز روزانه شما) ، 4.7 گرم پروتئین ، حدود 5 تا 6 گرم اسیدهای چرب امگا 3 و حدود یک سوم RDA شما برای فسفر ، منگنز ، و و منیزیمهمچنین سرشار از کلسیم است و 18 درصد RDA را به شما می دهد. دانه های چیا همچنین مقدار خوبی از روی ، پتاسیم و ویتامین های B1 ، B2 و B3 دارند.

دانه های چیا برای کاهش وزن

از ترکیب مواد مغذی موجود در دانه های چیا به دلیل توانایی آن در ثابت نگه داشتن سطح قند خون ، بهبود سلامت قلب و عروق ، کاهش هوس های غذایی ، کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و همچنین کنترل فشار خون استفاده میشود.این باعث می شود که چیا مانند یک دانه فوق العاده غذایی واقعی برای آینده به نظر برسد.

به طور خاص ، پس از یافتن برخی مطالعات ، مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 ، فیبر ، و اسید آلفا لینولئیک در دانه چیا ، نقش آن در مدیریت بیماریهایی مانند دیابت و هایپر کلسترول خون شروع به سطحی نمود.

اما ، همانطور که بعداً یکی از آزمایشات بعدی نشان داد ، هنگامی که افراد تست چاقی و اضافه وزن 50 گرم دانه چیا هر روز به مدت 12 هفته مصرف می کردند ، بین کسانی که دانه چیا داشتند ، تفاوت معنی داری وجود نداشت.

5 مزایای اثبات شده زردچوبه و فلفل سیاه با هم
بخوانید

محققان قبل و بعد از مطالعه به بررسی ترکیبات بدن ، توده کلی ، فشار خون ، میزان لیپوپروتئین ، التهاب و استرس اکسیداتیو پرداختند.به این ترتیب توانایی آن برای درمان جادویی برای مشکلات کاهش وزن در جهان به زودی تا پایان دهه گذشته درخشش خود را از دست داد.

گزارش های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال یک مطالعه در سال 2015 ، مشاهده کرد که وقتی مردان و زنانی که دچار اضافه وزن یا چاقی می شوند روزانه 35 گرم از آرد چیا ، بیش از 12 هفته ، استفاده کردند که باعث بهبود میشود.علاوه بر این باعث کاهش وزن بدن می شود ، همچنین به کاهش دور کمر کمک می کند.

كلسترول كل را كاهش می دهد اما گلوکز خون ، تری گلیسیرید و کلسترول LDL تغییر نکردند.

احساس سیری و دانه چیا

اگرچه ، این دانه توانایی جذب مایعات 9 برابر اندازه خود را دارد ، و یک پوشش بیرونی ژلاتینی تولید می کند که بافت دانه چیا آشنا شما با آن است استفاده از آن در مقادیر اندک بسیار مهم است آن هم به دلیل کالری موجود در آن است.

این دانه عاری از کربوهیدرات هایی است که در بدن شما می نشیند ، زیرا بیشتر محتوای کربوهیدرات آن از فیبر است. این فیبر و همچنین پروتئین باعث می شود دانه های چیا احساس سیری یا پر بودن را به شما منتقل می کنند.

عدم تحرک جسمی در کودکان: بیماری همه گیر
بخوانید

بذر چیا در ترکیب با سایر غذاها

اگرچه قدرت دانه چیا به تنهایی ، برای تغییر سطح کلسترول یا تنظیم قند خون هنوز مورد سوال است ، ممکن است در کنار سایر مواد مغذی مانند جو مفید باشد.

در یک مطالعه از مبتلایان به سندرم متابولیک ، از نوشیدنی استفاده شده است که شامل دانه چیا برای آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 است.

جزء چیا برای کمک به اقدامات ضد التهابی طراحی شده است.محققان به این نتیجه رسیدند که داشتن رژیم غذایی شامل جو ، دانه چیا ، پروتئین سویا باعث کاهش سطح انسولین AUC ، تری گلیسیرید سرم و پروتئین واکنشگر C سرمی می شود که می تواند عفونت و التهاب را انجام دهد .

اگرچه ممکن است دانه های چیا قادر به از بین بردن وزن اضافی نباشند ، اما هنوز هم دلایل وجود دانه های چیا ممکن است ایده ای مناسب برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب باشد.

آنها را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل بخورید ، در ورزش منظم متناسب باشید و از آنها به عنوان منبع غنی فیبر و امگا 3 استفاده کنید تا بتوانید به اهداف تناسب اندام و کاهش وزن خود برسید.

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید با بهترین مطالب و استوری های جالب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما استفاده می کند. با مرور این وب سایت ، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.