آیا میدانستید؟سبک زندگیسلامت

خطرات یک سبک زندگی بی تحرک بر قلب شما

مطالعات مختلف و بسیاری از پزشکان در مورد خطرات یک سبک زندگی بی تحرک روی قلب هشدار داده اند.

عدم تحرک بدنی می تواند عواقب بسیاری را به دنبال داشته باشد که دیر یا زود منجر به وخیم تر شدن سلامتی و کیفیت زندگی شما شود.

خطرات یک سبک زندگی بی تحرک بر قلب شما

سازمان بهداشت جهانی بارها اعلام کرده است که عدم تحرک یکی از عوامل اصلی مرگ زودرس است. در غیر این صورت نمی تواند خصوصاً اگر خطرات سبک زندگی بی تحرک را در قلب در نظر بگیرید ، این یک ارگان حیاتی است.

طبق مطالعات مختلف ، به طور مرتب انجام فعالیتهایی مانند تماشای تلویزیون یا نشستن برای مدت طولانی با بیماری عروق قلب همراه است. خطرات بسیاری از شیوه زندگی بی تحرک روی قلب وجود دارد ، زیرا سلامتی این اندام تا حد زیادی به ورزش بدنی بستگی دارد.

در حال حاضر ، متخصصان عدم تحرک بدنی را یک بیماری همه گیر جهانی می دانند. آمارها حاکی از آن است که در بعضی از کشورها ، تا 84٪ مردم فعالیت بدنی کافی ندارند. اگرچه در مورد خطرات شیوه زندگی بی تحرک روی قلب بسیار صحبت می شود ، عدم تحرک رایج ترین نوع شیوه زندگی امروز است.

سبک زندگی بی تحرک چیست؟

خطرات یک سبک زندگی بی تحرک بر قلب شما

یک سبک زندگی بی تحرک به عدم تحرک جسمی اشاره دارد. با توجه به تأثیرات منفی بر بدن ، شیوه زندگی بی تحرک می تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی شود.

به طور کلی ، یک سبک زندگی بی تحرک به عدم فعالیت بدنی روزانه اشاره دارد. علاوه بر این ، این می تواند شامل انجام فعالیتهایی باشد که انرژی زیادی نمی سوزانند. فعالیت بدنی به حرکاتی اشاره دارد که شامل انقباض عضلات و تلاش کافی برای سوزاندن انرژی است.

8 غذای فوق العاده برای مادران شیرده
بخوانید

به طور خاص ، یک سبک زندگی بی تحرک بدان معنی است که فرد فعالیت هایی را انجام می دهد که شامل بیش از 10٪ از انرژی مصرفی در حالت استراحت نشود. جراح عمومی آمریكا خاطرنشان كرد كه وقتی شخصی بیش از 150 كیلوكالری در روز را از طریق فعالیت بدنی نسوزاند ، كسی دارای زندگی بی تحرك است.

با این حال ، این تعریف ساده تر است: سبک زندگی بی تحرک وقتی است که فرد کمتر از 20 دقیقه فعالیت بدنی در روز ، کمتر از سه بار در هفته داشته باشد. خطرات یک سبک زندگی بی تحرک روی قلب وقتی ظاهر می شود که این نوع سبک زندگی به یک عادت ثابت تبدیل شود.

خطرات یک سبک زندگی بی تحرک روی قلب

خطر قلبی عروقی این احتمال است که فرد دچار مشکلات قلبی شود. این به دو نوع عامل بستگی دارد.

اولین مورد به اصطلاح “عوامل غیر قابل اصلاح” است. اینها سن ، جنس ، نژاد و سابقه خانوادگی است. شما در كاهش يا اصلاح اين عوامل خطر كنترل بسيار محدودي داريد.

نوع دوم “عوامل قابل اصلاح” است. این شرایطی است که فرد می تواند به طریقی تغییر کند و با تصمیمات شیوه زندگی ارتباط نزدیکی داشته باشد. اینجا جایی است که سبک زندگی بی تحرک اهمیت می یابد.

12 مزایای سلامتی زیره که باید بدانید
بخوانید

سبک زندگی غیرفعال می تواند منجر به مشکلات زیر شود ، از جمله موارد دیگر:

  • افزایش کلسترول
  • فشار خون
  • سندرم متابولیک
  • دیابت
  • اضافه وزن و چاقی
  • اضطراب و استرس

خطرات واقعی هستند

خطرات یک سبک زندگی بی تحرک بر قلب شما

یک سبک زندگی بی تحرک ، خطر ابتلا به بیماری عروق قلب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در حقیقت ، این توسط تحقیقات متعددی پشتیبانی شده است.
انجمن سرطان آمریکا اعلام کرده است که نشستن بیش از شش ساعت در روز خطر ابتلا به زود هنگام مرگ را افزایش می دهد. به طور خاص ، خطر خود را حدود 37٪ افزایش می دهد. علاوه بر این ، زنان بیشتر از مردان در معرض خطر هستند.

مطالعه دیگر فقط با مردان انجام شد و در سال 2010 در دانشگاه کارولینای ارائه شد. این مطالعه نشان می دهد افرادی که بیش از 10 ساعت در هفته رانندگی با اتومبیل خود را انجام می دهند ، می توانند خطر ابتلا به بیماری عروق قلب را تا 64٪ افزایش دهند.

به همین ترتیب ، یک مطالعه ارائه شده توسط ژورنال قلب و عروق اسپانیایی نشان می دهد که خطرات یک سبک زندگی بی تحرک روی قلب با نشستن برای مدت طولانی و بدون وقفه به طور قابل توجهی افزایش می یابد. به عنوان مثال این موقعیت بیش از دراز کشیدن مضر است.

9 نکته ساده در مورد چگونگی بهبود روحیه شما
بخوانید

پیشنهادات و پیشنهادات

بدیهی است که بهترین راه برای جلوگیری از خطرات ناشی از یک سبک زندگی بی تحرک ، اجتناب از عدم تحرک است. در حالت ایده آل ، شما باید روزانه تمرین های بدنی متناسب با وضعیت فعلی سلامتی و سن خود را انجام دهید.

اگر از ابتدا شروع می کنید ، حتماً به تدریج شدت تمرینات خود را افزایش دهید تا از صدمه زدن به خودتان جلوگیری کنید. همیشه ایده خوبی است که قبل از شروع برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.

هنگامی که عادت ورزشی سالم خود را برقرار کردید ، 30 دقیقه تمرین روزانه با شدت متوسط ​​را در اولویت قرار دهید. علاوه بر این ، حتما نفس بکشید و گرم و خنک شدن را قبل و بعد از تمرین فراموش نکنید. کم کم و ناگهان تمرین خود را کم کم شروع و پایان دهید.

بیشترین فعالیت ها پیاده روی سریع ، دویدن ، دوچرخه سواری ، کوهنوردی و بالا رفتن و پایین رفتن از پله ها یا سایر تمرینات مشابه این موارد است.

بهتر است فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت ببرید تا با انگیزه بمانید. همچنین لازم است استراحت در طول روز انجام دهید تا کمی ورزش کنید ، به خصوص اگر تمام روز در حالت نشسته کار کنید. بلند شوید و یک پیاده روی کوتاه بروید یا از پله ها بلند شوید!

همه اینها می تواند به شما در سالم ماندن کمک کند.

منبع: steptohealth

 

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا