سلامتورزش و سلامت

مزایا و خطرات حرکت CrossFit : آنچه شما باید بدانید

حرکت CrossFit یک استراتژی ورزش است که می توانید در صورت صحیح تمرین مزایای بسیاری را ارائه دهد. با این حال ، خطرات زیادی را که باید بدانید حمل می کند. آنها را در اینجا کشف کنید.

مزایا و خطرات حرکت CrossFit : آنچه شما باید بدانید

حرکت CrossFit نوعی آمادگی جسمانی با شدت بالا است که در سراسر جهان بسیار محبوب شده است. در حالی که هدف اصلی آن آماده سازی افراد دارای مشاغل جسمی بود ، اما امروزه با همه مخاطبان سازگار شده است. آیا از مزایا و خطرات CrossFit اطلاع دارید؟

اگرچه این نوع تمرین برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند ، افزایش عضله و قدرت پیدا کنند بسیار جذاب است ، اما دارای معایبی است که افراد باید قبل از تمرین آن را در نظر بگیرند. در زیر ، آنها را با جزئیات توضیح می دهیم.

CrossFit چیست؟

قبل از اطلاع از فواید و خطرات CrossFit ، مهم است که بدانید درمورد این موضوع چیست؟

این نوعی از حرکت است که بر اساس تمرینات مداوم متنوع با حرکات عملکردی انجام می شود که در زمان معینی انجام می شوند ، نباید بیش از 50 دقیقه باشد. فعالیتهایی که انجام می شود شامل تمرینات قلبی عروقی ، وزنه برداری و قدرت کار است. این هدف همچنین به کشف مهارت های مختلف و توانایی های جسمی فرد می پردازد.

با این وجود ، داشتن آمادگی کافی ، انعطاف پذیری ، تعادل و مقاومت عضلانی و تنفسی کافی است. همچنین به بیومکانیک حرکت مناسب نیاز دارد ، زیرا انجام ندادن تمرینات به درستی می تواند منجر به ستون فقرات ، مفاصل و سایر آسیب های بدنی شود.

17 مزیت سلامتی گردو با توجه به تحقیقات
بخوانید

بنابراین مزایا و خطرات CrossFit چیست؟

مزایا و خطرات حرکت CrossFit : آنچه شما باید بدانید

مزایا و خطرات CrossFit

اگرچه حرکت CrossFit در سراسر جهان محبوبیت زیادی پیدا کرده است ، اما عملکرد آن بحث برانگیز است. در حالی که بسیاری از فواید آن توسط مطالعات مورد حمایت قرار گرفته است ، موارد صدمات متعدد و عواقب جدی باعث شده است تا مردم به این باور برسند که می تواند خطرناک باشد.

مشکل بزرگ این است که بسیاری از مردم تصمیم گرفته اند بدون ارزیابی اولیه وضعیت تناسب اندام و وضعیت سلامتی خود ، آن را تمرین کنند. برخی افراد حتی تصمیم گرفته اند که بدون نظارت یک مربی متخصص ، کارهای روزمره تمرین را دنبال کنند.

در زیر ، این مزایا و خطرات را توضیح خواهیم داد.

مزایای CrossFit

برخلاف تصور بسیاری از افراد ،حرکت CrossFit یک ورزش منحصر به فرد برای ورزشکاران با عملکرد بالا نیست. در حقیقت ، امروزه افراد زیادی آن را در سراسر جهان تمرین می کنند.

با این حال ، لازم است بدانید که چگونه آن را با توانایی های جسمی هر فرد تطبیق دهید. از این نظر ، روال ورزش برای فرد در وضعیت بد جسمی یکسان نخواهد بود تا برای افرادی که مرتباً ورزش می کنند یا به ورزش شدید استفاده می شوند. بنابراین ، ضروری است قبل از امتحان کردن با پزشک خود مشورت کرده و عملکرد بدنی خود را ارزیابی کنید.

هنگام کار در خانه ، کارهای روتین را انجام دهید
بخوانید

با توجه به موارد ذکر شده در بالا و احترام به بیومکانیک حرکت هر تمرین ، CrossFit مزایای جالبی از قبیل:

  • باعث افزایش استقامت قلبی و عروقی و تنفسی می شود.
  • استقامت بدنی را افزایش می دهد.
  • CrossFit هماهنگی و تعادل را افزایش می دهد.
  • این باعث افزایش روحیه و عزت نفس می شود.
  • به افزایش حجم عضلات کمک می کند.
  • CrossFit به افراد در کاهش وزن کمک می کند (این یک “سوزاندن چربی” محسوب می شود).
  • این روابط را تقویت می کند ، همانطور که اغلب در گروه ها تمرین می شود.

خطرات CrossFit

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، اگر احتیاط نکنید ،حرکت CrossFit می تواند خطرناک باشد. اگر وضعیت سلامتی فعلی خود را ارزیابی نکنید و یا تمرینات جدی را انجام ندهید بدون استقامت لازم ، می توانید از این موارد رنج ببرید:

  • آسیب دیدگی عضلات ، رباط ، تاندون و استخوان.
  • آسیب های ستون فقرات.
  • ضعف و خستگی طولانی.
  • تغییرات قلبی و عروقی مانند افزایش فشار خون.
  • رابدومیولیز ، شرایطی که باعث شکستن بافت عضله می شود. از آنجا که باعث آزاد شدن محتوای فیبر عضلانی در خون می شود ، می تواند منجر به مشکلاتی مانند نارسایی کلیه و آریتمی شود.

مزایا و خطرات حرکت CrossFit : آنچه شما باید بدانید

نکاتی برای تمرین CrossFit

برای تمرین ایمن با حرکت CrossFit ، باید نکاتی را رعایت کنید. اول از همه ، تعیین وضعیت سلامتی و اینکه آیا از هر شرایطی رنج می برید ، ضروری است. پس ، فراموش نکنید که ورزش سخت در موارد بیماری توصیه نمی شود.

آیا قارچ ها می توانند ویتامین D شما را افزایش دهند؟
بخوانید

جدا از این ، مشاوره با مربی متخصص در این رشته بسیار مهم است. متخصص می تواند به شما یاد دهد که چگونه تمرینات را به درستی انجام دهید تا خطر آسیب دیدگی را کاهش دهید. در اینجا توصیه های دیگری وجود دارد:

  • با کارهای روزمره متوسط ​​و متناسب با شرایط جسمی خود شروع کنید.
  • به تدریج شدت تمرینات را افزایش دهید.
  • وقت کافی برای استراحت و بهبودی بگیرید.
  • از هیدراتاسیون کافی اطمینان حاصل کنید.
  • رژیم سالم و متعادل را دنبال کنید.
  • قبل از انجام تمرینات ، گرم کنید و کشش دهید.

آیا شما علاقه مند به تلاش CrossFit هستید؟ اگر چنین است ، لطفا مزایا و خطرات را بخاطر بسپار و ارزیابی کنید که آیا این برای شما مناسب است یا خیر. همچنین ، فراموش نکنید که قبل از شروع مشاوره بخواهید.

منبع: steptohealth

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا