آیا میدانستید؟سلامت

چرا موهای زیر بغل داریم؟

چرا موهای زیر بغل داریم؟ همه در بعضی از مواقع از خوشون سوال کردن که چرا موهای زیر بغل داریم. گرچه ممکن است در نگاه اول بی فایده به نظر برسد ، اما در واقع عملکردهای مهم بدن را انجام میدهد.

چرا موهای زیر بغل داریم؟

چرا موهای زیر بغل داریم؟ کارکردهای آن چیست؟

در دوران بلوغ ، تغییرات هورمونی باعث رشد مو در زیر بغل و سایر اعضای بدن می شود.

با نزدیک شدن افراد به بزرگسالی ، متوجه می شوند که آن موهای ریز ، که تقریباً از نظر بینایی قابل مشاهده نیستند ، تغییر می کنند. این به این دلیل است که آنها موی انتهایی می شوند و در برخی از عملکردهای بدن دخالت می کنند.

در زیر درباره آنها بیشتر بدانید!

ویژگی های موهای انتهایی

انسان ها دارای سه نوع مو هستند و اینها در مراحل مختلف رشد خود تغییر می کنند. هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

لانگو ، که در بدن پخش می شود ، از سه ماهه آخر بارداری وجود دارد و در ماه های اول زندگی نوزاد از بین می رود. موهای Vellus (غیر انتهایی) نسبت به لانگو ، رنگ روشن و به سختی قابل مشاهده هستند. موهای انتهایی که جایگزین موهای ولوس می شوند ، دارای مشخصات زیر هستند.

این موارد شامل این واقعیت است که موهای زیر بغل:

  • بسیار رنگی و توخالی
  • ضخیم و قابل مشاهده است
  • عمدتا در زیر بغل ، ناحیه شرمگاه ، ابروها و مژه ها دیده می شود. موهایی که روی پوست سر رشد می کنند نیز موهای انتهایی هستند.
  • متفاوت از موهای ولوس زیرا طولانی تر است. به جز موهایی که روی پوست سر بیرون می آیند ، موهای زیر بغل بلندتر از نیم اینچ اما کوتاهتر از دو اینچ است.

موهای پایانی که در زیر بغل رشد می کنند ، مانند موهای شرمگاهی ، “موهای جنسی” نیز نامیده می شوند. این به این معنی است که هم در مردان و هم در زنان وجود دارد. همچنین ، تراکم آن به سطح آندروژن فرد بستگی خواهد داشت. عملکرد خاص آن چیست؟

چرا موهای زیر بغل داریم؟

ما به دلیل عملکرد آندروژن ها در بدن انسان موهای زیر بغل داریم. آندروژن ها گروهی از هورمون ها هستند که در میان آنها تستوسترون برجسته است. در مورد مورد دوم ، مردم معتقدند که این بیماری فقط در مردان وجود دارد. با این حال ، این مورد درست نیست. در حقیقت ، این در سیستم تولید مثل زنان نیز تولید می شود ، اگرچه به میزان کمتری.

در هر دو جنس ، این تغییرات هورمونی مسئول رشد موهای انتهایی در بلوغ هستند. موهای شرمگاهی ابتدا ظاهر می شوند. تقریباً دو سال بعد ، موهای زیر بغل شروع به رشد می کنند. با توجه به رشد در هر فرد در سنین مختلف رشد می کند.

فواید موی زیر بغل یا زیر بغل

یکی از عملکردهای اصلی موهای زیر بغل تنظیم دمای بدن است. مو می تواند در برابر هوای سرد یا گرمای بیش از حد که با آن ناحیه حساس تماس می گیرد محافظت کند.

همچنین ، به حفظ رطوبت یا کاهش سرعت تولید عرق کمک می کند. بنابراین ، از چکه عرق جلوگیری می کند ، همانطور که معمولاً در پشت بدن اتفاق می افتد.

1. موی زیر بغل اصطکاک را کاهش می دهد

موهای زیر بغل از تماس پوست با پوست جلوگیری می کند. بنابراین ، تحریک ناشی از اصطکاک را کاهش می دهد ، به عنوان مثال ، هنگام ورزش. عدم برداشتن این موها به میزان قابل توجهی احتمال رشد موهای زائد را کاهش می دهد ، که می تواند باعث درد ، ناراحتی و عفونت شود.

2. فرمون ها را آزاد می کند

زیر بغل پیام رسان های شیمیایی آزاد می کند که مشخصه هر فرد است و وجود مو به آنها کمک می کند. این پیام رسان ها به فرمون معروف هستند. به طور خاص ، آنها مواد شیمیایی هستند که بدن به طور طبیعی تولید و آزاد می کند تا به عنوان سیگنال های بو ، به ویژه در جنس مخالف عمل کنند.

کلمه “فرمون” نوعی علم گرایی است که از زبان یونانی گرفته شده است و به معنای هر ماده شیمیایی آزاد شده توسط حیوان است که برای تأثیر بر فیزیولوژی یا رفتار سایر اعضای همان گونه عمل می کند. این تعریف در اواسط قرن بیستم رایج شد. از آن زمان ، عطاری ها شروع به ایجاد عطرهایی کردند که ذات این پیام رسان ها را بازتولید می کند.

به همین دلیل است که شدت بوی زیر بغل با تعالی فضایل مردانه همراه بود. همانند حیوانات ، اینها باعث افزایش جذابیت و یافتن یک جفت می شوند.

3. از ناراحتی ها یا بیماری های دیگر جلوگیری می کند

اصلاح نکردن یا واکس زدن موهای زیر بغل ، خطر بثورات را کاهش می دهد. به طور مشابه ، از آبسه هایی که در صورت مسدود شدن منافذ در معرض مواد شیمیایی یا آلودگی ایجاد می شوند ، جلوگیری می کند. با توجه به این واقعیت ، برخی از پزشکان پیشنهاد می کنند بهتر است این موها را با قیچی کوتاه کنید ، اگر می خواهید کمتر مورد توجه قرار گیرد.

اپیلاسیون یا از بین بردن موهای زیر بغل یک تصمیم شخصی است

اگرچه درست است که حذف موهای زائد یک روند زیبایی است ، اما بهتر است از مزایای عدم برداشتن موهای زیر بغل خود مطلع شوید. مردم به دلایل زیبایی شناختی و نه پزشکی تصمیم به این کار می گیرند. روند زیبایی موهای زائد مشخصه این قرن است.

انجام معالجه برای جلوگیری از موی پوست زیر بغل تصمیم شخصی است. اما این انتخاب به سلیقه و آداب و رسوم افراد بستگی دارد. اگر عادت های بهداشتی خوبی را حفظ کنید ، از بین بردن موهای زیر بغل گزینه های معتبری است.

به وب سایت رانا گراف حتما سر بزنید.

به صفحه آپارات , ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا