تربیت فرزندسلامتمادر و فرزند

چرا نوزادان در کنار مادرانشان بهترین خواب را دارند

طبیعی است که نوزادان هنگام نزدیکی مادرشان به خواب بروند. به همین دلیل مهم است که نوزادان تازه متولد شده در نزدیکی مادران خود بخوابند. بسیاری از مادران جدید پس از چند شب خواب ضعیف ، اشک آور و خسته می پرسند “چرا کودک من فقط وقتی که در کنار من است می خوابد؟”. جواب ساده است.

طبیعی است: نوزادان وقتی در کنار مادر خود هستند بهترین حالت خواب هستند. پس از گذراندن نه ماه در آغوش گرفتن و حمایت از بدن او ، آنها خوابیدند و از خواب بیدار میشوند که به ضربان قلب مادرشان گوش دهند. چرا فکر می کنیم بعد از تولد  باید  متفاوت باشد؟

چرا نوزادان در کنار مادرانشان بهترین خواب هستند

این طبیعی است که نوزادان بهتر از مادران خود بخوابند

نوزادان برای احساس آرامش و محافظت ، دقیقاً مانند زمانی که در رحم بودند ، نیاز به تماس فیزیکی دارند. آنها به مادر نیاز دارند در حالی که بیدار هستند ، بخوابند و در حالی که می خوابند و دوباره بیدار می شوند.

اول ، زیرا نوزادان باید به زندگی در خارج از رحم عادت کنند. سپس ، الگوهای خواب آنها تا 5 سالگی معمولی نخواهد بود.

 

چرا نوزادان در کنار مادرانشان بهترین خواب هستند

اما برخی والدین معتقدند از بدو تولد باید در اتاق خود در گهواره بخوابند. دیگران گهواره را به مدت 4 تا 5 ماه به اتاق خود می برند ، اما نه بیشتر. متأسفانه ، این به کودک کمک نمی کند که بخوابد. نوزادان فقط در صورت نزدیک بودن به مادر خود می خوابند زیرا این تنها چیزی است که آنها می دانند.

 

گرفتن کودک مناسب برای خوابیدن شایعترین نگرانی مادران جدید است. در حالی که آنها در حال جستجو برای “دستور العمل های جادویی” هستند تا آنها را به خواب طولانی تر و یا اینکه بتوانند بعد از بیدار شدن از خواب بیدار شوند ، راحت ترین راه حل را از دست ندهند: با هم خوابیدن. برای نسل ها در بسیاری از فرهنگ ها ، کودکان در کنار والدین و والدین خود به خواب رفته اند.

 

زندگی مشترک بسیاری از والدین بدون توجه به طبقه اجتماعی ، آداب و رسوم فرهنگی یا کشور مبداء آنها هنوز هم انجام می شود.

 

چرا نوزادان در کنار مادرانشان بهترین خواب هستند

 

بین سالهای 1980 و 1990 ، تئوری فربر و لوزوف شناخته شد. پزشکان ، روانپزشکان و متخصصان زیادی از این ایده حمایت کردند که کودک شما را به تنهایی بخوابد ، اما آنها فراموش کردند که نوزادان پستاندار هستند. نوزادان نیز مانند هر موجودی که از مادر خود تغذیه می شود ، در صورتی که نزدیک مادر باشند به خواب می روند. هنگام شیر دادن و گهواره ، به قلب مادر خود گوش می دهند ، آن ها را بو می کنند و می خوابند.

چرا نوزادان در کنار مادرانشان بهترین خواب هستند

خواب نزدیک مادر

بسیاری از آنها مشکلات خواب کودک را به والدین خود نسبت می دهند. آنها ادعا می کنند که فعالیت والدین باعث بیدار شدن نوزاد می شود. با این حال …

 

زنان باردار قدم می زنند ، از پله ها بالا و پایین می روند ، ماشین رانندگی می کنند ، رقص می کنند ، رابطه جنسی دارند و ورزش می کنند. کودک حتی با بارداری هایی که نیاز به استراحت کامل دارند ، کودک مادر خود را می شنود و احساس می کند.

 

تمام آن حرکت و تمام این صداها هنگام خواب در رحم نوزادان را همراهی می کند ، این چیزی نیست که به تنهایی در یک گهواره در یک اتاق سکوت بخوابید. برخی از نوزادان وجود دارند که فقط در نزدیکی مادران خود می خوابند ، زیرا طبیعی است. اما بسیاری هنوز هم اصرار دارند که آنها را در گهواره های خود تنها بگذارند.

 

برای جلوگیری از گریه و خوابیدن ضعیف – و همچنین برای شما و شریک زندگی شما – این کار را آسان کرده و کودک خود را در کنار خود نگه دارید.

منبع: steptohealth

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا