3 اثر جانبی شناخته شده در خوردن بیش از حد گردو. گردو یک آجیل سالم است ، اما پرخوری می تواند گاز ، نفخ و اسهال در شما به وجود آورد ، به خصوص اگر سایر غذاهای پر فیبر را به همراه آن میل کنید.

در دراز مدت ، پرخوری آنها می تواند باعث افزایش وزن شود اگر کالری را حساب نکنید. حتی ممکن است باعث کهیر ، قرمزی ، خارش ، حالت تهوع ، گرفتگی ، عطسه ، سرفه و سرفه و حتی آنافیلاکسی شود.

3 اثر جانبی شناخته شده در خوردن بیش از حد گردو

گردو به طور کلی یک غذای بهداشتی محسوب می شود ، پر از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان و پروتئین.آنها برای سلامتی کلی ، پوست و مو شما فواید زیادی دارند.

گردو می تواند یک درمان واقعی باشد. حتی می توانید آنها را به سالاد اضافه کرد! اما مانند بیشتر غذاها ، پرخوری آنها بهترین ایده نیست.

اندازه استاندارد سرو گردو 1 اونس یا 28 گرم است.  خوردن بیش از اندازه احتمالاً عوارض جانبی برای شما به همراه خواهد داشت.

بنابراین قبل از رسیدن به عوارض جانبی ، در مورد این 3 عارضه جانبی گردو مطلع شوید.

1. مشکلات معده

فیبر برای سالم نگه داشتن دستگاه گوارش شما سالم و مناسب است. می توانید مقدار کمی – حدود 2 گرم – در یک مشت گردو دریافت کنید. این فقط بخشی از مقدار توصیه شده روزانه 21 تا 38 گرم است ، بنابراین احتمالاً باعث ایجاد مشکل نخواهد شد. اما اگر از قبل رژیم پر فیبر دارید ، ممکن است گردو در مقابل شما کار کند.

مصرف مقدار زیادی فیبر در مدت زمان کوتاه می تواند دستگاه گوارش شما را تحت فشار قرار دهد. اگر باکتری های روده ای به آن عادت نکرده اند ، شما به گاز ، اسهال و نفخ خواهید رسید.حتی ممکن است گرفتگی معده داشته باشید. اگر قبلاً غذاهایی سرشار از فیبر داشته اید برای جلوگیری از این عوارض جانبی از پرخوری گردو خودداری کنید.

چرا خیساندن بادام در آب بهتر از خوردن آنها خام است
بخوانید

این شامل میوه های کامل ، سبزیجات خام ، نان گندم کامل ، برنج قهوه ای و حبوبات است.همچنین ممکن است از مکمل فیبر استفاده کنید یا از میان وعده هایی با فیبر اضافه شده استفاده کنید. اگر چنین است ، از گردو در اعتدال لذت ببرید.

2. افزایش وزن

مانند سایر آجیل ها ، گردو نیز از نظر انرژی متراکم است. یک فنجان 765 کالری دارد! اما به لطف چربی ها و فیبرهای سالم ، این آجیل ها همچنین می توانند سطح سیری را افزایش دهند.این بدان معنی است که بعداً به احتمال کمتری دچار پرخوری می شوید و به کاهش وزن کمک می کنید. اما اگر باز هم به خوردن پرخوری بپردازید؟ گردو در واقع در افزایش وزن نقش دارد.

نکته اصلی این است که هنگام پر شدن معده از خوردن غذا خودداری کنید. اگر گردو می خورید اما خود را مجبور می کنید که یک وعده غذایی کامل بخورید – حتی اگر دیگر گرسنه نیستید – فقط کالری ها را مصرف می کنید. این امر به ویژه در صورت خوردن گردو و غذاهای ضعیف و مغذی از نظر انرژی ، صحیح است.

راه حل؟ همیشه کالری مصرفی خود را کنترل کنید. زنان بالغ باید روزانه 1،600 تا 2400 کالری هدف داشته باشند ، در حالی که مردان بالغ باید 2،000 تا 3000 کالری را هدف بگیرند.

8 نکته برای جلوگیری از ابتلا به گاستریت
بخوانید

افراد فعال تری در انتهای بالاتر این محدوده ها قرار می گیرند. هنگامی که بخشی از انرژی سالم و کنترل شده مصرف می شود ، گردو باعث افزایش وزن قابل توجهی نمی شود.

3. واکنش آلرژیک

اگر به گردو حساسیت دارید ، خوردن حتی تعدادی از آنها می تواند واکنشی را به دنبال داشته باشد. وقتی صحبت از آلرژن های غذایی رایج است ، آجیل درختی مقام اول را می گیرد.

این شامل گردو است ، بنابراین مراقب باشید بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که اگر به آجیل درختان دیگر – مانند بادام یا پسته حساسیت دارید – احتمال خوبی وجود دارد که شما هم به گردو حساسیت داشته باشید. و اگر مطمئن نیستید ، به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید.

علائم واکنش آلرژیک به گردو متفاوت خواهد بود. کهیر ، قرمزی و خارش مشترک است. همچنین ممکن است احساس تهوع یا استفراغ کنید.احتمال اسهال ، درد شکم ، عطسه ، سرفه خشک و احتقان بینی وجود دارد. اگر این عوارض جانبی را تجربه کردید ، سریعاً آنتی هیستامین مصرف کنید.

عوارض جانبی شدیدتر شامل تنگی نفس و بلع مشکل است. گلو و دهان نیز ممکن است آنقدر متورم شود که نفس کشیدن سخت باشد.درد قفسه سینه ، نبض ضعیف و افت فشار خون همه دلایل نگرانی است. این علائم تهدید کننده زندگی است و خواستار توجه فوری پزشکی است.

اگر مستعد ابتلا به واکنش های آلرژیک هستید ، با گردو احتیاط کنید. آنها اغلب به غذاهایی مانند سالاد و ماکارونی اضافه می شوند. از این گذشته ، تنها راه جلوگیری از این عوارض جانبی گردو اجتناب از آنها است.

21 فواید بادام برای سلامتی ، مو و پوست
بخوانید

اثرات جانبی گردو سیاه

گردوی سیاه داستانی متفاوت است. ترکیب فعال آن ، ژگل ، یک سم طبیعی است. این می تواند به DNA و فیبروبلاست های انسانی ، سلول هایی که کلاژن می سازند آسیب برساند.با این حال ، juglone در درجه اول در ریشه و پوسته گردو سیاه یافت می شود و تأکید بر اهمیت تهیه مناسب دارد.

مصرف زیاد گردو سیاه ممکن است باعث اسهال یا مدفوع شل شود.همچنین ، داشتن گردو سیاه در حین بارداری می تواند از نظر تئوری باعث نقص هنگام تولد شود یا بر رشد جنین تأثیر منفی بگذارد یا به طور بالقوه باعث سقط جنین شود.در غیر این صورت ، گردو سیاه درست مانند انواع دیگر در مصرف اعتدال بی خطر است.

اثرات جانبی گردو سبز

یک گردوی سبز یک گردو نابالغ است که زود برداشت می شود و به این ترتیب سبز است. هنگام برداشتن درختان ، رنگ بلافاصله تیره می شود.گردو سبز برای تهیه مارمالاد سنتی قدیمی ، ترشی ، برای طعم دادن ودکا و شیرینی پزی برای داروهای خانگی استفاده می شود.

احتیاط: گردوی سبز برای مصرف مستقیم نیست. این فقط برای تزریق عطر و طعم و سایر خواص آن به لیکور و تنتور است.

در اعتدال ، گردو به طور قطع بخشی از یک رژیم غذایی سالم است. آنها پر از مواد مغذی شگفت انگیز هستند ، بنابراین آنها را نادیده نگیرید! وعده های غذایی خود را متنوع نگه دارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید با بهترین مطالب و استوری های جالب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما استفاده می کند. با مرور این وب سایت ، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.