5 بهترین ویتامین برای رشد مو کدامند؟ در حالی که محصولات مراقبت از مو می توانند به موهای شما کمک کنند تا جلوه و احساس شگفت انگیزی داشته باشند ، هیچ میانبری برای تغذیه مناسب وجود ندارد. و همانطور که متخصصان اشاره می کنند ، موهای شما بدون ویتامین های A ، C ، D ، E و ویتامین های گروه B نمی توانند کار کنند.

ضروری است برای سالم نگه داشتن مو ، مرطوب شدن و محافظت در برابر آسیب ، کمبود این ویتامین ها ممکن است منجر به ریزش مو شود و موهای شما سریعتر از حد لازم پیر شود!

5 بهترین ویتامین برای رشد مو کدامند؟

به غیر از رژِیم غذایی مناسب برای مراقبت از مو میتوان از ویتامین های زیر استفاده کرد:

1. سیستم خود را با ویتامین A به خوبی روغن کاری کنید

ویتامین A برای ادامه روند رشد مو مانند یک ماشین روغن کاری شده کاملاً مهم است. این ماده غذایی همان چیزی است که مسئول تولید سبوم است. سبوم روغن طبیعی است که بدن شما برای مرطوب نگه داشتن پوست و مو تولید می کند.

به همین دلیل است که موهای خود را خشک نمی کند تا به دستگاه خود بپردازند. غدد چربی (تولید کننده سبوم) در نزدیکی ریشه موهای شما ، در لایه درم پوست شما ، برای تکامل طبیعی و حفظ عملکرد آنها به منبع ویتامین محلول در چربی متکی هستند.بنابراین اگر می خواهید موهای شما نرم و ابریشمی بماند حتماً موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • پرتقال
  • میوه ها و سبزیجات زرد
  • سبزیجات برگ سبز تیره
  • کلم بروکلی
  • تخم مرغ
  • غلات و شیر غنی شده
  • روغن جگر ماهی ماهی در لیست مواد غذایی شما.
نحوه سوزاندن کالری پس از آنکه خیلی زیاد خورده اید
بخوانید

2. ویتامین های B برای رشد مو

رشد موهای سالم به بنیادی از ویتامین های گروه B احتیاج دارد. از سوی دیگر ، عدم وجود آنها می تواند باعث ریزش مو شود ، همانطور که تحقیقات در مورد اهمیت ویتامین B بیوتین نشان داده است. کمبود B12 در دوران کودکی نیز در سفید شدن زودرس نقش دارد. بنابراین غلات ، ماهی ، تخم مرغ ، گوشت و شیر غنی شده با ویتامین B ذخیره کنید. به ویژه B12 در موارد زیر یافت می شود:

  • صدف
  • طیور
  • شیر
  • تخم مرغ
  • گوشت ارگان

3. ویتامین C: دفاع شما در برابر پیری است

ویتامین C که به طور گسترده در انواع مرکبات و سایر سبزیجات زرد و نارنجی ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین ، گل کلم ، کلم بروکلی و توت یافت می شود ، برای تولید کلاژن مهم است.

کلاژن پروتئین موجود در ساقه موی شما می تواند به رشد مو کمک کند و به عنوان یک عنصر سازنده از خود مو عمل می کند. علاوه بر این ، آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین C با خنثی سازی این رادیکال های آزاد ، در محافظت از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد نقش حیاتی دارند.

بدون وجود آنتی اکسیدان های غیر آنزیمی ، موهای شما دچار تخریب تدریجی می شوند زیرا ساختارهای سلولی آسیب می بینند – چیزی که ما از آن به عنوان پیری تعبیر می کنیم. نتیجه؟ سفیدی مو و آلوپسی یا کاهش تولید مو.

6 دستور العمل ساخت روغن مو که باید امتحان کنید
بخوانید

4. ویتامین D

محققان ارتباطی بین دریافت ناکافی ویتامین D و آلوپسی یا ریزش مو پیدا کرده اند. این ویتامین یک تنظیم کننده سیستم ایمنی مهم است و همچنین در رشد و تمایز سلول نقش دارد.

مطالعات بر روی جیوانات نشان داد که افراد مورد آزمایش از استفاده درمانی از این ماده مغذی سود می برند و پتانسیل آن را برای رشد مو در کسانی که با آلوپسی دارند ، مرتبط با ریزش مو است. با این حال ، تحقیقات بیشتری برای تأیید ایمنی و اثربخشی استفاده درمانی از ویتامین D در افراد انسانی برای ریزش مو لازم است.

شما می توانید ویتامین D را از طریق ماهی های چرب (ماهی آزاد ، ماهی تن ، ماهی خال مخالی) یا از طریق پنیر ، زرده تخم مرغ و جگر گوشت گاو در رژیم غذایی خود دریافت کنید. به همان اندازه مهم ، حتماً هر روز در معرض نور آفتاب قرار بگیرید تا به بدن در تولید این ویتامین در بدن نیز کمک کند.

5. روی تأثیرات محافظتی ویتامین E ضربه بزنید

ویتامین E ، ماده محبوب بسیاری از مواد آرایشی برای موهای شما نیز بسیار ارزشمند است. از جمله اینکه ، هنگامی که در معرض اشعه ماورا بنفش شدید قرار می گیرد ، از مو در برابر آفتاب یا استرس اکسیداتیو محافظت می کند. یک مطالعه نشان داد که مکمل ویتامین E به مدت 8 ماه باعث افزایش 34.5 درصدی رشد مو در افراد آزمایش شده با آلوپسی شده است.

انواع اپیزوتومی (برش جراحی در طی زایمان) و ترمیم
بخوانید

مانند ویتامین C ، ویتامین E نیز یک آنتی اکسیدان و بخشی از دفاع بدن شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد ، سفیدی و کاهش تولید مو یا آلوپسی است.این ویتامین را در غذاهایی مانند:

  • دانه
  • سبزیجات برگ سبز
  • کلم بروکلی
  • آجیل و خشکبار

نکته منفی کمبود ویتامین

  • تحقیقات نشان داده است که hypopigmentation مو ، که معمولاً به عنوان سفیدی زودرس شناخته می شود ، با کمبود ویتامین هایی مانند D3 یا B12 ارتباط دارد.
  • در حالی که کمبود مصرف توصیه شده این ویتامین ها می تواند مشکلات سلامتی دیگری ایجاد کند ، موهای شما نیز آسیب خواهد دید. در حقیقت ، نداشتن کافی این ویتامین ها می تواند باعث پیر شدن سریعتر موها بدون تأثیرات محافظتی این مواد مغذی شود.
  • این ویتامین ها علاوه بر نقش فردی ، آنتی اکسیدانی نیز هستند که اثر محافظتی گسترده تری برای موهای شما دارند. آنها موهای شما را در برابر سمومی که در معرض آن قرار دارد محافظت می کنند ، در غیر این صورت باعث تسریع در آسیب و روند پیری می شود.
  • به عبارت دیگر ، بدون حمایت آنها ، ممکن است موهای خشک و شکننده تری داشته باشید که به راحتی خرد و ریزش کند. یا می توانید موهایتان را زود رس یا با سرعتی بیش از حد معمول مشاهده کنید. یا اگر به خصوص بدشانس هستید ، همه موارد بالا!

به صفحه اینستاگرام و آپارت ما بپیوندید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید با بهترین مطالب و استوری های جالب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما استفاده می کند. با مرور این وب سایت ، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.