خواص میوه ها و گیاهانسلامت

5 دلیل استفاده از دارچین برای سلامتی قلب

5 دلیل استفاده از دارچین برای سلامتی قلب. از بین تمام ادویه های موجود در خانه ی شما ، دارچین یکی از مزایای آن محافظ از قلب شماست. پتانسیل بالای آنتی اکسیدانی آن می تواند در مقابله با استرس اکسیداتیو سلول های خونی کمک کند .

بنابراین سطح کلسترول LDL (بد) را کاهش داده و باعث بهبود مشخصات کلی لیپیدها می شود.دارچین همچنین می تواند با التهاب مرتبط با چاقی مقابله کند و شما را از بروز مشکلات قلبی مرتبط باز دارد.

5 دلیل استفاده از دارچین برای سلامتی قلب

این دارچین که به دسر یا قهوه خود اضافه می کنید می تواند بدون سکوت به سلامتی قلب شما کمک کند.

اکنون تحقیقات تأیید می کنند که دارچین یک ادویه عالی است که می توانید در رژیم مراقبت های بهداشتی خود قرار دهید ، به خصوص اگر می خواهید روی سلامت قلب و عروق کار کنید.

1. آنتی اکسیدان ها را ارائه می دهد

طبق گفته انجمن قلب آمریکا ، دریافت بیشتر آنتی اکسیدان از طریق رژیم غذایی شما می تواند به سلامت قلب و عروق کمک کند. آنها همچنین پیشنهاد می کنند که این آنتی اکسیدان ها به دلیل عوارض جانبی احتمالی مصرف قرص ها ، باید بیشتر از مکمل های غذایی شما باشد.

دارچین حاوی فلاونوئیدها ، آنتی اکسیدانهای قدرتمندی است که می تواند بدن شما را به یک دنیای خوب تبدیل کند. آنها با استرس اکسیداتیو مقابله می کنند ، ضد التهاب هستند و خطر ابتلا به انواع بیماری ها از جمله بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

ایده ژست اسپرت (سری ششم)
بخوانید

2. فشار خون را کاهش می دهد

مصرف دارچین همچنین می تواند فشار خون شما را کاهش دهد .سینامالدئید موجود در ادویه باعث گشاد شدن رگ های خونی شما (گشاد شدن عروق) می شود که به نوبه خود فشار خون بالا را کاهش می دهد.

مطالعات متعدد روی حیوانات نشان داده است که دارچین می تواند عضله صاف عروق را گسترش دهد. محققان معتقدند كه دارچین به دلیل این تأثیر ، می تواند به پیشگیری از فشار خون بالا در كسی كه مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 است ، كمك كند.

3- کلسترول و تری گلیسیریدها را کاهش می دهد

در صورت نیاز به سالم ماندن در قلب ، پیگیری پروفایل لیپیدی شما مهم است. تمام پارامترها ، خواه تری گلیسیرید یا کلسترول شما باشد ، باید تحت کنترل قرار گیرند.بیش از حد ایجاد کلسترول بد LDL در شریان ها ، یک دستور العمل برای بیماری های قلبی است. و دارچین به شما در پیشگیری از این امر کمک می کند.

محققان دریافتند كه مصرف منظم دارچین بیش از 12 هفته كلسترول ، كلسترول تری گلیسیرید و LDL كلسترول را در افراد مورد آزمایش قرار داده است.

اگر مبتلا به هایپرلیپیدمی هستید ، شرایطی که باعث می شود بیش از حد کلسترول ، چربی ها و تری گلیسیرید در خون شما وجود داشته باشد ، مصرف دارچین می تواند برخی از آسیب ها را جبران کند.

علائم و نشانه های کمبود ویتامین E
بخوانید

در یک مطالعه بر روی حیوانات از عصاره دارچین استفاده شد تا با موفقیت در نبرد هیپرلیپیدمی مبارزه کرد. سوخت و ساز چربی در حالی که مقاومت به انسولین در افراد تست کاهش یافته است بهبود یافته است.

4- خطر ابتلا به مشکلات قلبی در دیابت را کاهش می دهد

برای مبتلایان به دیابت نوع 2 ، داشتن دارچین هر روز می تواند به کاهش تری گلیسیرید ، کلسترول بد LDL کمک کند – همه عوامل خطرزای ایجاد بیماری های قلبی.

این علاوه بر کاهش سطح قند خون است.این ترکیب دارچین را برای افراد دیابتی که قبلاً در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نسبت به یک فرد سالم قرار دارند ، بسیار ارزشمند می کند.

یک مطالعه نشان داد که به اندازه 6 گرم از ادویه مصرفی روزانه می تواند این اثرات را به همراه داشته باشد و خطر این پارامترها را کاهش می دهد.

5- با مسائل قلبی مرتبط با التهاب و چاقی مبارزه می کند

اگر مشکل وزن دارید که به یک اختلال متابولیک یا مشکلاتی مانند حساسیت به انسولین ، سندرم تخمدان پلی کیستیک یا دیابت مبتلا می شود ، دارچین می تواند در مقابله با التهاب مرتبط با چاقی کمک کند.با کم کردن فشار وزن اضافی ، فشار کمی از سیستم قلبی و عروقی وارد می شوید.

اثرات جانبی و خطرات سزارین(بخش c): چیزهایی که هیچ کس به شما نمی گوید
بخوانید

دارچین حتی در وهله اول می تواند به جلوگیری از سندرم متابولیک یا مقاومت به انسولین کمک کند.طبق یک گزارش ، 1 تا 6 گرم از ادویه مصرفی روزانه می تواند میانگین قند خون ناشتا را در حدود 40 روز بطور قابل توجهی کاهش دهد.

در کل دلایل زیادی وجود دارد که می توانید به عنوان ادویه مورد نظر خود به دارچین تبدیل شوید. پس آن شیشه دارچین را باز کنید و از عطر روغنی دارچین موجود در غذا و نوشیدنی خود لذت ببرید!

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا