بارداریسلامتمادر و فرزند

8 داروی خانگی برای مقابله با سوء هاضمه در دوران بارداری

8 داروی خانگی برای مقابله با سوء هاضمه در دوران بارداری . سوء هاضمه شکایتی شایع در دوران بارداری است. به جای غذاهای بزرگ ،وعده های غذایی مکرر کوچک میل کنید.

خوردن موز ، نوشیدن چای زردچوبه یا زنجبیل و داشتن عسل می تواند به شما کمک کند.

بنابراین می توانید در حین غذا نشستن ، بر خوردن غذاهای کافئین و چرب یا تند و همچنین خوردن غذاهایی مانند ماست که باعث تقویت هضم غذا می شود ، بنشینید.

8 داروی خانگی برای مقابله با سوء هاضمه در دوران بارداری

از یک طرف ، شما آنقدر گرسنه هستید که می توانستید یک اسب را بخورید. از طرف دیگر ، احساس می کنید که یک شومینه کوچک وجود دارد که به طور مداوم در سینه شما می سوزد ، و هر آنچه را که می خورید شعله ور است.

شکم شما نفخ شده و هر از گاهی حالت تهوع و گرفتگی معده به وجود می آید. اگر سوء هاضمه و سوزش سر دل شما اعصاب شمارا خراب کرده است ، مطمئناً شما تنها نیستید.

تا 80٪ از زنان باردار در بعضی از موارد از سوء هاضمه رنج می برند. و از این گذشته ، به نظر می رسد با پیشرفت دوران بارداری وخیم تر می شود و از هفته 27 به بعد شکایت شما بیشتر میشود.

سوء هاضمه در دوران بارداری بیشتر نتیجه تغییرات هورمونی و فشارهایی است که توسط کودک در حال رشد بر روی معده شما وارد می شود.

این تغییرات اغلب باعث رفلاکس اسید ، شایعترین علت سوء هاضمه می شود ، هنگامی که اسید معده به داخل مری (لوله غذایی) سرازیر می شود و پوشش (مخاط) را تحریک می کند.

پزشک شما ممکن است آنتی اسیدها را توصیه کند اما برخی از داروهای ساده طبیعی و تغییر در شیوه زندگی می توانند به بی اندازه کمک کنند.

1. غالباً وعده های غذایی کوچک داشته باشید

اگر معده شما بسیار پر است ، احتمالاً دچار سوء هاضمه خواهید شد. به جای اینکه سه وعده بزرگ غذایی در روز داشته باشید ، به سراغ وعده های غذایی کمتری بروید و تعداد دفعات غذا خوردن را افزایش دهید. و به یاد داشته باشید که یک رژیم غذایی متنوع ، سالم و متعادل داشته باشید تا کودک شما و تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را بدست آورید.

مشکلات و بیماری های سلامتی ناشی از کمبود ویتامین E
بخوانید

2. درحالت نشسته غذا بخورید

در حالی که وعده غذایی خود را می توانید بنشینید تا فشار را برطرف کنید. همچنین هنگام تنظیم ساعات شب ، شانه ها و سر خود را بلند کنید. این باعث می شود اسید معده از خوابیدن در لوله غذایی شما بالا نرود.

همچنین ایده خوبی است که حداقل 3 ساعت قبل از خواب غذای خود را میل کنید. خوابیدن روی معده کامل باعث می شود که احتمال بروز معده به درون لوله غذایی شما برود و باعث سوزش سر دل در شب شود.

3. چای زنجبیل بنوشید

زنجبیل در بسیاری از فرهنگ ها برای درمان سوء هاضمه بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین چگونه زنجبیل کمک می کند؟

تأخیر در خالی شدن معده بعد از غذا ممکن است در ایجاد علائم سوء هاضمه نقش داشته باشد. اما داشتن زنجبیل قبل از غذا می تواند این روند را سرعت ببخشد.

می توانید زنجبیل را به غذای خود اضافه کنید یا زنجبیل رنده شده تازه در آب داغ اضافه کنید تا یک فنجان چای زنجبیل آرامش بخش تهیه کنید. اما مقادیر غذایی این ادویه را حفظ کنید – حداکثر 1 گرم زنجبیل برای مصرف در دوران بارداری بی خطر است.

4. موز بخورید

موز می توانند به رفع سوء هاضمه کمک کنند. طبق یک مطالعه ، 75٪ از افرادی که از سوء هاضمه مشکل دارند هنگام استفاده از پودر موز از بیماری خلاص شده اند .موز ممکن است با تقویت لایه مخاطی که در آن قرار دارد از معده شما محافظت کند.

آنها همچنین حاوی یک فلاونوئید بنام لوکوسیانیدین هستند که موز را به عنوان یک آنتی اسید طبیعی تبدیل می کنند .بنابراین برای خلاص شدن از سوء هاضمه ، یک موز رسیده را پوست گرفته و لذت ببرید.

دروغگویی نوجوان - ترسناک ترین سناریو
بخوانید

5- چای زردچوبه میل کنید

شناخته شده است که زردچوبه طیف گسترده ای از خواص درمانی دارد و کاهش علائم سوء هاضمه یکی از آنهاست. در یک مطالعه مشاهده شده است که داشتن زردچوبه 4 بار در روز – یک بار پس از هر وعده غذایی و سپس یک بار قبل از خواب – در 87٪ از شرکت کنندگان ، سوء هاضمه را بهبود بخشید.

همانند زنجبیل ، شما می توانید در آشپزی خود از زردچوبه استفاده کنید یا خودتان یک فنجان چای زردچوبه درست کنید. زردچوبه به طور گسترده به عنوان ادویه آشپزی در جوامع جنوب شرقی آسیا مورد استفاده قرار می گیرد و بخشی از رژیم منظم زنان باردار را در آنجا تشکیل می دهد.

فقط مطمئن شوید که به مقدار طبیعی استفاده میکنید زیرا مقادیر بیش از حد ممکن است منجر به انقباضات رحمی شود.

6. عسل بخورید

عسل به طور سنتی برای مقابله با سوء هاضمه مورد استفاده قرار می گرفت و درمانی نیز است که مورد حمایت علم است. مطالعات نشان داده است که عسل در برابر هلیکوباکتر پیلوری مؤثر است ، باکتریایی که غالباً در موارد سوء هاضمه دخیل است . قاشق غذاخوری عسل شیرین را به تنهایی مصرف کنید یا کمی آب زنجبیل و عسل را برای مقابله با سوء هاضمه مخلوط کنید.

7. غذاهای تقویت کننده هضم غذا

به دستگاه گوارش خود تمام کمکهایی را که می توانید در رابطه با بارداری خود بدهید ،به آن بدهید. در اینجا چند خوراکی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند:

  • ماست پروبیوتیک داشته باشید. پروبیوتیک ها باکتری های خوبی هستند که می توانند به دستگاه گوارش شما کمک کنند. آنها به تجزیه چربی و پروتئین کمک می کنند و همچنین باعث جذب مواد مغذی توسط بدن می شوند. پروبیوتیک همچنین مزایای دیگری از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از شما در برابر میکروب های عفونی را دارد.
  • از غذاهای سرشار از فیبر مانند غلات کامل ، میوه ، سبزیجات و لوبیا استفاده کنید تا بتوانید مقدار توصیه شده روزانه 30 گرم فیبر را دریافت کنید. فیبر می تواند به انتقال ضایعات از طریق دستگاه گوارش شما کمک کند و به عملکرد بهتر آن کمک کند. همچنین به رشد باکتریهای پروبیوتیکی در روده شما کمک می کند. اما اگر رژیم غذایی شما فاقد فیبر بوده است ، حتماً به تدریج میزان مصرف خود را افزایش دهید تا نفخ نداشته باشید.
  • آب کافی بنوشید زیرا فیبر با جذب مایعات کار می کند. همچنین به هضم غذا ، تجزیه غذاها کمک می کند تا بدن شما بتواند مواد مغذی را جذب کند.
  • غذاهایی مانند نارگیل ، لیمو و پرتقال را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مطالعات نشان می دهد که اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​در روغن نارگیل ممکن است فعالیتهای آنزیمی مرتبط با متابولیسم چربی را تقویت کرده و از این طریق به هضم چربی کمک کنند.
زردچوبه برای ورم مفاصل: 6 دلیل که باید از این مسکن طبیعی استفاده کنید
بخوانید

8. یک دفتر ثبت غذایی داشته باشید

برخی از قوانین ساده مانند قطع نوشیدنی های کافئین دار و غذاهای پرادویه یا چرب می تواند به جلوگیری از سوء هاضمه کمک کند. اما دستگاه گوارش شما ممکن است علائم خاص خود را نیز داشته باشد.

به عنوان مثال ، ممکن است شما متوجه شوید که پرتقال برای اسهال شما بیش از حد اسیدی است ، اگرچه در واقع می تواند هضم را تحریک کند.

ممکن است شخص دیگری دریابد که خوردن میوه در عصر با آنها موافق نیست یا به خاطر غذاهای تند ممکن است به هم بریزد. به همین دلیل ایده خوبی است که یک دفترچه یادداشت غذایی داشته باشید و الگوهای غذایی و غذاهایی را که با شما موافق نیستند و برنامه ریزی وعده های غذایی خود را بدرستی تنظیم کنید .

به زودی ، به اندازه کافی خواهید توانست محرک ها را خنثی کرده و احساس بهتری داشته باشید.

منبع: curejoy

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا