سلامتویتامین ها

بدن شما برای سلامتی مطلوب به چه مقدار ویتامین E نیاز دارد

بدن شما برای سلامتی مطلوب به چه مقدار ویتامین E نیاز دارد. ویتامین E برای پوست ، چشم ، قلب و مصونیت کلی شما مفید است. ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند با رادیکال های آزاد مقابله کرده و بدن را در برابر بیماری ها محافظت کند. بزرگسالان هر روز به 15 میلی گرم و برای کودکان بسیار کمتر نیاز دارند. منابع طبیعی مانند بادام ، روغن آفتابگردان ، کلم بروکلی ، آووکادو و … در رژیم غذایی می توانند نیازهای بدن شما را برآورده کنند.

بدن شما برای سلامتی مطلوب به چه مقدار ویتامین E نیاز دارد

بارها و بارها به شما گفته شده که مواد مغذی برای بدن ضروری است. می توانید آنها را از طریق غذایی که می خورید یا در موارد شدید با مصرف مکمل ها دریافت کنید. یکی از این مواد مغذی ویتامین E است که به طور طبیعی در برخی غذاها یافت می شود ، به برخی دیگر اضافه می شود و همچنین به عنوان یک مکمل غذایی موجود است.

ویتامین E فقط یک ترکیب نیست. ویتامین E که به طور طبیعی وجود دارد به هشت شکل شیمیایی – آلفا- ، بتا- ، گاما- و دلتا توکوفرول و آلفا- ، بتا- ، گاما- ، دلتا-توکوترینول وجود دارد.

ویتامین E چیزهای زیادی برای بدن شما دارد ، به خصوص به این دلیل که مانند آنتی اکسیدان رفتار می کند. حالا برخی از فواید ویتامین E را برای سلامتی بررسی کنیم.

فواید ویتامین E برای سلامتی

همانطور که قبلا ذکر شد ، ویتامین E یک آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها مهم هستند زیرا از بدن و سلول ها در برابر آسیب محافظت می کند. ویتامین E فواید زیادی دارد که می تواند به بدن شما برساند. برخی از این مزایا به شرح زیر است:

  • با رادیکال های آزاد مبارزه می کند: ویتامین E با خواص آنتی اکسیدانی خود می تواند با رادیکال های آزاد که می توانند به سلول ها آسیب برسانند مبارزه کند. مبارزه با رادیکال های آزاد می تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد و بدن را در برابر شرایط جدی سلامتی ، به ویژه برای افراد مسن محافظت کند.
  • سلامت قلب را تقویت می کند: ویتامین E همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند از سلامت قلب شما محافظت کند. این می تواند به کاهش سطح کلسترول و جمع آوری پلاکت کمک کند که در غیر این صورت منجر به لخته شدن شریانی می شود.
  • انعطاف پذیری پوست را حفظ می کند: قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش (UV) بیش از حد خورشید ممکن است باعث استرس اکسیداتیو شود که برای پوست شما مفید نیست. ویتامین E می تواند از پوست شما در برابر علائم پیری مانند چین و چروک محافظت کند.
  • فوایدبرای چشم ها : ویتامین E می تواند تشکیل آب مروارید را به تأخیر بیندازد و همچنین ممکن است پیشرفت تخریب ماکولای وابسته به سن را کاهش دهد. بنابراین ، برای چشم شما مفید است.
  • ممکن است به بیماران آلزایمر کمک کند: ویتامین E ممکن است به بیمارانی که از بیماری آلزایمر رنج می برند کمک کند. خواص ضد التهابی ویتامین E به عملکرد مغز کمک می کند و ممکن است کاهش حافظه و سایر اثرات مرتبط با بیماری آلزایمر را کاهش دهد.
  • ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد: رادیکال های آزاد می توانند به سلول ها آسیب برسانند و همچنین می توانند بدن را مستعد سرطان کنند. ویتامین E با مبارزه با رادیکال های آزاد می تواند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند. بنابراین ، ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.
آیا نوشیدن نوشیدنی های انرژی زا در دوران بارداری بی خطر است؟
بخوانید

جدا از این مزایا ، ویتامین E برای رشد مو ، قدرت عضلانی شما نیز مفید است و برای رشد و نمو کلی مفید است.با دانستن فواید ویتامین E ، می دانید که این ویتامین برای بدن حیاتی است. برای اینکه بدانید به چه میزان از این ویتامین نیاز دارید ، بیایید نگاهی به مقدار توصیه شده دریافت کنیم.

مصرف توصیه شده ویتامین E

میزان ویتامین E مورد نیاز بدن به سن شما بستگی دارد. این بدان معنی است که کودکان و بزرگسالان به مقادیر مختلف ویتامین E نیاز دارند.متوسط مصرف روزانه توصیه شده در زیر بر حسب میلی گرم (میلی گرم) و واحد های بین المللی (IU) ذکر شده است.

بدن شما برای سلامتی مطلوب به چه مقدار ویتامین E نیاز دارد

منابع ویتامین E

بدن شما برای سلامتی مطلوب به چه مقدار ویتامین E نیاز دارد

بدن نمی تواند ویتامین E تولید کند ، بنابراین قرار دادن غذاهایی که غنی از ویتامین E هستند برای تأمین نیازهای بدن بسیار مهم است.میوه ها و سبزیجات ، آجیل ، دانه ها ، روغن های گیاهی زیادی وجود دارد که سرشار از ویتامین E هستند. برخی از این موارد در زیر ذکر شده است.

میوه های غنی از ویتامین E

  • آووکادو
  • انبه
  • تمشک ها
  • کیوی

سبزیجات غنی از ویتامین E

  • سبزهای شلغم
  • سبزه چغندر
  • کدو حلوایی
  • کلم بروکلی
  • سبز خردل

آجیل و دانه های غنی از ویتامین E

  • دانه های آفتابگردان
  • بادام ها
  • فندق
  • آجیل کاج
  • بادام زمینی
فواید سرکه سیب با عسل ، زنجبیل و زردچوبه
بخوانید

روغن های پخت و پز ویتامین E غنی

  • روغن جوانه گندم
  • روغن آفتابگردان
  • روغن بادام
  • روغن پنبه دانه
  • روغن گلرنگ

همه این غذاها و موارد دیگر اطمینان حاصل می کنند که بدن شما به میزان کافی ویتامین E دریافت می کند. منابع طبیعی ویتامین E همیشه توصیه می شود و به طور کلی هیچ گونه عوارض جانبی ندارد.

علاوه بر این منابع غذایی ، ویتامین E به عنوان مکمل نیز موجود است که فقط باید تحت نظارت پزشک مصرف شود.

اثرات کمبود ویتامین E

کمبود ویتامین E در افراد سالم نادر است. تشخیص اینکه آیا کمبود ویتامین دارید مشکل است زیرا علائم واضحی نشان داده نمی شود. با این حال ، اگر ویتامین E خود را به میزان مناسب دریافت نکنید ، چندین بیماری وجود دارد که ممکن است مستعد ابتلا به آنها باشید ، به ویژه بیماری هایی که چربی به درستی جذب یا هضم نشود. برخی از اثرات کمبود ویتامین E در سلامتی شامل موارد زیر است:

  • بیماری کرون
  • فیبروز سیستیک
  • آسیب عصبی و عضلانی منجر به از دست دادن کنترل حرکت بدن و ضعف عضلانی می شود
  • مشکلات بینایی
  • سیستم ایمنی ضعیف

بنابراین ، مهم است که به بدن خود ویتامین E کافی بدهید تا از هر یک از مشکلات سلامتی ذکر شده جلوگیری کنید. اما آیا احتمال داشتن ویتامین E بیش از حد وجود دارد؟

ویتامین های دوران بارداری و نکاتی برای بهره مندی بیشتر از آنها
بخوانید

بیش از حد هر چیزی خوب نیست ؛ همین امر با ویتامین E نیز وجود دارد. به طور کلی ، داشتن غذاهای غنی از ویتامین E نمی تواند مضر باشد. با این حال ، در فرم مکمل ، دوزهای بالای ویتامین E ممکن است باعث افزایش خطر خونریزی شود. بنابراین ، کسانی که از مکمل های ویتامین E استفاده می کنند ، نباید آن را بدون صحبت با متخصص بهداشت مصرف کنند.

بنابراین ، داشتن ویتامین E ، همراه با سایر مواد مغذی ، در حد متوسط کلید سلامتی است. حتماً غذاهای غنی از ویتامین E را در رژیم غذایی خود بگنجانید. به منابع طبیعی بجای مکمل ها بچسبید ، که اگر بدون نسخه تجویز شود ممکن است اثرات منفی روی بدن داشته باشد.

به صفحه اینستگرام و آپارت ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا