آیا میدانستید؟سلامت

چگونه استرس بر قلب تأثیر می گذارد ؟

چگونه استرس بر قلب تأثیر می گذارد ؟ اگرچه متخصصان هنوز مکانیسم های دقیق تعامل ذهن و بدن را درک نکرده اند ، اما شواهد نشان می دهد که استرس عاطفی بر طیف گسترده ای از بیماری ها تأثیر می گذارد. بنابراین ، با توجه به این نکته ، در مورد چگونگی تأثیر استرس بر قلب صحبت خواهیم کرد.

چگونه استرس بر قلب تأثیر می گذارد ؟

عوامل روانشناختی می تواند بر روی اندام های مختلف بدن انسان تأثیر منفی بگذارد. امروز ، ما در مورد چگونگی تأثیر استرس بر قلب و کل سیستم قلبی عروقی صحبت خواهیم کرد. در عمل ، سلامت روان تقریباً همه بیماری های پزشکی را تحت تأثیر قرار می دهد.

اضطراب چیست؟

استرس نوعی واکنش بدن در برابر موقعیت هایی است که فرد را به خطر می اندازد یا چالش برانگیز است. این نوع واکنش قصد دارد از مشکلات تهدیدآمیز محافظت کند.

در مقادیر کم ، شرایط استرس زا نباید برای سلامتی شما مضر باشد. با این حال ، اگر دائمی شوند یا خیلی شدید باشند ، می توانند مضر باشند.

استرس می تواند تقریباً همه بیماریهای عمومی را تحت تأثیر قرار دهد ، همانطور که در بالا بیان کردیم ، از جمله مواردی که مکانیسم تولید آنها کاملاً شناخته شده است. به عنوان مثال بیماری کرونر قلب یا دیابت ، همچنین میگرن ، سندرم روده تحریک پذیر و فیبرومیالژیا.

استرس چگونه بر قلب و سیستم قلبی عروقی تأثیر می گذارد

تقریباً 20 سال پیش ، مطالعه بیماران مبتلا به بیماری کرونر رابطه منفی بین استرس و بیماری ایسکمیک قلب را نشان داد. بعداً ، بسیاری از تحقیقات دیگر همین موضوع را تأیید کردند. با این حال ، مکانیسم های دقیق ارتباط توسط آنها هنوز نامشخص است.

6 واقعیت جالب در مورد مغز انسان
بخوانید

چندین فرضیه در مورد اینکه چگونه استرس عاطفی می تواند سکته قلبی حاد را تحریک کند وجود دارد ، مانند افزایش فشار خون ، ضربان قلب و حتی ظرفیت تجمع پلاکت ها. همه اینها ارتباط نزدیکی با انتشار انتقال دهنده های عصبی دارند.

افزایش قابل توجه ضربان قلب و فشار خون ممکن است منجر به افزایش نیاز اکسیژن از میوکارد شود. در برخی شرایط خاص بیمار ، یعنی در کسانی که خطر قبلی بیشتری دارند ، ممکن است منجر به حمله قلبی حاد شود.

همه این عوامل همچنین به ناهنجاری های خاصی در سیستم عصبی خودمختار اشاره دارد. این قسمت عصبی است که مسئول اعمال غیر ارادی ، مانند تنفس یا ضربان قلب است.

اگر فرد عوامل خطر مانند وجود پلاک های آترواسکلروتیک در عروق کوچک را شناسایی کرده باشد ، تخلیه از سیستم عصبی می تواند منجر به حادثه پلاک شود. این وضعیتی است که در آن آتروما تجزیه شده و مانع گردش خون می شود و جریان اکسیژن به بافت ها را قطع می کند.

همچنین ، لازم به توضیح است که شرایط استرس زای زندگی روزمره می تواند باعث افزایش تعداد سیگارهای مصرفی شود. به همین ترتیب ، در برخی از افراد ، استرس باعث بدتر شدن رژیم غذایی آنها می شود ، که به نوبه خود منجر به افزایش کلسترول در خون آنها می شود.

تأثیر ورزش بر مغز
بخوانید

علائم استرسی که بر قلب تأثیر می گذارد

برخی افراد بیشتر از دیگران مستعد علائم استرس هستند ، یا به دلیل شخصیت و یا به دلیل موقعیت های تجربه شده. برای آنها ، بسیار مهم خواهد بود که مکانیزمی تهیه کنند که به آنها اجازه دهد با آن عوامل محرک بی ثبات کننده روبرو شوند.

یکی از علائم کلاسیک استرس که بر قلب تأثیر می گذارد ، تپش قلب است.  درد قفسه سینه نیز می تواند دلیل این مشکل باشد. نه همیشه با حمله قلبی ، بلکه دردی کسل کننده و موذیانه است ، مانند ظلم مداوم که بین دوره های حاد و آرام در نوسان است.

نکاتی برای مبارزه با استرس در قلب

شناخت اثر متقابل عوامل استرس زا و بیماری های مختلف قلبی باید باعث توسعه راهکارهای پیشگیری شود. برخی از افراد در معرض خطر ابتلا به شرایطی قرار دارند که منجر به حمله قلبی یا سکته شود.

پیشگیری از حوادث قلبی عروقی ممکن است در صورتی امکان پذیر باشد که همراه با رژیم غذایی و ورزش ، افراد روشهای موثر کاهش استرس را نیز انجام دهند. در زمان بروز مشکلات شدید عاطفی ، افراد می توانند به عنوان مثال از راهکارهای آرام سازی استفاده کنند. در عین حال ، مهم است که تا آنجا که ممکن است از عوامل ایجاد کننده استرس پرهیز کنید.

تخم کتان برای کاهش وزن و نحوه استفاده از آنها
بخوانید

به طور کلی ، هدف از یک برنامه مدیریت استرس کاهش تأثیر بر بیمار خواهد بود. از بین بردن عوامل استرس زا غیرممکن است ، اما ممکن است آنها را محدود کرد ، همانطور که مهار آنها امکان پذیر است و آنها را به محرک هایی برای بهبود فردی تبدیل می کند.

چه زمانی باید با پزشک مشورت کنید؟

پیش بینی میزان استرس بر قلب هر فرد غیرممکن است. با وجود این ، شناسایی موقعیت های مشکل ساز ، مانند غم و اندوه ، به عنوان مثال ، باید ما را از نیاز به کمک حرفه ای برای جلوگیری از عواقب منفی آگاه کند.

علاوه بر این ، مهم است که عادت های سالم داشته باشید. در این میان ، داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل ، و جلوگیری از سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل. در همان زمان ، شما باید فعالیت بدنی منظم ، ترجیحاً هوازی را تمرین کنید. روال خواب سالم وسیله دیگری است که اضطراب را کاهش می دهد.

همچنین و تا آنجا که ممکن است ، باید از موقعیت هایی که باعث استرس شما می شوند اجتناب کنید یا آنها را کاهش دهید. همه اینها نه تنها تأثیر مثبتی بر سلامت قلب ، بلکه بر سلامتی کلی شما خواهد داشت.

به وب سایت رانا گراف حتما سر بزنید.

به صفحه آپارات , ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا