آیا میدانستید؟سبک زندگیسلامت

چگونه عادت ایجاد کنیم؟

یادگیری نحوه ایجاد یک عادت می تواند به شما کمک کند قدم های بزرگی را در جهت پروژه ها یا اهدافی که می خواهید برای رسیدن به آنها بردارید. در این مقاله ، ما به شما می گوییم چگونه شروع کنید.

چگونه عادت ایجاد کنیم

بسیاری از مردم نمی دانند چگونه عادت ایجاد کنند. بنابراین ، اگرچه ممکن است شما بخواهید سلامت خود را بهبود ببخشید ، به یک هدف شغلی برسید و زبان دیگری را یاد بگیرید ، از جمله سایر دستاوردها ، احتمالاً هرگز به آنها نرسیده اید.

عادت ها برای دستیابی به همه چیزهایی که می خواهید مهم هستند. با این حال ، مشکل این است که شما ممکن است بهانه‌های دیگری از جمله “من وقت ندارم” ، “فاقد انگیزه” یا “من هنوز احساس آمادگی ندارم” را مرتکب شده باشید.

عادت چیست؟

چگونه عادت ایجاد کنیم

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، عادات بسیار مهم هستند زیرا می توانند موفقیت را تضمین کنند ، و شما را به سمت دستیابی به اهدافی که می خواهید هدایت می کنند. برخی از تحقیقات تأیید می کنند که یک عادت است:

توانایی انسانها برای ترتیب دادن خود به روشی متفاوت با طبیعت.

علاوه بر این ، آنها اشاره می کنند که:

در روانشناسی ، یک عادت عملی است که با تجربه بدست می آید و به طور منظم و خودکار انجام می شود.”

 

به این معنا است که، در حالی که لزوماً نباید داوطلبانه یا آگاهانه باشند ، عادات شامل تصمیم گیری توسط شخصی است که تصمیم به یادگیری آنها می گیرد.

چگونه بخوبی بخوابیم
بخوانید

به عبارت دیگر ، عادات با انتخاب به دست می آیند و آگاهانه انجام می شوند. به همین دلیل است که تئوری های فعلی بر این عادت ها تأکید می کنند …

“… پاسخ های خودکار بر اساس متن هستند”.

تعریف دوم دلالت بر این دارد که مردم عادات را از طریق فرایندی که در آن حافظه نقش اساسی دارد ، از طریق یادگیری انجمنی ، یاد می گیرند.

این مقاله ممکن است مورد توجه شما واقع شود: موفقیت و افرادی که از شما حمایت می کنند را جشن بگیرید

چگونه عادت ایجاد کنیم

نکته قابل توجه این است که به گفته برخی کارشناسان ، وقتی شخصی عادت هایی از واحد خانواده کسب می کند ، به احتمال زیاد این افراد آنها را تا آخر عمر ادامه خواهند داد.

در بعضی موارد کودکان با تقلید از رفتار افراد مسن پیرامون خود ، عادات سالم را شروع می کنند.

با این حال ، از آنجا که مردم عادات را یاد می گیرند ، ممکن است هر زمان که بخواهید یک عادت را بدست بیاورند . در زیر ، نکاتی را ذکر خواهیم کرد که می تواند به شما در شکل گیری عادت کمک کند.

1. به چیزی که می خواهید برسید فکر کنید

در بیش از یک مناسبت ، شاید شما می خواستید برخی از جنبه های زندگی خود را بهبود بخشد ، مانند خوردن غذاهای سالم ، ترک اعتیاد و شروع کارهای روزمره خود در میان دیگران.

آیا زنجبیل در دوران بارداری بی خطر است و چه مقدار بی خطر است؟
بخوانید

چگونه عادت ایجاد کنیم

2. با انجام اولین قدم شروع کنید

لازم نیست در یک روز تغییرات اساسی ایجاد کنید. به عنوان مثال ، اگر هدف شما این است که هر روز صبح شروع به دویدن کنید ، روز اول را پنج یا ده دقیقه دویدن بزنید. خود را بیش از حد بیان نکنید. شما به تدریج هدف خود را انجام خواهید داد.

3. عادات خود را به خوبی برنامه ریزی کنید

از انجام این کار به روشی مبهم خودداری کنید. به عنوان مثال ، به جای گفتن “فردا میخوام” ، شما باید بگویید “فردا ، ساعت 6 صبح از خواب بیدار می شوم و پنج دقیقه می اموزم.” در مورد عادت های برنامه ریزی خاص باشید.

4- طرحی طراحی کنید

به یاد داشته باشید ، هنگامی که می خواهید یک عادت را ایجاد کنید ، برخی بهانه هایی به ذهن شما خطور می کند که باعث می شود شما بخواهید به رفتار قبلی خود برگردید ، مانند: “مهم نیست که من امروز این کار را نکنم” ، “من بعداً این کار را خواهم کرد “و” امروز احساس تنبلی دارم “. برای جلوگیری از این امر ، یک برنامه طراحی کنید و همه چیز را آماده کنید وقتی بهانه ها به ذهن شما حمله می کنند.

دلایلی که چرا خسته از خواب بیدار می شوید
بخوانید

به عنوان مثال ، اگر می خواهید به دویدن ، لباس ورزشی خود را شب قبل آماده کنید. در صورت لزوم ، تلفن خود را نادیده بگیرید و از حواس پرتی خودداری کنید تا بتوانید بیشتر تمرکز کنید.

5. هشدارها را بر روی تلفن خود تنظیم کنید

این هشدارها باید شامل یک کار خاص باشد. اگر ساعت 6 صبح زنگ می خورد ، حتماً به شما اطلاع می دهد که زمان راه رفتن است. برای یادآوری وظایف می توانید در برخی از نقاط استراتژیک منزل خود ، مانند آینه یا اتاق غذاخوری ، چند یادداشت بگذارید.

چگونه عادت ایجاد کنیم

6. ضبط کنید و مشاهده کنید

وقتی برنامه خود را در دست دارید و عادت جدیدی یاد می گیرید ، می بینید که چه احساسی دارد و چه کارهایی را انجام داده اید. این سطح انگیزه شما را بالا نگه می دارد.

نتیجه

به یاد داشته باشید که جایگزین کردن عادات قدیمی یا به سادگی دستیابی به عادت های جدید با تغییر برخی از باورهای محدود شروع می شود.

بعضی از افراد با فکر کردن و گفتن مواردی مانند “این دقیقاً من هستم” مانع خود می شوند. این عقیده بسیار محدود کننده است و می تواند شما را از رسیدن به اهداف بزرگ باز دارد. شاید شما باید شروع به بررسی سیستم اعتقادی خود کنید.

 

منبع: steptohealth

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا