آیا میدانستید؟سبک زندگیسلامت

کیفیت خواب خود را با این عادت های سالم هنگام خواب بهبود دهید

خواب بر سلامتی جسمی و عاطفی شما تأثیر می گذارد. بنابراین ، شما باید عادات خواب سالم مانند جلوگیری از تماشای تلویزیون یا بازی با تلفن همراه خود را اتخاذ کرده و دنبال کنید. مطمئناً کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد. ادامه مطلب را بخوانید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

داشتن یک خواب راحت

 

همچنین بخوانید: دلایلی که چرا خسته از خواب بیدار می شوید

خوابیدن برای عملکرد صحیح بدن انسان بسیار مهم است. همانطور که در این مقاله خواهید دید ، عادات خواب سالم برای رفاه ما اساسی است. بنابراین ، بین هفت یا هشت ساعت استراحت با کیفیت باید هدف اصلی در روال همه باشد. آیا می دانید چه ساعتی باید به رختخواب بروید؟

کمبود خواب می تواند بر سلامتی و روحیه ما تأثیر بگذارد ، به این معنی نیست که عملکرد کارآمد ما در محل کار یا مدرسه را مشخص کنیم. به همین دلیل است که حفظ برخی از عادات خواب سالم می تواند تأثیر مثبتی بر زندگی ما بگذارد.

برای مثال ، عدم استراحت می تواند سیستم ایمنی بدن ما را تضعیف کرده و ما را در معرض ابتلا به بیماری قرار دهد. جالب اینجاست که این نیز بر رژیم غذایی ما تأثیر می گذارد. خواب کافی نیز می تواند منجر به افزایش اشتها و افزایش وزن متعاقب آن شود. این امر به این دلیل است که هورمونهای کنترل کننده اشتها و احساس سیری را تغییر می دهد.

در مقاله امروز ، همه ما در مورد عادات سالم خواب که برای بهبود کیفیت خواب شما کمک می کند ، برای شما تعریف خواهیم کرد. همچنین متوجه خواهید شد که چگونه حافظه ، عملکرد و روحیه شما بهبود می یابد.

بارداری چگونه بر ضربان قلب شما تأثیر می گذارد؟
بخوانید

عادات خواب سالم – خواب خود را محاسبه کنید

داشتن یک خواب راحت

هیچ مدرک علمی وجود ندارد که بگوید انسان تا کی باید بخوابد. با این وجود ، شواهد بسیاری از پیامدهای منفی ناشی از کمبود خواب وجود دارد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) و بنیاد ملی خواب قبول دارند كه یک فرد بالغ باید حدود 7 یا 8 ساعت در روز بخوابد. با این حال ، این بستگی به تک تک افراد دارد. به عنوان مثال ، افرادی هستند که روزانه 6 ساعت می خوابند و مانند سایرین احساس استراحت می کنند که ممکن است حداقل 10 ساعت زمان نیاز داشته باشد.

گفته می شود ، هیچ مطالعه ای دقیقا نشان نمی دهد که فرد باید چقدر بخوابد. جالب است که دانشمندان می گویند این بدن ما نیست که باید انرژی را دوباره شارژ کند ، این مغز ماست. دلیل این امر این است که مغز تمام زباله های انباشته شده در طول روز را هنگام خواب “تمیز می کند”. همانطور که می بینید ، برای عملکرد صحیح به خواب کافی نیاز داریم.

همچنین خوابیدن کمتر از 7 ساعت با افزایش وزن ، دیابت و فشار خون بالا همراه است. در واقع ، وقتی خواب کافی نداریم ، احساس ناراحتی خواهیم کرد و دائماً خسته می شویم.

شما باید در هنگام خواب منظم باشید

برنامه رفتن به رختخواب می تواند به ما در بهتر خوابیدن کمک کند. این بدان دلیل است که بدن ما به یک روال عادت می کند. اگر هر روز در همان ساعت به رختخواب بروید ، اندکی قبل از آن زمان خواب خود را شروع خواهید کرد. بنابراین ، هنگامی که به رختخواب می روید سریعتر خواهید خوابید.

نوجوان گیاه خوار: یک روند رو به رشد
بخوانید

قبل از خواب به آرامش برسید

بهتر است هنگام خواب به آرامش و آرامش برسید. متأسفانه ، برعکس کاملاً متداول است و ما اغلب با اضطراب و پر از نگرانی به رختخواب می رویم. بنابراین ، باید سعی کنیم از همه استرس و نگرانی های انباشته شده در روز رهایی یابیم.

قبل از رختخواب چند روش آرامش را امتحان کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک سری نفس های عمیق انجام دهید ، سعی کنید عضلات خود را شل کنید یا کشش های ملایمی را انجام دهید.

همچنین ، هرگونه افکار منفی را بنویسید تا آنها را برای شب دور کنید. سپس تمام تلاش خود را برای اجتناب از آنها انجام دهید. ذهن خود را در لحظه متمرکز کنید و سناریوهای دلپذیر را پیش بینی کنید.

سایر عادات خواب سالم

داشتن یک خواب راحت

مهم است که برخی از عادت های شبانه را به کار بگیرید تا کیفیت خوب خواب را ارتقا دهید.

  • تلویزیون را تماشا نکنید و با تلفن همراه خود در رختخواب بازی نکنید. باور کنید یا نه ، این دستگاه ها شما را عصبی می کنند و بنابراین خواب شما را کاهش می دهند.
  • حمام گرم بگیرید.
  • فقط اگر خسته و آماده خواب هستید ، به رختخواب بروید. به اتاق دیگری بروید حتی اگر مدت طولانی سعی در خوابیدن داشته باشید و نمی توانید این کار را انجام دهید. فقط وقتی آماده خوابیدید به رختخواب برگردید.
  • از رختخواب خود فقط برای خوابیدن یا برای داشتن رابطه جنسی استفاده کنید. از استفاده از آن برای موارد دیگری مانند مطالعه ، تماشای تلویزیون ، استفاده از رایانه و اساساً هرگونه فعالیتی که مربوط به خواب نباشد خودداری کنید.
  • از چرت زدن طولانی خودداری کنید زیرا این امر می تواند ریتم خواب شما را مختل کند.
  • مصرف کافئین ، سودا و سایر مواد محرک را کاهش دهید.
  • مصرف سیگار را متوقف کنید ، زیرا نیکوتین موجود در سیگار نیز محرک است.
  • سرانجام ، اتاق خود را به مکانی دلپذیر و ساکت تبدیل کنید. اگر سر و صدای زیادی دارید از گوشواره استفاده کنید. اگر نور مشکلی است ، پس از استفاده از ماسک استفاده کنید یا اتاق خود را با پرده یا پرده تیره کنید. علاوه بر این ، شما می توانید با استفاده از ورق های زیبا و یک بالش راحت ، گربه تخت خود را بسازید.
ایده ژست اسپرت (سری پنجم)
بخوانید

 

نتیجه

حفظ عادات خواب سالم می تواند به شما در رسیدن به کیفیت خواب مورد نظر شما کمک کند. همچنین فعالیت های دیگری مانند ورزش منظم و حفظ رژیم غذایی مناسب می تواند در استراحت بهتر شما نقش داشته باشد. به خاطر داشته باشید که خواب بیشتر زندگی شما را تحت تأثیر قرار می دهد ، بنابراین به خاطر داشته باشید.

 

منبع: steptohealth

 

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا