خواص میوه ها و گیاهانسبک زندگیسلامتلبنیات

10 غذای ساده و سالم صبحانه

10 غذای ساده و سالم صبحانه .صبحانه می تواند روزهای تعطیل را به شرط اینکه چیزهای مناسب بخورید ، روز بهتری کند.

فکر کنید که گریپ فروت برای سالمتی قلب ، ماهی قزل آلا و تخم مرغ های برای ضد التهاب ، غلات سبوس دار ، فیبر ، ادویه جات ترشی جات را شروع کنید یا حتی یک فرنی خوش طعم را بخورید.

درست انتخاب کنید و بدن خود رابهتر کنید تا سالم بماند!

10 غذای ساده و سالم صبحانه

انتخاب یک صبحانه سالم ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد. اما آسانتر از آن است که فکر می کنید. برخی از گزینه های صبحانه سالم و آسان برای ایجاد صبحانه سالم وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. در اینجا چند گزینه هوشمند برای شروع کار آمده است.

1. فرنی شیرین

صبحانه شما باید یک غذای گرم کننده باشد که هضم آن آسان باشد. و فرنی گزینه مناسبی است. می توانید با یک عطر جو دوسر سنتی که به همراه میوه یا خرما تازه تهیه شده است ، استفاده کنید.

روش دیگر ، ارزن یا جو دوسر را در یک فرنی با بو با زیره ، تخم شنبلیله ، مقداری پیاز ، زنجبیل تازه و غلات امتحان کنید. برای خنک شدن از ماست هم در کنار آن استفاده کنید.

2 . تخم مرغ

پروتئین روش مناسبی برای شروع روز است و تخم مرغ از جمله راحت ترین و سریعترین غذاهای صبحانه است.به علاوه ، آنها همه کاره هستند ، بنابراین بسته به اینکه مدت زمان شما وجود دارد ، می توانید آنها را جوشانده ، خرد شده یا در املت پر از سبزیجات بخورید.

نگران کالری تخم مرغ هستید؟ چنین کالری زیادی در یک تخم مرغ وجود ندارد. چرا پروتئین؟از آنجا که باعث می شود احساس سیری طولانی تر شوید ، بنابراین مدتی احساس گرسنگی نخواهید کرد.

همچنین ، کمتر احتمال دارد که شما را در مورد چیزی که نباید از آن سوءاستفاده کنید ، سرپیچی کنید.در حقیقت ، محققان در واقع پیشنهاد کرده اند که یک انتخاب صبحانه مناسب با پروتئین بسیار مفید خواهد بود.

3. ماهی قزل آلا و پروتئین های لاغر دیگر

اگر شما تخم مرغ دوست ندارید ،پس چطور است صبح خود را بامواد غذایی غنی از پروتئین مانند ماهی آزاد شروع کنید؟ این یک گزینه ایده آل برای کسانی که فقط گوشت ماهی میخورند نیز است.

ماهی های چرب مانند ماهی تن یا ماهی قزل آلا همچنین تمام آنهایی که اسیدهای چرب امگا 3 را محافظت می کنند ، از بدن شما در برابر التهاب محافظت می کند ، خطر بیماری قلبی ، آرتریت و سرطان را کاهش می دهد.

5 دلیل استفاده از دارچین برای سلامتی قلب
بخوانید

یک صبحانه سریع را با ماهی سالمون و یک طرف سبزیجات تازه شروع کنید ، مقداری با تخم مرغ  خرد شده بخورید ، یا مقداری آن را روی نان تست سبوس دار قرار دهید.

4. انواع توت ها

انواع توت ها یکی از ساده ترین مواد غذایی صبحانه هستند و حتی احساس نمی کنید غذای بدی میخورید .در عوض ، حتی ممکن است یک صبحانه بسیار دلپذیر بخورید وقتی که آن تمشک قرمز  را روی ماست یا جو دوسر پراکنده میکنید.

حتی یک اسموتی که از انواع توت ها تهیه شده است ، یک درمان را نیز انجام می دهد. چه چیزی آنها را بسیار خوب می کند؟ انواع توت ها صبحانه با تقویت مقدار زیادی ویتامین به بدن شما کمک می کنند ، آنتی اکسیدان هایی را برای محافظت در برابر التهاب و حتی پایین آمدن سطح کلسترول با چگالی کم چربی (LDL) به شما می دهند.

اگر نگران خوردن شکر در انواع توت ها هستید ، مطمئن باشید که هیچ قانونی را نقض نمی کنید. دیابت آمریکایی در واقع انواع توت ها را در بین غذاهای فوق العاده برای دیابت توصیه می کند.

5- سبزیجات تازه

تحقیقات نشان می دهد که داشتن برخی از سبزیجات در وعده صبحانه ممکن است به شما در تأمین میزان مصرف توصیه شده روزانه این گروه غذایی کمک کند ، بدون اینکه از مصرف آن کم شود.

مصرف شاخص گلیسمی کم و غذاهای کم فشار گلیسمی می تواند به سلامتی شما به طور کلی کمک کند و حتی ممکن است خطر ابتلا به اختلالات متابولیک و همچنین مشکلات کبدی را کاهش دهد.سعی کنید مقداری سبزیجات تازه به تخم مرغ اضافه کنید یا کمی سالاد را کنار هم بریزید. شما می توانید شب قبل آن را بسازید.

اما اگر می خواهید به خصوص خوب باشید ، پخت و پز سبزیجات به آرامی می تواند حتی بهتر عمل کند. طب سنتیبرای کمک به هضم در اوایل روز توصیه می کند که از سبزیجات شما پخته شده و خام استفاده نکنید.

با سوپ عدس ، پوره سیب زمینی شیرین یا کدو تنبل با مقداری زیره بخورید. یا آن را با کلم بروکلی بخارپز یا برخی از هویج یا نخود فرنگی مخلوط کنید.

6. گریپ فروت و سایر میوه های شاخص پایین گلیسمی

ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را از گریپ فروت که برای پوست شما مفید است استفاده کنید و همچنین با آسیب های رادیکال آزاد هم در داخل و هم در خارج مبارزه کنید.

کوله پشتی مدرسه و کمردرد
بخوانید

یا یک وعده کوچک گلابی یا سیب را بدون قند اضافه کنید. میوه و همچنین 100 درصد آب میوه می توانند به شما در کمک کنند.فقط دقت کنید که بیش از یک سوم از گروه میوه خود را از طریق آب میوه مصرف نکنید.

آب پرتقال و گریپ فروت گزینه های هوشمندانه ای هستند زیرا مواد مغذی متراکم هستند و از طریق ویتامین ها و مواد معدنی در هر فنجان نسبت به سایر آب میوه ها به شما سلامتی بیشتری می دهند.

یک کاسه شیرین و کالری که پر از انگور ، آناناس یا انبه است ، همانند گریپ فروت نیست.به عنوان مثال ، 100 گرم انگور حاوی 16.25 گرم شکر و 67 کیلو کالری در مقایسه با فقط 89/6 گرم شکر و 42 کیلوکالری در بخش مشابهی از گریپ فروت است.اگر میوه شیرین تر را با شاخص گلیسمی بالاتر انتخاب کرده اید ، نیمی از وعده آن را دارید.

7. ماست

ماست پروبیوتیکی است که حاوی باکتریهای “خوب” است که برای روده شما مفید است. سویه های لاکتوباسیلوس موجود در ماست به بهبود عملکرد سیستم ایمنی مخاط کمک می کند.

این می تواند بیماریهایی را که منشاء آن می شود و سیستم تنفسی ، دستگاه ادراری و دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار می دهد ، از بین ببرد.

ماست یونانی خود را به صورت ساده بخورید یا آنرا با میوه به عنوان یک شیرینی طبیعی استفاده کنید. از ماست های شیرین خودداری کنید. حتی موارد طبیعی که به نظر می رسد ممکن است حاوی قند زیادی باشند ، بنابراین خودتان شیرین کنید.

برای یک صبحانه سریع در حال حرکت ، ماست را با میوه یا خرما مخلوط کنید. آن را با دانه کدو تنبل یا دانه های دیگر برای بالا بردن فیبر استفاده کنید.

8. نان سبوس دار

صبحانه همچنین فرصتی برای خوردن برخی غذاهای غلات سبوس دار ارائه می دهد. دریافت این نوع کربوهیدرات در صبحانه بهتر از استفاده کربوهیدرات در پایان روز در وقت شام است.

بنابراین اگر شما نان مصرف میکنید، مطمئناً بهترین زمان برای انجام آن است. از خوردن غذاهای سرشار از فیبر مانند نان غلات سبوس دار یا فرنی جو دوسر استفاده کنید.

بسیاری از آمریکایی ها  به دلیل ترکیبی از مواد مغذی موجود در آن از جمله فیبر می توانند به کاهش خطر دیابت ، بیماری عروق کرونر قلب و چاقی کمک کنند.

4 اختلال جفت در دوران بارداری که باید درباره آنها بدانید
بخوانید

البته ، آلرژی های گلوتن یا حساسیت ها یا بیماری سلیاک ممکن است برای برخی مشکل ساز باشد و آرد می تواند مشکل ساز باشد.با این حال ، برای هر کس دیگری که به دنبال یک صبحانه سریع است ، خوردن یک ساندویچ کامل باعث افزایش فیبر شده و یک انتخاب سالم تر از مثلاً یک ساندویچ نان سفید تصفیه شده را انتخاب می کند.

9. آب لیمو / لیموترش

صبح را با یک نوشیدنی سالم نیز شروع کنید. سعی کنید صبحانه یک لیوان آب گرم بخورید که مقداری لیمو یا لیموترش درون آن له شده است . آب گرم انقباضات عضلانی در دیواره های روده را برای کمک به حرکات روده ، پاکسازی زباله از بدن شما ترغیب می کند.

لیمو و آهک از نظر ویتامین و سرشار از مواد معدنی است و اعتقاد بر این است که سموم بدن از دستگاه گوارش شما کمک می کند.

به این ترتیب ، بدن شما هر روز به درستی از داخل و خارج تمیز می کنید.به عنوان یک سم زدایی روزانه فکر کنید! این می تواند به کلیه های شما کمک کند تا کار خود را بهتر انجام دهند و حتی اگر آکنه دارید یا با مشکل وزن روبرو هستید حتی ممکن است به شما کمک کند.

10. ادویه جات ترشی جات!

همانطور که طب سنتی پیشنهاد می کند ، سعی کنید هر روز صبح ادویه گرم استفاده کنید تا غذا ها بهتر هضم شود.برخی ادویه جات ترشی جات می توانند به سوخت و ساز بدن کمک کنند ، بنابراین افزودن آنها به جو دوسر ، فرنی ، تخم مرغ یا حتی ساندویچ یا میوه شما ایده خوبی نیست.

از طرف دیگر ، برخی حتی ممکن است در نوشیدنی مورد نظر شما به خوبی عمل کنند و یا کمی دارچین یا هل در قهوه به سبک ترکی خود یا مقداری زنجبیل و فلفل تازه موجود در چای شما می تواند عالی باشد!

سایر ادویه ها برای کار در صبحانه شما عبارتند از ریحان ، کاین ، سبزیجات ، میخک ، خردل ، رزماری ، زردچوبه و شنبلیله. از نعناع ، رازیانه و گشنیز خودداری کنید – این مواد خنک کننده بوده و به بهترین وجه از صبح اجتناب می شود.

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا