بارداریسلامتمادر و فرزند

10 نکته مفید بارداری برای زایمان طبیعی

10 نکته مفید بارداری برای زایمان طبیعی . تمرینی روزانه و تمرکز بیشتر روی تمرینات مانند یوگا و تنفس عمیق را در تمام دوران بارداری خود حفظ کنید.

با نوشیدن مقادیر زیادی آب ومصرف میوه های تازه ، سبزیجات برگ ، وزن خود را حفظ کنید. بعد از اتمام ماه هفتم با ماساژ منظم  مشغول شوید تا سطح استرس را کاهش داده و به طور کارآمد مقابله کنید.

در دوران بارداری ، از فکر بیش از حد در مورد احتمال وجود زایمان طبیعی یا سزارین خودداری کنید. سعی کنید از برنامه ریزی بیش از حد خودداری کنید زیرا این احتمال وجود دارد که نتوانید به آن پایبند باشید.

در حدود 85٪ از زنان باردار شانس عادی برای زایمان طبیعی دارند ، اما فقط حدود 65٪ موفق هستند. اگر شما هم جزء آن دسته از خانم هایی هستید که می خواهید بچه دار شوید ،نگاهی به نکات مفید برای زایمان طبیعی بیندازید.

10 نکته در مورد بارداری برای زایمان واژینال(زایمان طبیعی)

1. ورزش منظم

انجام تمرینات خفیف در طول دوران بارداری می تواند به شما کمک کند نه تنها استقامت خوب ایجاد کنید بلکه در طول این مدت شما را فعال نگه می دارد.

تمرینات منظم با نشاط می تواند عضلات لگن را تقویت کند. تمرینات بسیار مفید هستند. ماهیچه های قوی ران در مبارزه با استرس دردهای زایمان مفید هستند.

کشش های لگن و کج شدن ، چمباتمه های عمیق ، تمرین های حاملگی آبزیان می توانند باسن شما را باز کرده و عضلات لگن شما را قوی تر کنند تا شما را قادر به زایمان طبیعی کند.

به خاطر داشته باشید که ورزش را زیر نظر یک متخصص انجام دهید زیرا تمرینات نادرست می تواند به شما و کودک شما آسیب برساند.

7 آجیل و دانه های غنی از امگا 3 که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید
بخوانید

همچنین می توانید یوگا قبل از تولد را امتحان کنید ، که باعث افزایش انعطاف پذیری می شود و به شما در کنترل تنفس کمک می کند. یوگا همچنین شما را آرام نگه خواهد داشت.

2. رژیم غذایی خود را تماشا کنید

به درستی بخورید و درست بخورید. باید وزن خود را حفظ کنید ، افزایش بیش از حد وزن می تواند در داشتن زایمان طبیعی اختلال ایجاد کند.

بسیاری از اوقات زنان با خوردن غذاهای چرب به بهانه‌ی بارداری وزن زیادی را تحمیل می‌کنند. هوس های خود را تحت کنترل نگه دارید. تغذیه نه تنها برای سلامتی شما بلکه برای سلامتی و رشد کودک اهمیت دارد.

مواد غذایی برای تقویت شما و برای تغذیه بدن ضروری است. یک مادر سالم و دارای تغذیه سالم قادر است به راحتی و با آسودگی بیشتری با چالش های کار روبرو شود. مقدار زیادی آب بنوشید و مقدار زیادی سبزیجات تازه و میوه سبز بخورید.

3. استرس خود را دور نگه دارید

از استرس ، اضطراب و تأمل بیش از حد دوری کنید. مرحله فعلی شما نیاز به دوری از استرس و اضطراب را دارد. مواقعی وجود دارد که اجتناب از استرس بسیار دشوار است اما هنوز هم سعی کنید آرام باشید.

درباره والدین کتابهای خوب بخوانید و در جمع افراد خوب و دوستانه باشید. خود را از موقعیت ها و افرادی که باعث اضطراب شما شده یا باعث ناراحتی شما می شود ، پاک کنید.

به یاد داشته باشید که استرس مادر می تواند بر سلامتی و سلامتی کودک تأثیر منفی بگذارد.

4. تمرین های تنفس را تمرین کنید

تمرینات تنفس بسیار مهم است زیرا در طی مراحل زایمان باید گاهی اوقات نفس بکشید. تأمین مناسب و کافی اکسیژن برای تقویت رشد کودک الزامی است.

کلستاز بارداری: 6 مورد که باید در مورد این مشکل کبدی بدانید
بخوانید

بنابراین ، مرتباً مراقب باشید و تمرینات تنفس عمیق انجام دهید. به این ترتیب یک قدم نزدیکتر از داشتن زایمان طبیعی خواهید بود.

5. خود را آموزش دهید

خود را به خوبی در مورد روند زایمان و نیروی کار آموزش دهید. اطلاعاتی در مورد تکنیک های مدیریت درد طبیعی مانند تنفس ، آرامش و سایر روشهای مقابله با مدیریت نیروی طبیعی دریافت کنید.

شما می توانید از پزشک خود بخواهید که در مورد زایمان بیشتر به شما بگوید یا می تواند برای تقویت دانش خود در مورد پدیده زایمان به کلاس های قبل از تولد بپیوندد.

کلاسهای قبل از تولد که تکنیک های کنترل درد زایمان را پوشش می دهند ، بسیار مفید خواهند بود. همچنین می توانید به صورت آنلاین تحقیق کنید ، کتاب های خوب بخوانید و یک ذهن اطمینان داشته باشید.

6. ماساژ منظم

بعد از ماه هفتم بارداری باید ماساژ منظم انجام دهید. این استرس را کاهش می دهد ، به یک مادر در انتظار کمک می کند تا مقابله کند و دردهای مفاصل و تنش های عضلانی را کاهش می دهد.

7. افراد پشتیبانی مناسب را برای کار پیدا کنید

اگر می خواهید یک تولد عاری از مواد مخدر داشته باشید ، داشتن حمایت های مناسب در بدو تولد بسیار مهم است.

شاید فکر کنید داشتن مادر ، خواهر و تمام خانواده در آنجا برای تماشای تولد نوزادتان بسیار جالب خواهد بود ، اما آیا آنها شما را تشویق و کمک می کنند تا به جایی که می خواهید بروید؟

اگر افراد پشتیبانی شما شروع به وحشت می کنند ، احتمالاً شما نیز دچار وحشت می شوید – و این زمانی است که شما به دنبال فرار کردن هستید. مطمئن باشید که افراد پشتیبانی شما قوی هستند زیرا آنها باید برای شما باشند نه برای آنها.

اهمیت ویتامین B در دوران بارداری
بخوانید

8. حرکت در اطراف!

قدم بزنید و حرکت کششی انجام دهید ، روی یک توپ زایمان بنشینید و اگر در دسترس است از وان تولد استفاده کنید. برای کمک به پایین آمدن کودک از موسیقی استفاده کنید.

حرکت باسن ، رقص شکم ، رقص هالا ، چمباتمه زدن ، لرزیدن ، کج شدن لگن و چنین کمک هایی مانور کودک را در پایین و از طریق آن برای پیدا کردن ساده ترین مسیر از مادر انجام می دهد.

9. خط پایان را تجسم کنید

مرحله انتقال ، هنگامی که رحم از 7 تا 10 سانتیمتر بزرگ می شود و این زمانی است که بیشتر مادران می خواهند آن را ترک کنند.

اطمینان حاصل کنید که شریک زندگی شما می داند که در این مرحله به گفتگوی خوب نیاز دارید. این کاملاً طبیعی است ، بدن شما کاری را که قرار است انجام دهد ،انجام می دهد ، تقریباً تمام شده است.

همچنین سعی کنید یک ذهن باز داشته باشید. اگر به جایی برسید که زایمان طبیعی اتفاق نیفتد ، باید آنچه را که برای فرزندتان مفید است قبول کنید. هدف یک کودک سالم است.

10. به بدن خود اعتماد کنید

زنان از ابتدای زمان در حال زایمان بودند و در حالی که میزان مرگ و میر هنگام زایمان بسیار کمتر از اجداد ما است.

اعتماد به نفس و ایمان به بدن شگفت انگیز زایمان داشته باشید ، از غرایز زایمان خود پیروی کنید و به بدن و کودک خود اجازه دهید دقیقاً کاری را که می دانند انجام دهد.

منبع: curejoy

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا