آیا میدانستید؟ادویه جاتخواص میوه ها و گیاهانسلامت

8 مزایای زردچوبه برای مدیریت دیابت

8 مزایای زردچوبه برای مدیریت دیابت. زردچوبه می تواند یک درمان طبیعی چند جانبه برای دیابت باشد. کورکومین موجود در آن می تواند سطح گلوکز خون را کاهش دهد ، حساسیت به انسولین را بهبود بخشد ، میزان چربی ها را متعادل کند و ضد التهاب کند.

زردچوبه همچنین می تواند از عوارض دیابت مانند بیماری عروق کرونر قلب ، بیماری کبد چرب غیر الکلی ، نوروپاتی دیابتی ، نفروپاتی و رتینوپاتی جلوگیری کند.

8 مزایای زردچوبه برای مدیریت دیابت

اگر به دنبال راه هایی برای مدیریت بهتر دیابت هستید ، ادویه طلایی آسیا و گیاه زردچوبه ممکن است فقط چیزی باشد که شما نیاز دارید.

1. سطح قند خون را کاهش می دهد

کورکومین ، پلی فنل و یکی از اجزای اصلی زردچوبه است ، در بیشتر فواید ادویه در برابر دیابت نقش اساسی دارد.این امر می تواند با پایین آوردن میزان تولید گلوکز در کبد به کاهش قند خون شما کمک کند (علاوه بر بهبود حساسیت به انسولین ، خاصیتی که در بخش بعدی به تفصیل توضیح داده می شود).

این اثر گلوکز کاهش دهنده زردچوبه / کورکومین در آزمایشات و مطالعات انسانی بر روی افراد دیابتی و افراد مبتلا به پیش دیابت مشاهده شده است.به همین دلیل زردچوبه در بین عوامل مؤثر در کاهش قند خون طبیعی شمرده شده است.کورکومین موجود در زردچوبه باعث پایین آمدن سطح هموگلوبین گلیکوزیله شده ، نشانگر میزان کنترل دیابت در شما نیز می شود ، علاوه بر این باعث کاهش قند خون می شود.

2. کاهش قند خون بعد از وعده های غذایی

روغن زردچوبه می تواند به مهار آنزیم های گلوکوزیداز به طور مؤثر کمک کند. این آنزیم ها به تجزیه کربوهیدرات های پیچیده مانند نشاسته و گلیکوژن به گلوکز کمک می کنند.

بنابراین مهار آنها باعث مهار جذب گلوکز و جلوگیری از افزایش سن قند خون بعد از غذا می شود ، پدیده ای به نام هایپرگلیسمی بعد از مصرف.

به همین دلیل است که مهارکننده های گلوکوزیداز در درمان دیابت مورد بررسی قرار می گیرند. بنابراین ، زردچوبه می تواند به پایین آمدن قند خون بعد از غذا و همچنین انسولینی که ممکن است بعد از غذا تجربه کنید ، کمک کند.

3. حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد

مقاومت به انسولین عامل اصلی خطر در ایجاد دیابت نوع 2 است. در این شرایط سلولهای عضلانی و کبد به انسولین واکنش ضعیفی نشان می دهند و گلوکز کافی دریافت نمی کنند.

در نتیجه ، لوزالمعده ممکن است انسولین بیشتری تولید کند تا به مصرف گلوکز اضافی کمک کند. اما از آنجا که سلول ها در برابر انسولین مقاوم هستند ، با گذشت زمان ، سطح انسولین و قند خون به طور غیر طبیعی بالا می رود.

این حتی ممکن است به لوزالمعده آسیب برساند و تولید انسولین را کاهش دهد و منجر به دیابت نوع 2 شود.

مراقبت های اساسی درماتیت آتوپیک در نوزادان
بخوانید

زردچوبه به دو روش کمک می کند. از یک طرف ، کورکومین موجود در زردچوبه با کاهش مقاومت به انسولین به تحریک جذب گلوکز توسط بدن کمک می کند.

از طرف دیگر ، عملکرد سلولهای لوزالمعده را بهبود می بخشد و ترشح انسولین را تحریک می کند. همچنین باعث بهبود عملکرد سلول های لوزالمعده شده و در کل مقاومت به انسولین را کاهش می دهد.

4- خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد

دیابتی ها در معرض خطر بیشتری از بیماری های قلبی هستند زیرا قند خون بالا منجر به عوامل خطرزای متعدد بیماری های قلبی می شود.

سطح بالای گلوکز خون می تواند باعث افزایش گونه های واکنش دهنده اکسیژن (رادیکال های آزاد) شود.اینها به نوبه خود چربیهای موجود در غشای سلولی ، سلولهای آسیب دیده و حتی DNA را اکسیده می کنند و التهاب را به وجود می آورند که غالباً به شریانها آسیب می رساند و آنها را در مقابل رسوبات چربی یا آتروم آسیب پذیر می کند.

هنگامی که آتروم در عروق کرونر ایجاد می شود ، می تواند منجر به تصلب شرایین و در نتیجه حمله قلبی شود.دیابت همچنین می تواند بر عملکرد کبد تأثیر بگذارد و باعث عدم تعادل در کلسترول و تری گلیسیرید شود ، که به نوبه خود می تواند خطر آترواسکلروز را افزایش دهد. و تصلب شرایین یا تنگ شدن شریان ها نیز با فشار خون بالا ارتباط دارد.

خواص آنتی اکسیدانی زردچوبه به لطف کورکومین افسانه ای است. کورکومین با برخی از ویتامین های آنتی اکسیدان قوی مانند ویتامین C و بتاکاروتن مقایسه شده است.

این ماده می تواند رادیکال های آزاد را قبل از شروع یک سری از واکنش های آسیب زا در بدن بسازد. همچنین می تواند استرس اکسیداتیو روی کبد را کاهش داده و سطح کلسترول را متعادل کند و تری گلیسیریدها را پایین بیاورد.

5- خطر آسیب عصبی ، چشم و کلیه را کاهش می دهد

التهاب مزمن نقش مهمی در ایجاد دیابت دارد. در صورت عدم بررسی ، این آسیب نه تنها به قلب بلکه به اعصاب (نوروپاتی) ، چشم ها (رتینوپاتی) و کلیه ها (نفروپاتی) نیز وارد می شود.

شناخته شده زردچوبه به بهبود عملکرد هورمونی و محافظت در برابر التهاب از طریق مکانیسم های متعدد کمک می کند. همچنین به جلوگیری از عوارض دیابتی کمک می کند.

کورکومین می تواند در مسیرهای پاسخ به انسولین تأثیر بگذارد تا سطح قند خون کاهش یابد ، سیگنالهای التهابی را مسدود کند و پروتئین های التهابی را کاهش دهد.

تقریباً 50٪ دیابتی ها دچار نوروپاتی می شوند که منجر به درد در اندام ، بی حسی ، سوزن سوزن شدن یا سوزش و گرفتگی عضلات می شود.در مطالعات حیوانی ، کورکومین با مهار تولید مولکولهای التهابی مانند TNF-α ، اکسید نیتریک ، اینترلوکین 8 (IL-8) و اینترلوکین ، (IL-Iβ) و کاهش نیترویت باعث کاهش درد نوروپاتیک می شود. سطح مغز

4 ویژگی ریشه زردچوبه که می تواند به سلامتی شما کمک کند
بخوانید

در حدود یک سوم دیابتی ها سرانجام تحت تأثیر آسیب کلیه یا نفروپاتی دیابتی قرار می گیرند.یک مطالعه روی حیوانات نشان داده است که کورکومین عملکرد کلیه را بهبود می بخشد ، میزان بزرگ شدن کلیه را کاهش می دهد و تغییرات کلیه ها را تا حدی معکوس می کند ، احتمالاً به دلیل خاصیت ضد التهابی آن است.

آنچه که این مطالعه برجسته می کند این است که استفاده از کورکومین در مراحل اولیه دیابت می تواند تا حد زیادی از آسیب کلیه جلوگیری کند.

رتینوپاتی دیابتی ، یکی دیگر از عوارض بیماری که شبکیه آسیب دیده و حتی ممکن است منجر به کوری شود ، با زردچوبه قابل درمان است.کورکومین با افزایش سطح آنتی اکسیدان در چشم ، کاهش التهاب و جلوگیری از رشد رگ های خونی جدید در چشم (آنژیوژنز شبکیه) شناخته شده است.

6. به تأخیر و جلوگیری از دیابت کمک می کند

اگر شما یک بیمار مبتلا به دیابت هستید و سعی در جلوگیری از پیشرفت آن به دیابت تمام عیار نوع 2 دارید ، نتایج یک مطالعه به خصوص ممکن است مورد توجه شما قرار بگیرد.

محققان به یک دوره 9 ماهه کپسول کورکومین یا کپسول های دارونما به یک مبتلایان به prediabetes دادند.نسبت کمتری از افراد گروه کورکومین در مقایسه با افرادی که فقط دارونما داشتند ، مبتلا به دیابت نوع 2 (T2DM) شدند.

مصرف کورکومین همچنین عملکرد سلول های بتا در لوزالمعده را بهبود بخشیده و عوارض جانبی عمده ای را نشان نمی دهد.

7. عملکرد کبد را تقویت می کند و با بیماری کبد چربی در دیابت مبارزه می کند

زردچوبه همچنین دارای خواص محافظت کننده کبد است. این بدان معنی است که می تواند کبد شما را از آسیب اکسیداتیو محافظت کرده و عملکرد آن را بهبود بخشد.

چرا این موضوع در زمینه دیابت اهمیت دارد؟دیابت تمایل دارد خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را افزایش دهد.

در یک مطالعه حیوانات ، افراد دیابتی که به مدت 8 هفته از کورکومین در رژیم غذایی خود استفاده می کردند ، شاهد کاهش وزن کبد و کاهش دفع کراتینین ، اوره ، فسفر معدنی و آلبومین بودند – که همه اینها حاکی از بهبود عملکرد کبد است.

همچنین از تجمع چربی کبد و کاهش مقاومت به انسولین جلوگیری می کند. زردچوبه همچنین سطح آنزیم های آنتی اکسیدانی موجود در کبد را افزایش می دهد و به خنثی کردن فرآورده های سمی سوخت و ساز بدن کمک می کند.

8. زخم ها سریعتر بهبود می یابد

به عنوان یک فرد دیابتی ، ممکن است با کندی بهبود زخم با مشکلاتی روبرو شوید. این نتیجه ای از استرس اکسیداتیو بدن شما و التهاب طولانی مدت در سیستم است.

اهمیت ویتامین B در دوران بارداری
بخوانید

استفاده موضعی از کورکومین به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی موجود در آن ، باعث تسریع در بهبود زخم می شود . همچنین می تواند هر گونه تورم را کاهش دهد.

چگونه از زردچوبه استفاده کنید

 در اینجا چند روش برای استفاده از زردچوبه در رژیم غذایی آورده شده است:

  • شیر طلایی: به سادگی یک قاشق زردچوبه را درون شیر گرم با مقداری عسل بریزید تا در صورت دوست داشتن نوشیدنی هایتان شیرین شود. اگر نمی توانید لبنیات داشته باشید ، شیر نارگیل یا سایر شیرهای لبنیاتی خوب عمل می کنند.
  • چای زردچوبه: پودر زردچوبه یا ریشه زردچوبه تازه را درون آب جوش آغشته کنید و لیمو و عسل را برای عطر و طعم اضافه کنید. اگر چای خود را شیرین ترجیح می دهید ، به جای لیمو یا شکر اضافه کنید.
  • اسموتی های ریشه زردچوبه تازه / آب میوه: آب میوه های طبیعی را با زردچوبه مخلوط کنید.
  • استفاده از زردچوبه به عنوان کاری: یک قاشق یا دو عدد پودر زردچوبه را به غذاهای خود اضافه کنید. اگر نمی خواهید بیش از حد استفاده کنید ، فقط کمی به سوپ یا خورش اضافه کنید .

برای بهبود زخم ، استفاده موضعی از کرم های حاوی زردچوبه یا پودر زردچوبه خالص آلی به خوبی کار می کند.

مصرف رژیم غذایی زردچوبه بی خطر است اما مقدار مصرف مکمل را محدود می کند

اگر در غذای خود زردچوبه دارید ، بعید به نظر می رسد که عوارض جانبی داشته باشد و می توانید با اطمینان از یک قاشق یا در هر وعده غذایی استفاده کنید یا هر روز از یک فنجان شیر زردچوبه یا چای لذت ببرید.

البته مکمل هایی وجود دارد که کورکومین یا زردچوبه را شامل می شود ، اما در مورد دوز مناسب برای نتایج مؤثر ، جذب آن توسط بدن و عوارض جانبی احتمالی ناشی از مصرف طولانی مدت ، سوالات وجود دارد.

برخی از متخصصان هر روز حدود 500 میلی گرم به فرم کپسول پیشنهاد می کنند اما توضیح می دهند که این بسته به نیاز فرد و تاریخچه پزشکی متفاوت خواهد بود. برخی دیگر حتی دوزهای بالاتری را پیشنهاد می کنند – اما این کار باید با احتیاط و تحت نظر پزشک انجام شود.

اگر داروهای رقیق کننده خون دارید ، بیشتر از مقادیر منظم رژیم غذایی مصرف نکنید ، زیرا این می تواند در داروهای شما اختلال ایجاد کند.اگر قصد دارید به میزان قابل توجهی مصرف ادویه را افزایش دهید ، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا