سلامتورزش و سلامت

درد عصب سیاتیک؟ این حرکت ها را انجام دهید تا احساس بهتری کنید

درد عصب سیاتیک؟ این حرکت ها را انجام دهید تا احساس بهتری کنید. ورزش و حرکات خاص می تواند در جلوگیری و تسکین درد عصب سیاتیک مؤثر باشد. ما در این مقاله برخی از علائم شایع این درد و همچنین کشش هایی را برای احساس بهتر به شما خواهیم گفت.

درد عصب سیاتیک؟ این حرکت ها را انجام دهید تا احساس بهتری کنید

درد عصب سیاتیک یک مسئله شایع است. معمولاً در اثر تحریک یا فشردگی عصب سیاتیک ایجاد می شود که در ناحیه کمر شروع می شود و از پاها پایین می رود.

برای تسکین درد عصب سیاتیک ، تمرینات و حرکات بسیار کارآمد را به شما نشان خواهیم داد که می توانید به راحتی در خانه انجام دهید.

علائم درد عصب سیاتیک

این مسئله با درد پا شروع می شود که ممکن است شبیه گرفتگی عضلات باشد. این درد می تواند شدید باشد ، مانند یک صدمه شدید که به پایین پا و حتی به کف پا گسترش می یابد. در بعضی از بیماران ، فقط هنگام ایستادن یا نشستن اتفاق می افتد.

با این حال ، همچنین می تواند علائم عجیبی مانند سوزن سوزن شدن یا ضعف عضلات داشته باشد.

علاوه بر این ، یکی از شایع ترین دلایل درد سیاتیک ، فشرده سازی ریشه های عصب سیاتیک در قسمت تحتانی کمر است. این می تواند به دلیل دیسک فتق ، انحطاط ستون فقرات یا التهاب اتفاق بیفتد.

در مورد کودکان نافرمان چه باید کرد
بخوانید

در هر صورت ، ممکن است به دلیل تحریک عصب در جایی در لگن شما باشد ، مانند سندرم پیریفیسیس.

درد عصب سیاتیک؟ این حرکت ها را انجام دهید تا احساس بهتری کنید

تمریناتی برای درمان درد عصب سیاتیک

تمرین های زیادی برای تقویت و بهبود پایداری تنه وجود دارد. در حقیقت ، انجام دادن این تمرینات اغلب می تواند در پیشگیری و درمان درد عصب سیاتیک به شما کمک کند. اینها برخی از متداول ترین آنهاست.

1. حرکت پل

  • ابتدا روی پشت خود دراز بکشید و پاهای خود را با پاشنه های خود روی زمین خم کنید. بازوهای خود را به طرف بدن خود بکشید.
  • سپس ، نفس بکشید و هنگام بازدم ، باسن خود را فشرده و بالا ببرید. هنگام بالا بردن باسن خود بازدم و هنگام تنه خود را به زمین بازگردید.
  • سرانجام ، در هنگام بازدم دوباره تمرین را تکرار کنید.

2. نشستن و ورزش های مورب

درد عصب سیاتیک؟ این حرکت ها را انجام دهید تا احساس بهتری کنید

برای کار کردن عضلات شکم :

  • برای شروع تمرینات شکمی ، با خم شدن پاهای خود روی زمین شروع کنید.
  • سپس ، قفسه سینه خود را به سمت پاهای خود بلند کنید.
  • شما باید هنگام تمرین بازدم کنید و هنگام استراحت دوباره پشت خود را روی زمین نفس بکشید.
  • توجه: اگر باردار هستید ، توصیه می کنیم این تمرین را انجام ندهید. با یک متخصص فیزیوتراپی / کینزیولوژیست مشورت کنید.
ترک سیگار: نحوه رسیدن به هر مرحله
بخوانید

برای کار کردن موربها:

  • ابتدا روی پشت خود دراز بکشید و زانوها را روی زمین خم کنید.
  • سپس ، در حالی که پاها را به سمت چپ بدن خود می کشید ، از بازوها و پاها عبور کنید.
  • در مرحله بعد ، پاهای خود را به مرکز ، سپس به راست ، و تکرار کنید.
  • کشش هایی برای تسکین درد عصب سیاتیک

1. زانو به سینه شما

این یکی از رایج ترین کشش ها برای تسکین درد عصب سیاتیک است.

  • ابتدا با پشت خود روی زمین دراز بکشید.
  • سپس پاهای خود را خم کنید و پاهای خود را روی زمین قرار دهید. پای راست خود را با زاویه 90 درجه بالا ببرید.
  • حال ، پای چپ خود را خم کنید و پای خود را روی زانوی راست خود بکشید. زانوی راست خود را با دستان خود نگه دارید و آن را به سمت خود بکشید.
  • کشش را در قسمت پشت و پایین کمر احساس خواهید کرد.

درد عصب سیاتیک؟ این حرکت ها را انجام دهید تا احساس بهتری کنید

2. کشش کمر

  • ابتدا روی زمین زانو بزنید و پشت خود را صاف نگه دارید. سپس ، روی پاهای خود بنشینید و باسن خود را روی پاهای خود قرار دهید.
  • با بازوهایی که دراز کشیده شده است ، عقب و صندوق عقب را به آرامی پایین بیاورید. سپس پیشانی خود را روی زمین قرار دهید و بازوهای خود را به جلو بکشید.
  • این کشش بسیار عمیقی است. به خاطر داشته باشید ، رها کردن تنشی که ایجاد شده است ، باید آرام آرام نفس بکشید.
9 ماده غذایی سرشار از رتینول (ویتامین A از قبل تهیه شده)
بخوانید

منبع: steptohealth

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا