آیا میدانستید؟خواص میوه ها و گیاهانسلامتلبنیات

مواد غذایی که در زمان سرماخوردگی یا آنفولانزا از خوردن آن خودداری کنید

مواد غذایی که در زمان سرماخوردگی یا آنفولانزا از خوردن آن خودداری کنید . حتی بدترین توصیف ها نمی توانند احساس وحشتناک و منزجر کننده را که هنگام سرماخوردگی و آنفولانزا رنج می برید بیان کند.

اشتها از بین می رود ، بدن درد می کند و سر تقریباً منفجر می شود. شما می توانید برای فرار از این احساس بیماری به هر کاری دست بزنید و حتی می خواهید درمان های خانگی را که مادر بزرگ شما توصیه می کند را امتحان کنید.

اجتناب از انواع خاصی از غذا می تواند شرایط را کاهش دهد. و این دقیقاً همان چیزی است که ما در اینجا درباره آن صحبت می کنیم. از این غذاها دوری کنید و خودتان دنیای خوبی خواهید داشت و زودتر بهبود می یابید.

مواد غذایی برای جلوگیری از سرماخوردگی یا آنفولانزا

1. فست فود و غذاهای فرآوری شده

بیماری را فراموش کنید ، حتی وقتی سالم هستید این غذاها برای شما مفید نیستند. بنابراین ، هنگامی که دچار سرماخوردگی و آنفولانزا شدید ، بهتر است از غذاهای سریع و میان وعده های فرآوری شده دوری کنید.

این مواد غذایی حاوی مواد مغذی کمتری و مواد نگهدارنده بیشتری هستند. آنها به سختی به تقویت ایمنی شما کمک می کنند و عمدتاً مانع بهبودی می شوند.

آنها حاوی محصولات اصلاح شده ژنتیکی مانند مونو سدیم گلوتامات ، رنگهای مصنوعی ، شربت ذرت با فروکتوز بالا ، آسپارتام و بسیاری دیگر از عوامل مهار کننده سیستم ایمنی هستند. هیچکدام از اینها نمی توانند به کاهش درد و رنج و سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کنند.

2. الکل

ممکن است گلو شما بعد از خوردن الکل گرم شده و تسکین موقت را فراهم کند ، اما در واقعیت ، الکل فقط سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و آب بدن را کم میکند.

8 مزایای شگفت انگیز پسته
بخوانید

کم آبی و سیستم ایمنی ضعیف باعث بدتر شدن شرایط می شود و ممکن است به جای بهتر احساس بدتر شوید. مصرف الکل می تواند پاسخ ایمنی را تعدیل کرده و خطر ابتلا به سرماخوردگی را تحت تأثیر قرار دهد.

با این حال ، شراب قرمز ، که سرشار از فلاونوئیدها است ، ممکن است در برابر سرماخوردگی خاصیت محافظتی داشته باشد. مصرف متوسط شراب ، اما سایر نوشیدنیهای الکلی ، ممکن است باعث کاهش سرما خوردگی شود اما هنوز تحقیقات ادامه دارد.

3. غذاهای روغنی

از غذاهایی که حاوی چربی های اضافی و غذاهای روغنی هستند باید اجتناب شود. غذاهای سرخ شده و چرب می توانند باعث ایجاد التهاب در معده شوند و معده ناراحت کننده شما را ترک کنند.

غذاهای چرب و غذاهای پر چربی می توانند سیستم ایمنی بدن را تحت تأثیر قرار داده و بهبود آن را به تاخیر بیاندازند. مرغ سرخ شده ، سیب زمینی سرخ کرده ، یا هر غذای سرخ شده دیگری باید پرهیز شود.

4- محصولات لبنی

از دیدن محصولات لبنی در این لیست تعجب نکنید. محصولات لبنی کم چربی ممکن است همیشه مناسب باشند. اما ، از غذاهایی که محتوای پرچرب دارند ، باید خودداری شود.

در حقیقت ، یک لیوان شیر گرم که با یک پودر زردچوبه مخلوط شده است می تواند سرماخوردگی را درمان کند. با این حال ، از آنجا که بیشتر لبنیات حاوی مقادیر زیادی چربی هستند و می توانند تولید مخاط را افزایش دهند ، می توانید از مصرف آنها در کل جلوگیری کنید.

شش نکته برای محافظت از لب های شما از خورشید
بخوانید

5- غذاهای پر قند

قندهای تصفیه شده ، شیرین کننده های مصنوعی و مواد نگهدارنده از ترکیبات رایج در آب میوه های بسته بندی شده ، دونات ، آب نبات یا سایر غذاهای پر قند هستند.

قند در مکانیسم بدن برای مقابله با باکتری های ایجاد سرماخوردگی و آنفولانزا دخالت دارد. مصرف یک رژیم غذایی با قند بالا مانع از مبارزه بدن با احتقان می شود و این منجر به تجمع بیشتر خلط می شود.

قند احتقان را افزایش می دهد ، توانایی گلبول های سفید در مبارزه با بیماری را کاهش می دهد و محیط مناسبی برای رشد باکتری ها فراهم می کند.

اگر باید آب میوه بنوشید ، آنها را در خانه درست کنید ، اما شکر اضافه نکنید. اگر شما باید چیزی شیرین اضافه کنید ، عسل یا شربتی را در نظر بگیرید که حاوی بسیاری از مواد معدنی مفید است.

6. گوشت و محصولات گوشت

حداقل از زمان موقت سرماخوردگی و آنفولانزا ، گوشت و فرآورده های گوشتی باید از آن اجتناب کنند. فرآورده های گوشتی برای هضم بیشتر طول می کشد و دستگاه گوارش شما باید اضافه کاری کار کند تا آنها را به طور کامل جذب کند.

در این مدت چسبیدن به غذاهای گیاهی باعث می شود بدن شما سریعتر بهبود یابند و با بیماری به طور موثرتری مبارزه کنند. چربی های حیوانی مانع از قدرت بدن در از بین بردن باکتری ها و ویروس های ایجاد کننده بیماری می شوند.

این باعث می شود بیماری طولانی مدت را تجربه کنید. بسیاری از غذاهای گیاهی حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به مقابله با باکتری ها کمک می کنند و باعث بهبودی می شوند.

دلایلی که ممکن است شما به گوشت علاقه مند باشید
بخوانید

7. غذاهای سرد و نوشیدنی

یک فنجان نوشیدنی گرم می تواند به تسکین علائم سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک کند زیرا بخار حاصل از نوشیدنی معابر بینی را باز می کند.نوشیدن هرگونه سرماخوردگی می تواند باعث گلودرد شود یا گلودرد را تشدید کند.

در طب سنتی ، نوشیدن آب سرد توصیه نمی شود زیرا روند هضم را کند می کند.وقتی دچار سرماخوردگی و آنفولانزا شدید ، مهمترین چیز این است که با پوشیدن لباس گرم ، خوردن غذای گرم و جلوگیری از هرگونه سرماخوردگی خود را تا حد ممکن گرم کنید.

غذاهای گرم دمای داخلی بدن را افزایش می دهد. خوردن یا نوشیدن غذاهای سرد دمای بدن را کاهش می دهد و بدن خود را مجبور می کند تا بار دیگر دمای داخلی را افزایش دهد.

این همچنین روند بهبودی را کند می کند و آنفولانزا و سرما را طولانی تر می کند. طبق طب سنتی بهترین کار این است که سوپ های گرم ، چای و سایر غذاهای گرم را مصرف کنید.

 

هنگامی که دچار سرماخوردگی و آنفولانزا شدید ، از غذاهای ذکر شده در این قسمت خودداری کنید و در عوض غذاهای گیاهی مصرف کنید که سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

بدن را به خوبی هیدراته نگه دارید و برای رفع علائم چای و سوپ های گرم بنوشید.دانستن اینکه چه غذاهایی باید مصرف شود و چه باید از مصرف آن اجتناب کرد ، می تواند مدت بیماری را تعیین کند. بدن خود را بفهمید و به آن در مقابله با بیماری کمک کنید.

و حتما با پزشک مشورت بکنید.

 

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا