آیا میدانستید؟سبک زندگیسلامت

کدام غذاها را نباید در شب خورد؟

کدام غذاها را نباید در شب خورد؟ اگر می خواهید یک خواب خوب داشته باشید ، باید از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کنید. اگر این کار را نکنید ، معده خود را سنگین می کنید و مدت زمان زیادی طول می کشد تا تمام مواد غذایی هضم شود.

کدام غذاها را نباید در شب خورد؟

بسیاری اوقات که زمان خواب فرا می رسد ، می خواهیم غذا بخوریم. یکی از مهمترین خطرات برای سلامتی شما ، خوردن غذای زیادی قبل از خواب ، و تعیین نکردن کدام غذاها برای جلوگیری از خوردن شب هنگام است ، زیرا بعضی از غذاها به دلیل طولانی شدن هضم غذا بسیار مضر هستند.

این وضعیت می تواند ناراحتی و بی خوابی عمومی را به وجود بیاورد. به همین دلیل ، خوردن یک شام سبک پر از کربوهیدرات ها و پروتئین ها به اندازه کافی شما را راضی می کند تا در طول شب خواب کافی داشته باشید.

خوردن در شب: خوب یا بد؟

بسیاری اوقات ، در زندگی شخصی ما تصور می شود شام را تنها زمانی تشکیل دهیم که کل خانواده در کنار هم باشند. در طول روز ، احتمالاً می توانید میان وعده های غذایی بخورید و با اضطراب منتظر لحظه ورود به خانه برای وعده غذایی بزرگ روز خود باشید که معمولاً در شب است.

چرا سرفه می کنیم؟ علل و پیشگیری
بخوانید

با این حال ، این می تواند اثرات ثانویه ای ایجاد کند که می تواند از خواب کافی شما جلوگیری کند. در میان چیزهای دیگر ، هضم سنگین و آهسته می تواند از لحظه خوابیدن مشکل را پیچیده کند.

سوء هاضمه می تواند تا روز بعد دوام داشته باشد ، و هنگامی که شما برخیزید ، انرژی کافی برای انجام کارهای روزانه خود ندارید.

کدام غذاها در شب اجتناب کنیم؟

کدام غذاها را نباید در شب خورد؟

اگرچه کنترل کامل آنچه می خورید هنگام خارج شدن از خانه دشوار است ، می توانید از شام استفاده کنید تا از رژیم و سلامتی خود مراقبت کنید. برای این کار توصیه می کنیم از خوردن غذاهای زیر در هنگام صرف شام خودداری کنید:

فست فود

خوردن فست فود در هر ساعت از روز خوب نیست ، اما در شب به اصطلاح فست فود فقط قندهای تصفیه شده و کربوهیدرات هایی که سریع جذب می شوند به بدن شما می دهد که معده شما را تحت فشار قرار می دهد و شما را از هضم صحیح آنها باز می دارد.

علاوه بر این ، فراموش نکنید که غذاهایی مانند آن ، گرچه گرسنگی شما را برآورده می کنند ، تمام مواد مغذی بدن شما را برای حفظ تعادل فراهم نمی کنند. بنابراین ، سعی کنید از غذاهایی مانند پیتزا ، سیب زمینی سرخ کرده یا همبرگر اجتناب کنید.

استفاده از نعناع در دوران بارداری: جوانب مثبت و منفی که باید آگاه باشید
بخوانید

قندهای ساده

همانطور که قبلاً ذکر شد ، قندهای ساده و تصفیه شده باعث جذب متراکم اما سریع در دستگاه گوارش شما می شوند. این باعث اوج شدید قند خون می شود که می تواند باعث بیماری قلبی و مشکلات گوارشی شود. در مقابل ، قندهای پیچیده موجود در غلات و سبزیجات شما را در مدت طولانی استراحت راضی نگه می دارند.

گوشت قرمز

گوشت قرمز برای هضم غذاها دشوار است زیرا حاوی مقدار زیادی چربی اشباع و مقادیر زیادی سدیم و پروتئین است ، همه این ترکیبات هضم طولانی مدت و ناراحت کننده را تضمین می کنند. گزینه بهتر انتخاب گوشت سبک تر و کم چربی است ، به شما در سلامتی کامل کمک می کند و برای سلامتی شما مفید است.

غذاهای ادویه دار

کدام غذاها را نباید در شب خورد؟

اگر سیستم گوارشی حساسی دارید ، غذای تند می تواند باعث التهاب و سوزش در هنگام هضم شود و باعث ناراحتی هایی مانند گاز معده و رفلاکس شود. این امر به ویژه اگر درست بعد از شام در حالت افقی بخوابید. به همین دلیل ، فلفل دلمه ای و مشتقات آنها غذاهایی هستند که حتماً باید شب ها از خوردن آن خودداری كنید.

غلات شیرین

غلات شیرین همانند هضم شیرین دیگر را برای هضم غذاهای شما ایجاد می کنند ، حتی بیشتر اگر شیرینی مصنوعی یا تصفیه شده باشد ، زیرا معده شما را اسیدی می کند و باعث می شود مواد مغذی تخریب و تحریک کننده اسید معده شود.

بهترین غذای اول کودک شما: از بدو تولد تا 12 ماهگی
بخوانید

علاوه بر این ، قند تصفیه شده موجود در غلات شیرین نه تنها در تأمین مواد مغذی نیست بلکه برای هضم بدن شما نیاز به مصرف کلسیم و ویتامین های گروه B دارد.

کافئین

کافئین در محصولاتی مانند قهوه و چای یافت می شود. همانطور که کاملاً مشخص است ، کارکرد اصلی کافئین این است که شما را از خواب بیدار و هشیار نگه دارید ، این باعث می شود که شما از خواب مانند شب خودداری کنید.

توصیه دیگر اجتناب از غذاهای بزرگ یا ثانیه نیست ، بهتر است به دلیل ضرورت و اضطراب غذا ندهید و وعده های غذایی بزرگتر را برای صرف صبحانه و ناهار بگذارید. عبارت “صبحانه مانند پادشاه را بخورید ، ناهار مانند شاهزاده و شام مانند گدای” را بخاطر بسپارید.

منبع: steptohealth

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا