آیا میدانستید؟خواص میوه ها و گیاهانسلامت

فواید سرکه سیب با عسل ، زنجبیل و زردچوبه

فواید سرکه سیب با عسل ، زنجبیل و زردچوبه .سرکه سیب ، عسل ، زنجبیل و زردچوبه به صورت جداگانه دارای مزایای سلامتی فراوانی هستند. با هم ، آنها حتی بهتر هستند.

این ترکیب به عنوان کمکی برای کاهش وزن با سرکوب اشتها ، دو برابر می شود. همچنین سلامت و هضم روده را بهبود می بخشد ، حتی اگر حالت تهوع دارید.

با چنین خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی ، ورم مفاصل را تسکین می بخشد ، ایمنی بدن را تقویت می کند و با باکتری ها مبارزه می کند. حتی کبد شما بهتر می شود. سرانجام ، هر چهار روش درمانی با بهبود سطح انسولین از دیابت نوع 2 جلوگیری می کنند.

فواید سرکه سیب با عسل ، زنجبیل و زردچوبه

اگه کابینت دارویی دارید بدون سرکه سیب ، عسل ، زنجبیل و زردچوبه کامل نیست. احتمالاً هرکدام را جداگانه یا با ترکیبهای مختلفی امتحان کرده اید.

اما آیا تا به حال آنها را با هم ترکیب کرده اید؟ این یک راه عالی برای به دست آوردن مزایای متعدد به طور همزمان است. به علاوه ، طعم دهنده ها واقعاً یکدیگر را تکمیل می کنند.

چرا خودتان آنرا درست نکنید؟ با این روش می توانید طعم ها را کنترل کنید.

1. به سرکوب اشتها کمک می کند

اگر سعی در کاهش وزن دارید ، این معجون به شما کمک میکند. این ترکیب احساس سیری را افزایش می دهد ، بنابراین شما در طول روز احساس گرسنگی نخواهید کرد.

عسل با تنظیم گرلین “هورمون گرسنگی” و “هورمون سیری” لپتین به این امر می افزاید. Peptide YY ، یکی دیگر از هورمونهای کاهش دهنده اشتها ، همچنین به وسیله عسل افزایش یافته است. همه این تأثیرات می توانند به کاهش وزن و مدیریت کمک کنند

2. به تسکین حالت تهوع کمک می کند

احساس سستی می کنید؟ زنجبیل و زردچوبه داروهای باستانی برای تهوع هستند. این ترکیبات فعال به دلیل کاهش حالت تهوع ، استفراغ و بیماری حرکتی شناخته شده اند . آنها حتی می توانند به مادران باردار و بیماران شیمی درمانی کمک کنند. کورکومین موجود در زردچوبه ، زنجبیل ، از این موارد مراقبت خواهد کرد.

3. به سم زدایی کبد کمک می کند

کبد شما برای حفظ سلامتی شما بسیار سخت کار می کند. چرا آن را تقویت نمی کنید؟ این ترکیب ، زنجبیل و زردچوبه همین کار را انجام می دهند. هنگامی که این ترکیب مصرف می کنید ، کبد شما را از سموم پاک می کند.

علاوه بر این از اختلالات کبدی محافظت می کنند. علاوه بر این ، طبق یک مطالعه ب روی حیوانات در ژورنال Membrane Biology ، این ترکیب با استرس اکسیداتیو در کبد مبارزه می کند .

4- به تقویت سلامت روده کمک می کند

وقتی روده شما سالم است ، شما هم هستید. در این ترکیب ، عسل و زردچوبه همه این تعادل باکتری را حفظ می کنند.

این بدان معنی است که آنها برای ترغیب رشد باکتریهای “خوب” تلاش می کنند. این کار تیمی در بهترین حالت است. زردچوبه با بهبود عملکرد سد روده کار می کند.

این باعث می شود باکتری های روده ایمن و سالم باشند ، و به آنها کمک می کند تا کار خود را به خوبی انجام دهند.

5- به سهولت آرتروز کمک می کند

ورم مفاصل یا التهاب مفاصل عامل اصلی ناتوانی است . به طور حتم ، زنجبیل و زردچوبه قدرت ضد التهابی ارائه می دهند. طبق مطالعه ای در آرتروز و روماتولوژی ، عصاره زنجبیل باعث کاهش درد زانو ناشی از استئوآرتریت می شود.

زردچوبه نیز اثر مشابهی دارد. در حقیقت ، به همان اندازه ایبوپروفن عمل می کند ، که دو برابر بیشتر از داروهای طبیعی است

6. به مبارزه با باکتری ها کمک می کند

از حفره ها گرفته تا عفونت های روده ، داروهای ضد میکروبی بسیار مفید هستند. و هر چهار ماده در لایحه متناسب هستند. این ترکیب توانایی های ضد میکروبی قدرتمندی دارد.

عسل فعالیت مشابهی دارد ، و آن را برای سیستم ایمنی بدن و سلامت کلی عالی می کند.

7. به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کند

هر ساله 1.4 میلیون آمریکایی مبتلا به دیابت می شوند .برای جلوگیری از اینکه جزو آن دسته از افراد باشید ، خطر خود را با این ترکیب معجزه آسا کاهش دهید.

هنگامی که قبل از غذا مصرف شود ، این ترکیب می تواند گلوکز پس از مصرف را کاهش دهد ، حتی اگر وعده غذایی پر از کربوهیدرات باشد. سرکه باعث کاهش قند خون بعد از مصرف در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 می شود.

مانند عسل ، زنجبیل جذب گلوکز را به بافت ها بهبود می بخشد. همچنین باعث افزایش حساسیت به انسولین شده و از سلولهای β پانکراس محافظت می کند ، که انسولین را ذخیره و رها می کند.

طرز تهیه سرکه سیب سیب با عسل ، زنجبیل و زردچوبه

این ترکیب قوی هستند. آنها می توانند گلو شما را بسوزانند ، بنابراین مراقب باشید! تهیه این مواد در نوشیدنی بر روی بدن آسانتر خواهد شد.

عناصر

  • 1 فنجان آب
  • 1 قاشق چایخوری سرکه سیب
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 دستمال کوچک زنجبیل تازه
  • 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه
  • آب رو بزار جوش بیاد.
  • زنجبیل را اضافه کنید. جوش را ادامه دهید تا به اندازه دلخواهتان قوی (یا سبک) شود.
  • سرکه سیب ، عسل و زردچوبه را اضافه کنید. خوب هم بزنید.
  • ممکن است برای عادت دادن به عطر و طعم به زمان نیاز داشته باشید. اگر چنین است ، آنرا آب کنید یا لیمو اضافه کنید. برای تهیه یک نوشیدنی سرد ، بگذارید خنک شود و یخ را اضافه کنید

به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا