10 غذایی که باید هر روز برای یک زندگی سالم بخورید. آووکادو و بادام را به غذاهای خود برای چربیهای سالم اشباع نشده اضافه کنید. برای پروتئین های سالم ، تخم مرغ و کونیا مصرف کنید.

آنتی اکسیدان های خود را از چای سبز ، بلو بری ، سیب ، اسفناج و فلفل، رنگارنگ دریافت کنید. ماست به سالم نگه داشتن باکتریهای روده و سیستم ایمنی بدن شما به پروبیوتیک کمک می کند. همه این غذاها حاوی مواد معدنی ضروری نیز هستند.

 

10 غذایی که باید هر روز برای یک زندگی سالم بخورید

اکثر غذاهایی که بسیاری از مردم می خورند با ترکیباتی که به ایجاد سلامتی ضعیف کمک می کنند ، متراکم هستند.یا غذاهایی که به شکلی فرآوری شده اند که به سلامتی شما کمک می کند اگر به طور مداوم خورد شود . این غذاها باید یک برچسب هشدار دهنده همراه باشند!

غذاهایی که هر روز باید از آنها بخورید باید با مواد مغذی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها ، فیتوشیمیایی ها ، آنزیم ها از نظر ایجاد سلامتی بهینه قدرتمند باشند و این نوع غذاها هستند که شما را به سمت زندگی با کیفیت پر جنب و جوش و پر از انرژی و کمبود می برند.

در اینجا 10 غذای که شما باید هر روز بخورید وجود دارد .

1. چای سبز

تعداد زیادی مطالعه وجود دارد که نشان دهنده سلامتی و کاهش وزن چای سبز است. چه چیزی مسئول توانایی چای سبز در پیشگیری از بیماری و موارد دیگر است؟کاتچین موجود در برگ گیاه چای.

کاتچین ها گروهی از آنتی اکسیدان ها هستند که در محافظت از خود در برابر بیماری قدرتمند هستند. چای سبز نیز به عنوان مکمل هر برنامه کاهش وزن مفید است. کاتچین موجود در آن باعث افزایش متابولیسم نیز می شود. به دنبال بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز در اینجا باشید.

12 علامت و نشانه کمبود ویتامین C
بخوانید

2. بادام

اگر می دانید برای سالم ماندن هر روز چه غذایی را باید بخورید ، پس بادام باید در لیست شما باشد.بادام حاوی اسید اولئیک قلب سالم است که مسئول بسیاری از فواید سلامتی از جمله حافظه بهتر است.

بادام سرشار از فیبر و پروتئین است و به دلیل اینکه بسیار خرد هستند ، فقط 1 اونس در مقایسه با سایر آجیل ها مسیری طولانی خواهد داشت.

3.بلو بری

زغال اخته یکی از غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان در جهان است و در صدر لیست غذاهای سالم برای خوردن هر روز قرار دارد.آنتی اکسیدان ها برای زندگی ضروری هستند و به خوبی معکوس و جلوگیری از بیماری های قلبی و حتی سرطان شناخته شده اند.

رنگ آبی آن از پلی فنولهای آن است که بیشتر خواص آنتی اکسیدانی آن را تأمین می کند. زغال اخته همچنین از نظر ویتامین C و فیبر بسیار سرشار است.

4. فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای در رنگ های مختلف مانند سبز ، بنفش ، نارنجی و قرمز وجود دارد. هر یک از آنها به دلیل رنگ خود ، مجموعه متفاوتی از گیاهان دارویی را اضافه می کنند که به ایجاد سلامتی بهینه کمک می کند.

فلفل بلغور از ویتامین C و ویتامین E متراکم است ، هر دو در برابر سلامتی ضعیف محافظت می کنند. مصرف منظم مواد مغذی آنتی اکسیدانی مانند آنچه در این 10 ماده غذایی پیدا می کنید ، می تواند به کاهش احتمال التهاب مزمن از رژیم معمول فرآوری شده مدرن کمک کند.

5- ماست

ماست یونانی دارای لاکتوز قند طبیعی و پروتئین بیشتری نسبت به ماست معمولی دارد.این بدان معناست که هر اونس برای شما یک مشت کلسیم دریافت می کنید و این به چربی های بدن از دست رفته و سلامتی بهتر تبدیل می شود.ماست همچنین حاوی باکتری های مفیدی است که دستگاه گوارش را ملتهب می کند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

چای برگ تمشک: بهترین چای برای خانم ها
بخوانید

دستگاه گوارش شما جایی است که 70٪ سیستم ایمنی بدن شما در آنجا زندگی می کند.

6. آووکادو

چربی سالم نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای سلامتی بهینه و شامل روحیه شما نیز بسیار مهم است. نوع چربی موجود در آووکادو ، چربی اشباع نشده ، کلسترول شما را بهبود می بخشد و باعث کاهش تری گلیسیرید (چربی ها) در خون می شود.

این به معنای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی است. آووکادو همچنین از هوس و گرسنگی جلوگیری میکند.

7. کوینوا

کوینوا تنها غذاهای گیاهی است که یک پروتئین کامل است! این اطلاعات بسیار خوبی برای همه و به خصوص گیاهخواران است.

فیبر بیشتری دارد و پروتئین آن دو برابر پروتئین برنج قهوه ای است. کوینوا حتی درست مثل برنج طبخ می کند. این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی سالم است و وقتی فیبر و پروتئین زیاد را به همراه یک چربی سالم اضافه کنید ، غذایی دارید که قند خون را متعادل می کند و این بدان معنی است که وزن کمتری و سلامتی بهتری برای شما فراهم می کند.

8. سیب

در مقایسه با سایر میوه های متداول در ایالات متحده ، سیب در رتبه دوم بالاترین فعالیت آنتی اکسیدانی قرار دارد.بخش اعظم جذابیت آنتی اکسیدانی سیب در پوست پوست قرار دارد!

بنابراین سیب را پوست نکشید – خرید ارگانیک کنید.حتی اگر سیب حاوی مقدار متوسطی از فیبر باشد ، 2-3 گرم  تأثیر بسیار خوبی بر سلامتی شما دارد. سیب به ایجاد سلامتی بهتر به ویژه در زمینه های سلامت قلب ، دیابت ، سرطان ، سکته مغزی و سلامت مغز کمک می کند.

10 غذای ساده و سالم صبحانه
بخوانید

9. اسفناج

مانند سایر سبزیجات تیره ، اسفناج منبع عالی بتاکاروتن ، یک آنتی اکسیدان مقابله با بیماری است که نشان داده شده است در برابر بیماری های قلبی و سرطان محافظت می کند.

این سبز برگ تیره حاوی چندین ماده مهم فیتوشیمیایی از جمله لوتئین است که به جلوگیری از تخریب ماکولا وابسته به سن کمک می کند.اسفناج همچنین حاوی اسید لیپوئیک است که به بازسازی ویتامین های آنتی اکسیدان C و E کمک می کند. لیپوئیک اسید به دلیل نقش آن در تولید انرژی ، برای تنظیم سطح قند خون بسیار مؤثر است.

اسفناج همچنین حاوی مقدار مناسبی از چربی های بسیار مهم امگا 3 است – بله! اسفناج یکی از سبزیجات برای سلامتی مطلوب است.

10. تخم مرغ

تخم مرغ ها نه تنها از نظر کالری کم هستند بلکه یک منبع پروتئین ، مواد مغذی حیاتی و چربی سالم نیز هستند.تحقیقات نشان داده است افرادی که کربوهیدرات را جایگزین تخم مرغ برای صبحانه کرده اند 65٪ وزن بیشتری از دست داده اند و تخم مرغ ها با داشتن مواد مغذی بیشتری به رژیم غذایی خود سود زیادی می رسانند.

پروتئین زیاد موجود در تخم ها نه تنها قند خون را متعادل می کند ، و باعث می شود در اثر غذاهای ناخواسته وسوسه نشوید بلکه به ساخت ماهیچه نیز کمک می کند.

این 10 غذای آسان و روزمره که هر روز به راحتی پیدا می شوند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا به شما در رسیدن به سلامت فوق العاده کمک کند.

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید با بهترین مطالب و استوری های جالب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه مرور شما استفاده می کند. با مرور این وب سایت ، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.