بارداریسلامتمادر و فرزند

9 داروی تسکین درد کمر حاملگی

9 داروی تسکین درد کمر حاملگی . کمردرد یک مشکل شایع در دوران بارداری است. استفاده از یک بسته سرد یا گرم در محل ، حفظ وضعیت مناسب ، جلوگیری از بلند کردن اجسام سنگین و استفاده از تشک محکم و بالش های حمایتی هنگام نشستن می تواند کمک کننده باشد.

تمرینات تقویت کننده و یوگا قبل از تولد یا تمرینات آبی را تمرین کنید. یا طب سوزنی را امتحان کنید.

9 داروی تسکین درد کمر حاملگی

بارداری می تواند یک زمان هیجان انگیز باشد ، جایی که شما مشتاقانه منتظر خوشحال کردن خانه با کودک خود هستید. اما بگذارید با آن روبرو شویم ، همچنین می تواند ناراحت کننده باشد.

یکی از شایع ترین مشکلاتی که زنان در دوران بارداری با آن روبرو هستند ، کمردرد است – بیش از نیمی از مادران انتظار ، تا حدودی کمردرد را تجربه می کنند.

این معمولاً با پیشرفت دوران بارداری بدتر می شود و مربوط به تغییرات جسمی است که با بارداری همراه است.

ضعف عضلات شکمی ، عضلات پشت و تغییرات هورمونی باعث کمردرد در دوران بارداری می شود

  • عضلات شکم از ستون فقرات شما پشتیبانی می کنند ، اما هنگام بارداری ممکن است این عضلات ضعیف تر شوند. این می تواند احتمال کمردرد و همچنین آسیب دیدگی به کمر را افزایش دهد.
  • وزن کودک و ضعیف شدن عضلات شکمی همچنین باعث می شود که ستون فقرات شما در دوران بارداری به جلو کشیده شود. این باعث می شود عضلات در پشت شما تحت فشار باشد و می تواند وضعیت شما را پرتاب کند و منجر به کمردرد شود.
  • برای آمادگی برای گذراندن فرزندتان هنگام زایمان ، هورمونهای معروف به پروژسترون و ریلین شل و مفاصل و لیگامانها را شل کرده و عضلات را در دوران بارداری بخصوص در ناحیه لگن شل می کنند. این ممکن است گاهی اوقات منجر به کمردرد شود.

در اینجا چند نکته ساده اما مؤثر برای کمک به مقابله با کمردرد در دوران بارداری آورده شده است:

1. از یک بسته سرد یا گرم استفاده کنید

یک راه حل ساده که می تواند برای کمردرد شما تسکین فوری داشته باشد ، استفاده از یک بسته سرد یا گرم در منطقه است – هر دو شناخته شده اند که کار می کنند.

مزایا و خطرات حرکت CrossFit : آنچه شما باید بدانید
بخوانید

بنابراین آنچه را برای شما مناسب است انتخاب کنید. برای اعمال گرمای ملایم می توانید از بطری آب گرم استفاده کنید. یک بسته سرد نیز ممکن است کار کند – کافی است یخ را در لباسشویی بپیچانید و آن را به پشت خود بمالید.

به یاد داشته باشید از یخ به طور مستقیم روی پشت خود استفاده نکنید زیرا این امر می تواند منجر به سوختگی سرما شود. بسته آب گرم شما همچنین می تواند در یک پارچه پوشانده شود ، بنابراین پوست شما را نمی تواند پوسته پوسته کند.

2. حفظ وضعیت مناسب

مراقبت از حفظ وضعیت مناسب بدن می تواند به کاهش درد کمر در دوران بارداری کمک کند. در اینجا چند نکته برای یادآوری وجود دارد:

  • از خم شدن کمر خودداری کنید. اگر لازم است چیزی را انتخاب کنید ، زانوها را خم کنید و پشت خود را صاف نگه دارید.
  • سعی کنید ستون فقرات خود را پیچ نکنید. در عوض ، هنگامی که نیاز به چرخش دارید ، پاهای خود را حرکت دهید.
  • در حالی که می خوابید ، سعی کنید در کنار خود دراز بکشید و بالش را در زیر شکم خود یا بین پاها قرار دهید تا پشتیبان تهیه شود.
  • زانوهای خود را خم کنید و وقتی در رختخواب هستید ، آنها را به هم فشار دهید.

3. بلند کردن اشیاء سنگین را متوقف کنید

بهتر است از بلند کردن چیزهای سنگین در دوران بارداری خودداری کنید زیرا این امر می تواند کمر شما را سفت کند. در صورت نیاز به حمل چیزی مانند مواد غذایی ، مطمئن شوید که وزن را با استفاده از دو کیسه تعادل و توزیع می کنید و هر دو دست خود را به کار می گیرید. همچنین ، مواظب باشید که در طول فعالیتهای روزمره مانند لباس پوشیدن ، وزن خود را فقط روی یک پا قرار ندهید.

4- یک تشک محکم و بالش های حمایتی بگیرید

روی یک تشک محکم سرمایه گذاری کنید که از پشت شما پشتیبانی می کند. حتی می توانید یک تخته سخت را در زیر تشک نرم قرار دهید تا محکم تر شود.

مزایای تغذیه ای و بهداشتی دانه های کتان
بخوانید

همچنین ، حین نشستن مطمئن شوید که پشت شما را پشتیبانی می کند. بالش های پشتیبانی مادرانه می توانند در انجام این کار به شما کمک کنند.

5. کفش های پاشنه بلند نپوشید

از کفش هایی استفاده کنید که تکیه گاه قوس خوبی دارند. کفش های پاشنه بلند ایده خوبی نست. اگر از آپارتمان استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که آنها تکیه گاه های داخلی دارند. کفش پاشنه بلند می تواند تعادل شما را برهم زده و احتمال سقوط را بیشتر کند. پس از آنها دوری کنید.

6. به طور منظم ورزش کنید

ورزش می تواند به کشش ماهیچه هایی که از پشت کمک می کنند و قوی تر می شود ، کمک کند. این نه تنها درد کمر را تسکین می دهد بلکه شما را برای زایمان نیز آماده می کند. این تمرین آرام را که بر روی عضلات شکمی شما کار می کند امتحان کنید و می تواند کمردرد را کاهش دهد:

  • با زانوها در زیر باسن و دستهایتان در زیر شانه ها روی دستها و زانوها پایین بروید. ماهیچه های معده خود را بلند کنید تا پشت شما صاف بماند.
  • عضلات معده خود را بکشید و پشت خود را به سمت پشت بام بلند کنید. بگذارید سر و باسن شما به آرامی آرام شود ، بدون اینکه آرنج خود را قفل کنید.
  • این وضعیت را برای چند ثانیه قبل از بازگشت به موقعیت شروع نگه دارید. به یاد داشته باشید که هنگام بازگشت به موقعیت شروع ، پشت خود را صاف نگه دارید. این تمرین را 10 بار تکرار کنید.

7. یوگا را امتحان کنید

یوگا قبل از تولد می تواند در ساخت ماهیچه هایی که از کمر و پشت شما در دوران بارداری حمایت می کنند ، کمک کند.

از یک مربی واجد شرایط که به شما موقعیتهای یوگا اصلاح شده را می آموزد که تعادل تغییر شما را به شما یاد می دهد ، کمک بگیرید. همچنین ممکن است لازم باشد از موقعیت هایی که دراز کشیدن روی تخت در پشت یا ایستادن است جلوگیری کنید. هنگامی که شما دراز می کشید ، رحم روی رگ می زند که خون را به قلب شما می فرستد. از طرف دیگر ایستادن می تواند منجر به جمع شدن خون در پاها و پاها شود.

7 آجیل و دانه های غنی از امگا 3 که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید
بخوانید

8- به سراغ ماساژ درمانی بروید

تحقیقات نشان می دهد که ماساژ درمانی در دوران بارداری نه تنها می تواند کمردرد را کاهش دهد بلکه باعث کاهش درد پا و بهبود روحیه و خواب نیز می شود.

یک مطالعه حتی نشان داد که زنانی که ماساژ درمانی داشتند ، سطح هورمون استرس ادرار را کاهش داده و در هنگام زایمان عوارض کمتری را تجربه کردند.

روشهای مختلفی برای ماساژ در دوران بارداری قابل استفاده است اما به طور معمول ماساژ ملایم توصیه می شود. و یک بار دیگر ، بهتر است که از ماساژ خود دراز کشیده روی قسمت پشت خودداری کنید.

یک روغن آیرودایک دارویی مانند mahanarayana دم نیز می تواند برای ماساژ استفاده شود و می تواند از درد آن رهایی یابد. این یک فرمولاسیون دارویی است که حاوی روغن کنجد ، شیر ، و بسیاری از گیاهان مفید مانند اشاااگاندا ، بریاتی و شاتواری است.

9- طب سوزنی را بررسی کنید

عمل طب سوزنی بر اساس نظریه چینی باستان پایه گذاری شده است که عدم تعادل یا انسداد در جریان نیروی زندگی به نام qi در ریشه بیماری نهفته است.

این با تحریک نقاط خاص خاصی در بدن معروف به طب سوزنی اصلاح می شود. و تحقیقات نشان می دهد که طب سوزنی می تواند به کاهش درد کمر در زنان در دوران بارداری کمک کند.

طب سوزنی عموماً در دوران بارداری بی خطر تلقی می شود ، اما پزشک متخصص طب سوزنی باید از مراقبت های ویژه ای که در ارتباط با رحم و دهانه رحم وجود دارد ، جلوگیری کند و باعث زایمان شود.

اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه این روش درمانی را انجام دهید ، به یک پزشک آموزش دیده مراجعه کرده و با متخصص زنان تماس بگیرید.

منبع: curejoy

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا