خواص میوه ها و گیاهانسلامتنکته های زیبایی

مزایای دارچین برای پوست شما: 6 دلیل که باید آن را امتحان کنید

مزایای دارچین برای پوست شما: 6 دلیل که باید آن را امتحان کنید . دارچین معطر و شیرین می تواند شگفتی هایی برای پوست شما ایجاد کند. با آکنه ، خطوط ریز و چین و چروک مبارزه می کند.

همچنین به کاهش رنگدانه ها و روشن شدن پوست ناهموار کمک می کند. همچنین می تواند به شما در مقابله با عفونت های پوستی و اگزما کمک کند و حتی ممکن است با اثرات مخرب آلودگی نیز مقابله کند.

مزایای دارچین برای پوست شما: 6 دلیل که باید آن را امتحان کنید

اگر وقتی به دارچین فکر میکنید به یاد نان شیرینی و کیک های خوشمزه می افتید، تنها نیستید.اما فراتر از عامل موجبات آن ، این ادویه خوشبو از مزایای دارویی برای ارائه برخوردار است – مثلاً تأثیر مثبت آن بر قند خون و فشار خون ، ایجاد امواج است.

اما اگر اثر مفید دارچین بر سلامتی پوست همان چیزی است که توجه شما را به خود جلب کرده است ، در اینجا آمده است که دارچین شیرین چگونه می تواند باعث شگفتی برای پوست شما شود.

1. از آکنه خلاص می شود

آکنه یک مشکل شایع است که باعث می شود بسیاری از ما احساس بدی کنیم. تولید بیش از حد سبوم که پوست شما را بیش از حد روغنی پیدا می کند و تکثیر باکتری ها شناخته شده است نقش مهمی در شکل گیری جوش ها دارد.

اما دارچین هر دو عامل را مقابله می کند. تحقیقات نشان می دهد که بر علیه باکتری های ایجاد کننده آکنه مانند استافیلوکوکوس اپیدرمیدیس و پروپیونایباکتریوم آکنه عمل می کند.

همچنین ممکن است برای پوست های بیش از حد روغنی مفید باشد زیرا مشخص شده است که آنزیمی به نام 5α-ردوکتاز را مهار می کند که هورمون هایی را تولید می کند که تولید سبوم را تحریک می کنند.

در صورت آکنه ی آزار دهنده ، یک بسته دارچین فقط برای شما خوب  است. علاوه بر این ، یک مطالعه نشان داد که ترکیبی از دارچین و عسل در مقابل باکتری های ایجاد کننده آکنه بهتر از دارچین عمل می کنند ، بنابراین ممکن است بخواهید برای مقابله با آکنه ها یک خمیر از این دو استفاده کنید.

2. با خطوط و چین و چروک های زیبا را می جنگد

چین و چروک و خطوط ریز به ناچار با افزایش سن شروع می شود. اما دارچین ممکن است به شما در مقابله با اینها کمک کند ، حتی پیری زودرس پوست را نیز به وجود می اورد.

تحقیقات نشان می دهد که می تواند بیوسنتز کلاژن را تسهیل کند و پروتئین است که به ساختار و استحکام پوست شما می بخشد. متأسفانه ، با افزایش سن ، ما به طور طبیعی کلاژن را از دست می دهیم و این به توسعه خطوط ریز کمک می کند.تصور می شود ترکیبی به نام سینامالدهید مسئول ضد پیری دارچین بر روی پوست باشد.

دارچین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا اثرات ضد پیری آن را تجربه کنید. به سادگی غذاهای روزانه خود را با مقداری دارچین ادویه کنید.

یا اینکه در مورد یک فنجان چای دارچین گرم چطور؟ برای تهیه چای دارچین ، یک چوب دارچین یا چند قاشق مرباخوری پودر دارچین را در یک فنجان آب داغ برای چند دقیقه تفت دهید.

3. پوست هایپرپیگمنت شده (تیره و لکه دار) را روشن می کند

رنگدانه ای به نام ملانین عمدتاً مسئول رنگ پوست ما است. اما گاهی اوقات تولید آن از ضعف خارج می شود و می تواند چهره شما را تیره یا ناهموار کند .

اگر پوستی بیش از حد مشکل دارد که شما با آن روبرو هستید ، دارچین ممکن است کمک کند. در یک مطالعه مشخص شده است که روغن دارچین با عمل به آنزیمی معروف به تیروزیناز که در تولید ملانین نقش دارد ، تشکیل ملانین را کاهش می دهد.ترکیبات فعال زیستی اوژنول و سینامالدئید موجود در دارچین مسئول این اثر بودند.

به سادگی روغن دارچین را که با روغن حامل به نسبت 1:20 رقیق شده است به لکه های تیره یا برنزه آغشته کنید.روغن نارگیل به خصوص به عنوان روغن حامل عمل می کند زیرا دارای خواص مرطوب کننده و ضد التهابی است.

به یاد داشته باشید قبل از استفاده از این روش ، آزمایش پچ را انجام دهید تا مطمئن شوید پوست شما نسبت به آن حساسیت ندارد.

4- با عفونت های پوستی مبارزه می کند

دارچین دارای خواص ضد میکروبی قوی است و آن را برای مقابله با عفونت های پوستی مفید می کند.تحقیقات نشان می دهد که علیه قارچ ها که باعث عفونت یا برفک شدن می شود ، و همچنین درماتوفیت هایی مانند Trichophyton rubrum و Trichophyton mentagrofytes که باعث عفونت های قارچی پوستی مانند پا و زنگ ورزشکار می شوند عمل می کند.

تصور می شود که ترکیبات بیوایتیک مانند سینامالدئید و اوژنول موجود در دارچین مسئول اثرات ضد میکروبی آن هستند.

برای استفاده از قدرت دارچین برای مقابله با عفونت های پوستی ، می توانید روغن دارچین رقیق شده را روی قسمت های آسیب دیده بمالید یا منطقه را با آب آلوده به دارچین بشویید.

برای تهیه آب آلوده به دارچین ، 8-10 چوب چوب دارچین را بشکنید و آنها را در حدود 4 فنجان آب بجوشانید.اجازه دهید چوبها حدود 45 دقیقه تخته شوند و مناطق آسیب دیده را در این آب خیس کنید. به عنوان مثال ، اگر پای ورزشکار دارید ، از این محلول به عنوان حمام پا استفاده کنید.

5. ممکن است پوست را از آلودگی محافظت کند

آلاینده های محیطی می توانند پوست خود را ویران کنند. آلاینده های متداول مانند دیوکسین می توانند اثرات مضر داشته و باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند ضایعاتی مانند آکنه ، قرمزی پوست ، تورم ، افزایش رنگدانه و خشکی شوند.

اما تحقیقات نشان می دهد که دارچین ممکن است به مقابله با این اثرات کمک کند. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که سینامالدئید می تواند از فعال شدن گیرنده ای که به آلاینده های محیطی در سلول های پوستی متصل می شود و همچنین اثر آنتی اکسیدانی مفیدی می گذارد ، جلوگیری کند.

از آنجایی که این مطالعه یک مطالعه آزمایشگاهی است ، به طور قطعی مشخص نیست که چطور باید از دارچین برای این منظور استفاده کرد. اما تحقیقات دیگر نشان می دهد که هم مصرف و هم کاربرد موضعی آنتی اکسیدان ها می توانند به نفع پوست شما باشند.

6. ممکن است به مقابله با اگزما کمک کند

اگزما یک بیماری التهابی شایع پوست است که حدود 30 درصد آمریکایی ها را مبتلا می کند. این یک بیماری طولانی مدت است که با پوستی خارش دار و خشک همراه است و می تواند هنگام خراشیدن مایع شفاف از بین ببرد.

به طور سنتی ، پودر دارچین در قسمت های مساوی با عسل ترکیب می شود و در برخی از جوامع آسیای جنوبی برای درمان اگزما استفاده می شود.

تحقیقات نشان می دهد که خاصیت ضد التهابی دارچین در صورت بروز این بیماری پوستی می تواند متحد مفیدی باشد.در حقیقت ، یک مطالعه نشان داد که سینامالدهید قادر به مهار فاکتور رونویسی ضد التهابی NF-κB است که مشخص شده است که با اگزما همراه است.

برخی از متخصصان معتقدند که خواص ضد التهابی دارچین ممکن است به مقابله با سایر اختلالات التهابی پوستی نیز کمک کند.

با خیال راحت از دارچین استفاده کنید

روغن دارچین و همچنین پودر قوی به نظر می رسد و می تواند باعث احساس سوزش در برخی افراد بخصوص اگر پوست شما حساس است باشد.

همچنین شناخته شده است که باعث ایجاد درماتیت تماسی در برخی افراد می شود. بنابراین ابتدا یک آزمایش پچ را انجام دهید تا ببینید چطور پوست شما نسبت به آن واکنش نشان می دهد. این موارد را نیز در خاطر داشته باشید:

  • هر بار بیش از نیمی از یک قاشق چایخوری پودر دارچین استفاده نکنید. در صورت استفاده از روغن دارچین نباید بیش از 2-3 قطره باشد.
  • همیشه روغن را با روغن حامل مانند نارگیل مخلوط کنید. پودر نیز باید با ترکیبات ملایم تر مانند شیر یا عسل ترکیب شود. اگر بعد از استفاده از رب یا روغن احساس ناراحتی کردید ، آن را با مقداری روغن نارگیل یا روغن زیتون از روی پوست پاک کنید.
  • و همیشه با یک متخصص مشورت کنید.

به صفحه اینستگرام ما بپیوندید.

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا