آیا میدانستید؟سبک زندگیسلامت

ویروس کرونا: چگونه تلفن همراه خود را تمیز کنید

تلفن های همراه ما یکی از مواردی است که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باید از مواد ضد عفونی کننده مناسب استفاده کنیم. چه توصیه هایی دارید؟ در این مقاله با همه آنها اطلاعات کسب کنید.

تمیز کردن تلفن همراه

 

همچنین بخوانید: چگونه کرونا بر بدن تأثیر می گذارد؟

هشدارها به دلیل گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان ، کشورها را وادار به اقدامات پیشگیرانه شدید کرده است. بسیاری از افراد مجاز نیستند خانه های خود را ترک کنند به جز مشاغل اساسی.

با این حال ، اقدامات ساده ای مانند شستن دست ها و ضد عفونی خانه شما در دسترس همه ما است. با این حال ، یک سوال مهم در مورد تلفن های همراه بوجود آمده است.

ما در این مقاله نحوه تمیز کردن تلفن همراه خود را به شما نشان خواهیم داد.

چرا باید تلفن همراه خود را تمیز کنم؟

این سؤال به یک دلیل بسیار واضح مطرح می شود: بیشتر ما تماس مکرر با سطح تلفن همراه خود داریم. علاوه بر این ، ما نیز آن را به چهره خود نزدیک می کنیم تا به تماس ها پاسخ دهیم ، به دهانمان ارسال کنیم تا ضبط کنیم ، و حتی بگذاریم افراد دیگر در بعضی مواقع از آن استفاده کنند.

در حالی که تاکنون گزارشی از آلودگی از تماس با چنین دستگاههایی منتشر نشده است ، دانشمندان بر این باورند که مانند سایر ویروس های مشابه ، ویروس کرونا ممکن است برای یک دوره مشخص روی صفحه های تلفن همراه باقی بماند. به همین دلیل ، تمیز نگه داشتن آنها ایده خوبی است.

نحوه ضد عفونی و تمیز کردن تلفن همراه خود

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، مهم است که بین تمیز کردن و ضد عفونی کردن تمایز قائل شویم.

در فرایند تمیز کردن ، بدون کشته شدن آنها از شر خاک و برخی میکروب ها خلاص می شویم.

ضد عفونی ، با این حال ، از مواد شیمیایی استفاده می کند که به از بین بردن میکروب های موجود در سطوح مختلف کمک می کند.

وقتی در این باره فکر می کنیم ، فراتر از پاک کردن پوست آشکار از طریق تلفن همراه ، باید سعی کنیم آنها را ضد عفونی کنیم تا خطر انتشار کروناویروس کاهش یابد. بیاد بیاوریم که این یکی از مواردی است که ما در طول روز بیشتر از آن استفاده می کنیم ، و همچنین یکی از مواردی است که ما هیچ وقت فکر نمی کنیم تمیز کنیم.

برای تمیز کردن تلفن همراه از استفاده از مواد شیمیایی تهاجمی خودداری کنید

تمیز کردن تلفن همراه

اول از همه ، باید این نکته را در نظر بگیریم که تلفن های همراه ویژگی های خاصی دارند که نیاز به توجه ویژه دارند. بیشتر آنها دارای یک پوشش ضد روغن هستند که به تمیز نگه داشتن صفحه و جلوگیری از علائمی مانند اثر انگشت کمک می کند.

این روکش نیاز به روش خاصی دارد ، زیرا عملکرد آن محافظ است و می تواند تحت تأثیر کاربرد مواد شیمیایی قرار بگیرد. با دانستن این موضوع ، باید از استفاده از محلول های سفید کننده یا مواد تمیز کننده معمولی خودداری کنیم.

برای تمیز کردن تلفن همراه خود از پارچه های نرم استفاده کنید

پارچه ای که برای تمیز کردن تلفن های همراه خود استفاده می کنیم باید از پارچه هایی نرم باشد که حاوی ذرات پارچه نباشند ، مانند پارچه هایی که معمولاً هنگام خرید لنزهای جدید در اپتیک استفاده می شود.

استفاده از اسکنر ، اسفنج یا پارچه های بسیار ساینده نیز می تواند باعث آسیب و نواقص دستگاه شود.

شرکت هایی مانند Apple و Google توصیه کرده اند قبل از شروع هرگونه تمیز کردن تلفن خود را خاموش کنید. همچنین برای اینکه کاملاً تمیز شود ، پارچه را با کمی آب و صابون مرطوب می کنند. با این وجود ، باید از ورود رطوبت روی گوشی جلوگیری کنیم.

برای تمیز کردن موبایل از دستمال مرطوب ضد عفونی کننده استفاده کنید

تمیز کردن تلفن همراه

با توجه به مشکلات فعلی ناشی از شیوع ویروس کرونا ، اپل وب سایت خود را با اطلاعات مربوط به نحوه ضد عفونی کردن تلفن های همراه به روز کرد. در این رابطه ، به ما گفته می شود که تمیز کردن آیفون و سایر محصولات آن با دستمال مرطوب ضد عفونی کننده ایمن است.

توصیه آنها این است که سطوح بیرونی آیفون خود را با 70٪ الکل ایزوپروپیل الکل یا دستمال های ضد عفونی کننده برند Clorox پاک کنید. از سفید کننده استفاده نکنید. از ورود رطوبت جلوگیری کنید و آیفون خود را در هر ماده نظافتی فرو نکنید.

محلول آب و الکل

چارلز گربا ، میکروبیولوژیست در نشریاتی برای مجله Health ، توصیه های خود را در مورد نحوه تمیز کردن تلفن همراه شما در این روزها ارائه می دهد.

به گفته این متخصص ، می توان از پارچه میکروفیبر استفاده کرد که کمی با محلول 60٪ آب و 40٪ الکل کمی مرطوب شده است.

با استفاده از این راه حل ، ما نیز باید مراقب باشیم ، زیرا این مخلوط نباید مستقیماً روی تلفن هوشمند استفاده شود زیرا می تواند به آن آسیب برساند. در حالت ایده آل ، برای از بین بردن مایع اضافی از یک گوشه کوچک پارچه استفاده کنید.

مرتباً دستان خود را بشویید

نکته آخر اینکه ما باید بار دیگر بر اهمیت شستن دستهای خود در روز تأکید کنیم. سازمان هایی مانند سازمان بهداشت جهانی (WHO) تأکید می كنند كه شستشوی منظم دست با آب و صابون یا مواد ضد عفونی كننده الكلی در غیرفعال كردن ویروس در صورت وجود در دست ما كمك می كند.

البته این باعث تمیز کردن و ضد عفونی کردن تلفن های همراه ما می شود که تماس مکرر با دستان ما دارد. به هر حال ، به حقیقت گفته می شود ، این کاری است که حتی وقتی از بحران بهداشتی کنون ویروس خارج شویم ، باید انجام دهیم.

همچنین بخوانید: (ویروس کرونا) Coronaviruses

 

منبع: steptohealth

مطلب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا